Σελίδες

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2007

Περί συμβόλων, σημαιών και παρελάσεων.

Χρμφφφφ........ κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια. Τελικά σε υτήν τη χώρα πολλά πράγματα αλλάζουν (συνήθως προς το χειρότερο), δευτερευούσης σημασίας φυσικά -όπως η οικονομική μας κατάσταση, το βιωτικό μας επίπεδο, οι παροχές υπηρεσιών ακόμη και σε θέματα όπως η υγεία κλπ-, ένα απ'αυτά που δεν αλλάζουν όμως είναι το θέμα των παρελάσεων, σημαιών, συμβόλων κλπ. Ούτε που θυμάμαι πόσα χρόνια διαβάζω (και συμμετέχω σε διαλόγους) για το συγκεκριμένο ζήτημα (όπως αντίστοιχα και σε άλλα ιδίας "σημασίας"). Βέβαια δεν είναι όλοι οι διάλογοι ίδιοι, μιας και πολλάκις εμφανίζονται ποιοτικότεροι συνομιλητές που δίνουν έναν άλλον τόνο. Το γκολ όμως δεν αλλάζει: κάθε χρόνο (δύο φορές κιόλας, μιας κι έχουμε και την 25η Μαρτίου) ξανά μανά η ίδια κουβέντα. Και τελικά τείνω να πιστέψω ότι κάπου εκεί αρχίζουν και τελειώνουν τα προβλήματά μας.

Ξεκινώντας από τις στρατιωτικές παρελάσεις,μιας και ένα διαχρονικό επιχείρημα είναι και τ'ότι μόνο χώρες τύπου Τουρκίας, Ιράν, Β.Κορέας κλπ κάνουν παρελάσεις, θα δηλώσω μετά λύπης μου πως ούτε να γελάσω δεν μπορώ με τόσο αστεία επιχειρήματα, τα οποία τείνουν να καθιερώσουν τη γενική άγνοια ως γενικό κανόνα κιόλας. Θα μπορούσα ν'αναφέρω πολλές στρατιωτικές παρελάσεις ανά τον κόσμο, αλλά θα έμπαινα σε φαύλο κύκλο: πχ, αν αναφέρω τις στρατιωτικές παρελάσεις που γίνονται στην Αγγλία, θα μου ελεγε κανείς ότι ναι μεν δεν είναι Ιράν, αλλά η Αγγλία είναι μια ειδική περίπτωση. Αν αναφέρω τις στρατιωτικές παρελάσεις που γίνονται στη Ρωσία, μάλλον θα μου απαντήσουν ότι και η Ρωσία είναι στις εξαιρέσεις, αφού προφανώς υπάρχουν κατάλοιπα των σταλινικών πρακτικών (κι άντε να συνεννοηθείς μετά). Αν αναφέρω πχ την περιβόητη D-Day και τις παρελάσεις που γίνονται στη Νορμανδία, θα μου ανταπαντήσουν ότι στην πραγματικότητα δεν γιορτάζουν την οριστική πτώση του ναζισμού, αλλά την απαρχή της επικράτησης των αγγλοαμερικάνων. Με λίγα λόγια, ο καθείς θα προσπαθεί να εφευρίσκει μια δικαιολογία για ο,τιδήποτε (άλλωστε του Έλληνα μην του πειράξεις την κοσμοθεωρία του, ως γνωστόν. Ίσα που προσπαθεί μετά να σε πείσει ότι στις 10 το πρωί είναι στην πραγματικότητα βράδυ...). Να θέσω ένα ερώτημα όμως; Αν υποθέσουμε ότι όλα τα προαναφερθέντα παραδείγματα τα αποφύγω για κάποιους -διάφορους- λόγους, τότε θα μπορέσει αν μου πει κανείς γιατί οι Γάλλοι εορτάζουν με στρατιωτικές παρελάσεις την Ημέρα της Βαστίλης;










Οι Γάλλοι εμπίπτουν σε ποια κατηγορία; Στου θεοκρατικού Ιράν; Στη χουντικη Κορέα; Στην στρατοκρατική Τουρκία; Ή μήπως οι Γάλλοι δεν είναι δημοκρατικοί; Αναμένω απαντήσεις, έτσι για να μου λυθούν οι απορίες.
Στρατιωτικές παρελάσεις γίνονται παγκοσμίως, και όχι μόνο εκεί που μας συμφέρει να παρουσιάζουμε. Οι ξυπνητζιδισμοί, αλλού. Ομοίως και η προπαγάνδα. Εκτός πια αν μάθουμε ότι οι Γάλλοι είναι τίποτε χουντοφασιστόμουτρα, κατάλοιπα της ναζιστικής Γερμανίας και νοσταλγοί του Χίτλερ (όχι τίποτε άλλο, αλλά για να δικαιωθεί κι ο Όργουελ επιτέλους).
Πάμε τώρα στις μαθητικές παρελάσεις: θα αναφέρω ενδεικτικά τους Νορβηγούς, οι οποίοι την 17η Μαίου γιορτάζουν την εθνική επέτειό τους, την καθιέρωση του Συντάγματός τους και μεταξύ άλλων κάνουν και μαθητικές παρελάσεις. Χουντικοί και οι Νορβηγοί; Φασίστες; Τι διάολο είναι κι αυτοί δηλαδή; Θα μου πείτε, μα οι μαθητικές παρελάσεις των Νορβηγών δεν είναι με βήμα κλπ. Ε, και; Και οι Γερμανοί τρώνε για πρωϊνό τόστ με ωμό κιμά, πρέπει να τρώμε κι εμείς; Αυτό γουστάρουν οι όποιοι άλλοι, αυτό κάνουν.
Σάμπως οι Κύπριοι; Θα προσπεράσω το γεγονός ότι η Κύπρος διαθέτει ίσως τη σοβαρότερη και ισχυρότερη αριστερά στην Ευρώπη και θ'αναφέρω ότι οι Κύπριοι κάνουν κι αυτοί παρελάσεις. Κι αυτοί σύγχρονα θύματα του χουντοφασισμού; Δηλαδή όποιος κάνει κάτι που δεν γουστάρουμε είναι κατάλοιπο ή νοσταλγός της ακροδεξιάς; Θα τρελαθούμε τελείως μου φαίνεται. Ακόμη και ο Γκαίμπελς θα ζήλευε τέτοιες πρακτικές...
Βγαίνουν και μου λένε ότι τις επέβαλε ο Μεταξάς. Μπα; Και το ΙΚΑ ο Μεταξάς το δημιούργησε, μήπως να το καταργήσουμε κι αυτό; Έχουμε ξεφύγει εδώ πέρα ή ιδέα μου είναι;

Το να μου πει κάποιος -όπως και ειπώθηκε- ότι αν κάποιος δεν θέλει, ας μην παρελάσει και να μην υπάρχει ο φασιστικός κι απαράδεκτος μπαμπούλας των αποβολών, να το δεχθώ μετά χαράς. Δεν θες; Μην παρελάσεις. Και δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα κιόλας. Αυτό είναι το σωστό. Άλλο αυτό όμως, κι άλλη η κατάργηση των παρελάσεων. Διαφορετικά πράγματα.
Για την ώρα το κλείνουμε το θέμα των παρελάσεων (αν και θα επανέλθω συγκεντρωτικά στο τέλος).

Πάμε στη σημαία και κατ' επέκτασιν τα σύμβολα. Κατ' αρχήν, η σημαία δεν είναι νέο φρούτο. Την έχουμε κληρονομήσει από την αρχαιότητα: σημαίες είχαν οι τριήρεις, εμβλήματα ("προγόνους" σημαιών δηλαδή) είχαν οι ασπίδες (όπως το Λ των Λακεδαιμονίων) και πάει λέγοντας. Με την πάροδο των αιώνων, παρόλο που τα εμβλήματα ουδέποτε έσβησαν, από ένα σημείο κι έπειτα υπερίσχυσαν οι σημαίες, τις οποίες και έχουμε μέχρι σήμερα.
Σήμαία είχε προτείνει ο Ρήγας Φεραίος.
Σημαία είχαν τα ελληνικά πλοία κατά το 21.
Σημαία είχε η Φιλική Εταιρία.
Σημαία είχε ο Ιερός Λόχος του Αλεξάνδρου Υψηλάντη,
καθώς και ο ίδιος.
Σημαίες (πολλές) είχαν οι Κρητικοί.
Η Μάνη που ήταν πάντα ελεύθερη (εξ ου και το Νίκη αντί του Ελευθερία), είχε κι αυτή σημαία.
Και πάει λέγοντας, μην γεμίσω το μπλογκ σημαίες, δεν θα είχε ιδιαίτερο νόημα. Το θέμα είναι ότι σημαίες ή εμβλήματα ανέκαθεν υπήρχαν.
Όσοι έδωσαν το αίμα τους, τη ζωή τους για να είμαστε εμείς -οι βολεμένοι ιντερντετοκαναπεδάκηδες των πάσης λογής αμερικανιών και της υψηλής κριτικής- ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ σήμερα, είχαν μια σημαία. Μια σημαία την οποίαν με την καρδιά τους ακολουθούσαν όσοι ήθελαν. Κι αυτό γιατί; Για να βγαίνει ο κάθε καραγκιόζης να καίει τη σημαία της χώρας, που στο κάτω κάτω της γραφής, αν κάποιος θέλει να την κάψει, ας το κάνει ελεύθερα μέσα στο σπίτι του. Από τη στιγμή που το κάνει δημόσια δεν ενδιαφέρεται να δείξει τι πιστεύει, ενδιαφέρεται να προκαλέσει, απλά και ξάστερα.

Θα μου πείτε τι; Ότι τη σημερινή μας σημαία την έφερε ο Όθωνας; Ωραία, το ξέρω ήδη. Όπως και ξέρω ότι τα γαλανόλευκα χρώματα (αν και ούτως ή άλλως προϋπάρχοντα) τα έδωσε για να του θυμίζουν τη χώρα του τη Βαυαρία. Και; Υπάρχει κάποιο πρόβλημα;
Η σημαία είναι ένα σύμβολο που εμπεριέχει Ιστορία και νοήματα. Άλλοι θέλουν να τα βλέπουν, άλλοι όχι.
Βέβαια αυτοί που δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να βλέπουν αυτά τα νοήματα πιθανώς να μην έχουν συζητήσει ποτέ με κανέναν που να θυμάται τη σβάστιγκα (σημαία) ν'ανεμίζει στον ιερότατο βράχο της Ακροπόλεως, αλλά αυτό πιθανώς δεν μας ενδιαφέρει. Χμ, αν ενθυμούμαι καλώς ο Γλέζος έχει μιλήσει για το ζήτημα, αλλά ποιος τον ακούει κι αυτόν μωρέ... Με τον Γλέζο θ'ασχολούμαστε τώρα; Σιγά μην ξέρει αυτός (όπως και πολλοί άλλοι). Εξάλλου αν ξέρει αυτός, τότε δεν ξέρουμε εμείς, πράγμα άτοπο, ανυπόστατο και απαράδεκτο.
Σήμερα ο Στάθης στην Ελευθεροτυπία έχει ένα εκπληκτικό σχόλιο, βάσει του οποίου λοιπόν εγώ ρωτάω: τους αντιστασιακούς που παρήλασαν ΚΑΙ φέτος με καμάρι, γιατί δεν τους τα χώνει κανείς; Μήπως επειδή ουδείς έχει τους όρχεις να πάει να τους κάνει διαλέξεις περί σημαίας και παρελάσεων, ενώ με την ίδια ευκολία το κάνει δεξιά κι αριστερά;
Βέβαια ως γνωστόν η πώληση μαγκιάς είναι κάτι που αποκτά αξία όταν το κάνεις εκεί που σε παίρνει: ούτα τα νεοελληνικά μυαλά, να τα χαρώ, αλλά το παραβλέπουμε κι αυτό.

Μην ξεφεύγω όμως: η σημαία είναι ένα σύμβολο. Το σύμβολο χρησιμοποιείται για να σου θυμίζει. Τι να σου θυμίζει; Αυτό με το οποίο το έχεις ταυτίσει. Εγώ λοιπόν την ελληνική σημαία την έχω ταυτίσει με την Εθνεγερσία του 21, με την ανάκτηση των ελληνικών εδαφών κατά τους βαλκανικούς, με την αντίσταση στους γερμανοϊταλούς, με την αντίσταση κατά της χούντας και με πολλά άλλα. Την έχω ταυτίσει με τους ανθρώπους εκείνους που παρά τις διαφορές τους και τα προβλήματά τους ενώθηκαν -έστω κι εν αγνοία τους πολλές φορές- κι έχυσαν το αίμα τους, έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι. Ναι, σήμερα κάποιος μπορεί να μην ξέρει ποιο συμβόλαιο κινητής τηλεφωνίας είναι πιο συμφέρον, αλλά κάποτε οι άνθρωποι είχαν άλλα προβλήματα, δεν ήξεραν αν θα επιβιώσουν στον Αγώνα για την Ελευθερία, για να ζήσουν ελεύθερα τα παιδιά τους, τα παιδιά των παιδιών τους. Και όλοι αυτοί βρίσκονται μέσα στην σημαία και τους τιμούμε με τις παρελάσεις.

Αν οι αντιστάσεις είχαν με λουλούδια, ας παρήλαυναν οι λουλουδοπώλες. Από τη στιγμή που έγιναν με όπλα, είναι καθήκον μας να έχουμε τον στρατό να παρελαύνει σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Και στα παπάρια μου, αν άλλα κράτη δεν έχουν τέτοιες παρελάσεις: να είχαν την Ιστορία της Ελλάδας, να είχαν χύσει το αίμα που έχυσαν οι Έλληνες, για να είχαν τέτοιες παρελάσεις. Κι όσον αφορά τους μαθητές, επειδή όπως έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω, είμαστε ένα έθνος από αμνήμονες, καλώς παρελαύνουν κι εκείνοι, για να θυμούνται. Να μαθαίνουν ότι η παρέλαση έχει τους λόγους της, δεν αρκεί μόνο η εκδήλωση. Κι αν δεν τη γουστάρουν οι μαθητές να το αποφασίσουν μόνοι τους, όχι ο μπαμπάκας τους.

Δε γουστάρεις τη σημαία; Δικαίωμά σου. Δεν γουστάρεις τα σύμβολα; Δικαίωμά σου. Δεν γουστάρεις τις παρελάσεις; Δικαίωμά σου.
Δηλαδή εσύ έχεις το δικαίωμα να μη γουστάρεις ούτε τον ίσκιον σου τον ίδιο κι εγώ δεν έχω το δικαίωμα να γουστάρω και τη σημαία και τις παρελάσεις; Τι είδους φασιστικές πρακτικές και λογικές ειν' τούτες; Δεν θες να παρελάσεις αγόρι μου; Μην το κάνεις κι αν σου κουνηθεί κανάς καθηγητής υπάρχουν και οι μηνύσεις. Εγώ που γουστάρω δηλαδή να παρελαύνω τι πρόβλημα σου δημιουργώ; Δεν γουστάρεις την ελληνική σημαία; Πρόβλημά σου, εγώ την γουστάρω όμως και στον Εθνικό Ύμνο (εις την Ελευθερίαν, για να μην ξεχνάμε και τους πλήρεις τίτλους) γουστάρω να κάθομαι και προσοχεί άμα λάχει να΄ούμ. Έτερο μέγιστο επιχείρημα είναι, λέει, πως είναι πολυέξοδες: γελάν και οι πέτρες. Στη χώρα της μίζας, των Ολυμπιακών Αγώνων 2004, της και του αιώνιου φαγοποτιού, το οικονομικό πρόβλημα μας το δημιουργούν οι παρελάσεις.... Ας γελάσω.....

Ας αποκτήσουμε Παιδεία, ας αποκτήσουμε μνήμη κι εθνική συνείδηση, ας μάθουμε να τιμούμε και να θυμόμαστε, ας γίνουμε άνθρωποι και μετά ας μιλήσουμε για την κατάργηση των παρελάσεων. Λες κι αν καταργηθούν θα λυθούν και τα προβλήματά μας.

ΥΓ. Όσον αφορά την κατάργηση των παρελάσεων, να αντιπροτείνω την κατάργηση των αργιών στις εθνικές επετείους; Αυτές δηλαδή τι νόημα έχουν;

Και δυο σχετικα links:
Στάθης
Τριαντής

13 σχόλια:

Zaphod είπε...

Xμμμ


Ευχαριστώ δια την τιμήν να με λινκάρετε (δις) :-)


Πάμε:

Στρατιωτικές παρελάσεις: Ποσώς που νοιάστηκα και χέστηκα και δικαίωμα τους. Αν θέλει να παρελάσει και η κωλοπετινίτσα so be it! ΤΟ επιχείρημα του πολυεξόδου, εμένα πάντως με αγγίζει!

Αν κάποιος ΠΡΕΠΕΙ να παρελάσει αυτοί είναι οι αντάρτες, όσοι ζουν ακόμα, και όσοι πολέμησαν στην Πίνδο.

Μαθητικές παρελάσεις: Ρε δεν πα να χτυπιέσαι διαφωνούμε. Τα παιδιά ΔΕΝ είναι φαντάροι. Εκδηλώσεις τιμής μπορούν να γίνουν και άλλες τόσες (ποιος είπε όχι;)
πχ
λογοι
σημαιοστολισμοί
κατάθεση στεφάνων
εκθέσεις
συνέδρια
πανηγύρια
Οτιδήποτε. Αν πρέπει σώνει και καλά να παρελάσει και η μαθητιώσα νεολαία τότε να το κάνει
α) χωρίς ομοιόμορφο ντύσιμο
β) χωρίς βήμα (εμείς κάναμε "πορεία" για το Πολυτεχνείο πχ ως μαθητές)

Πχ και στα καρναβάλια κάνουμε παρελάσεις και δεν διαμαρτύρομαι καθόλου επ' αυτού!

Σημαία. Πρόβλημα.

Ερωτώ τώρα. Όταν κάποιος καίει μια ξένη σημαία πχ Αμερικάνικη, Αλβανική, οτιδήποτε είναι πιο μάγκας από αυτόν που καίει την δικιά του;

Δεδομένο πως ΔΕΝ δέχομαι από κανέναν το προσόν του ...περισσότερο ΕΛληνάρα από εμένα δηλώνω ευθαρσώς πως έχω τουλάχιστον ΙΣΑ δικαιώματα στην σημαία με τον οποιονδήποτε.
Αν εγώ επιλέξω την σημαία να την......οτιδήποτε δεν κάνω τπτ περισσότερο από το να .....οτιδήποτε την ΔΙΚΙΑ μου περιουσία. Οι δικοί μου πρόγονοι μάτωσαν γι αυτήν, για να είμαι ελεύθερος να της *μπιπ* το κέρατο άμα γουστάρω.

Περισσότερο κατηγορώ αυτούς που καίνε ΞΕΝΕΣ σημαίες μιας και δεν έχουν κανένα ηθικό δικαίωμα πάνω τους. Αν και μεταξύ μας, όπως ξέρεις, το όλο πράγμα δεν με πολυαγγίζει :-)


Επιμένω πως δεν δέχομαι ΚΑΝΕΝΑΣ να το παίζει πιο ΕΛ από εμένα. Ούτε και πιο πατριώτης ούτε τίποτε. Δεν είναι για σένα βασικά το ύφος αλλά έχω διαβάσει πολλές φορές "για τα τσογλάνια που δεν σέβονται τπτ" κτλ

Εϊδα και οι "σεβόμενοι" τας σημαίας πως φέρθηκαν το 40, το 67-73 και πρόσφατα με το Μακεδονικό.

love&kisses
ilumizaphod

:-)

Hades είπε...

ΚΑτ' αρχήν, να έγραφες παπαριές για να μην σε λίνκαρα, δεν σου φταίω εγώ. :):):)

Ως προς το οικονομικόν αντίτιμο των παρελάσεων, δεν διαφωνώ ότι υφίσταται. Αυτό που λέω (δίχως ν'αποτελεί δικαιολογία φυσικά) είναι ότι πρόκειται για τη σταγόνα στον ωκεανό. Το αν λέμε ότι μας δημιουργούν οικονομικό πρόβλημα οι παρελάσεις το θεωρώ οξύμωρο, όταν σε αυτήν τη χώρα πέφτει η μάσα και των γονέων με οιανδήποτε αφορμή.

Λες για τους αντάρτες: δηλαδή όταν φύγει κι ο τελευταίος, εμείς οφείλουμε να τους ξεχάσουμε; Πιστεύεις ότι ένας νατάρτης θα παρελάσει επειδή του το επέβαλαν; Το θέλει να το κάνει, ήτοι μας δείχνει το δρόμο.
Όπως ξέρεις προβλήματα έχουμε πολλά στην παιδεία: με εκδηλώσεις, λόγους, κλπ, κλπ (όλ'αυτά που αναφέρεις) και πάλι αποτέλεσμα δεν υπάρχει. Ιστορικη΄μνήμη δεν διαθέτουμε, οπότε ας τις αφήσουμε τις ρημάδες στην ησυχία τους...
Δεν είπε κανείς ποτέ ότι τ απαιδιά είναι φαντάροι. ΤΟ θέμα ξέρεις ποιο είναι; Μήπως προσπαθούμε εμείς να τα κάνουμε φαντάρους, μόνο και μόνο για να αποδείξουμε ότι οι παρελάσεις τα κάνουν φαντάρους;

Σημαία...
Πότε με είδες να λέω ότι είμαι σύμφωνος με το αν καίνε σημαίες άλλων κρατών; Ποτέ. Κι ούτε θα με δεις διότι δεν είμαι σύμφωνος. Μια ψευτομαγκιά της κακιάς ώρας είναι αυτό. Έχω δει ντοκυμανταίρ παλιά, που δείχνει τον Ατατούρκ όταν μπήκε στη Σμύρνη: μόλςι τον είδαν οι Τούρκοι, άπλωσαν κάτω μια ελληνική σημαία για να πατήσει πάνω της. Η αντίδρασή του ξέρεις ποια ήταν; Στάθηκε μπροστά, έκανε εντονότατες παρατηρήσεις σε αυτόν πυ την άπλωσε και είπε να την πάρει αμέσως. Τα συμπεράσματα δικά σου.
Ας συνεχίσω όμως: όπως σου είπα και πριν, το τι θες να κάνεις με τη σημαία είναι δικό σου θέμα και δεν με αφορά. Κάντο μέσα στο σπίτι σου όμως. Δηλαδή δεν κατάλαβα, αν θες να πηδήξεις μια γκόμενα γιατί δεν βγαίνεις σε κοινη΄θέα και μένεις στο σπίτι αλλά αν θες να κάψεις μια σημαία σε κοινή θέα; Μήπως επειδή στην πραγματικότητα αυτό που θες να κάνεις είναι το να προκαλέσεις; Αυτό διερωτώμαι.

Κι όσον αφορά το περί ελληναράδων, είναι δεδομένο ότι από άλλους παράγοντες αποδεικνύονται. Να σου πω όμως κάτι; Πολλές φορές και οι λεπτομέρειες κανουν κάποιες διαφορές. Και μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλώτρια: αν εσύ δε γουστάρεις τη σημαία αλλά θα έπαιρνες το όπλο αν υπήρχε λόγος, δεν σημαίνει ότι θα έκαναν το ίδιο όλοι όσοι δεν γουστάρουν τη σημαία.

Zaphod είπε...

Αδιάφορο το τι κάνει ο καθένας αλλά το τί επιτρέπεται να κάνει. Και λέω να επιτρέπονται όσο γντ περισσότερα :-)

Λες κάπου:
"Μήπως προσπαθούμε εμείς να τα κάνουμε φαντάρους, μόνο και μόνο για να αποδείξουμε ότι οι παρελάσεις τα κάνουν φαντάρους;"

ΟΚ μήπως όμως τα κάνουμε φαντάρους για να μην τα κάνουν οι άλλοι φαντάρους λέγοντάς τους πως δεν πρέπει να είναι φαντάροι;

:-)

Περί Κεμάλ το ξέρω και επικροτώ. Ξαναλέω, στα δικά μας αφέντες στα ξένα, σεβασμός.

Αν το κάψιμο μιας σημαίας είναι δήλωση που σημαινει στον πράττοντα κάτι τότε είναι οκ. Επαναλαμβάνω πως έχει το ίδιο δικαίωμα με μένα και σένα. Πώς να κάνεις δημόσια δήλωση μέσα στο σπίτι σου;

Α περί σεξ σε δημοσίους χώρους....τι μου θύμισες τώρα:-Ρ

Ανώνυμος είπε...

Γιατί η Μάνη ήταν πάντα ελεύθερη;

Hades είπε...

Ρε'σύ zaph, δηλαδή αν γίνονται αυτά που λες, τότε ζούμε σε ολοκληρωτικό καθεστώς και δεν το'χουμε πάρει χαμπάρι, έτσι;
"ΟΚ μήπως όμως τα κάνουμε φαντάρους για να μην τα κάνουν οι άλλοι φαντάρους λέγοντάς τους πως δεν πρέπει να είναι φαντάροι;"
Αυτό δηλαδή που το έχεις δει; Να το κάνει ποιος; Και πως;
Η αλήθεια είναι πως ασχολούμαστε (όλοι) με την σκιά του όνου. Οι παρελάσεις έχουν ένα απλό, απλούστατο, μα απλοϊκά απλό νόημα, και προσπαθούμε ο καθένας κατά το δοκούν να του προσδώσουμε κι άλλα νοήματα προκειμένου να βρούμε τι άλλο μπορεί να κρύβεται από πίσω. Μην τα κάνουμε πολύπλοκα τα πράγματα.

Λες "στα δικά μας αφέντες στα ξένα, σεβασμός". Από τη στιγμή που το θέτεις έτσι, καταλαβαίνω ότι στα δικά μας και να μην υπάρχει σεβασμός, δε γαμιέται, δεν έγινε και τίποτε. Δεν συμφωνώ. Κατ' αρχήν είναι αποδεδειγμένο νομίζω ότι όποιος δεν σέβεται τον εαυτό του δεν μπορεί αν σεβαστεί οποιονδήποτε άλλον. Ομοίως και για όποιον δεν σέβεται κάτι δικό του. Άλλο πράγμα το "ενίσταμαι", άλλο το "διαφωνώ", άλλο το "δεν γουστάρω-μου στρίβουν τ'άντερα" κι άλλο το "δεν σέβομαι". Το έγραψα κι άλλες φορές: αν θες να κάψεις τη σημαία κάντο σπίτι σου. Πως ορίζεται η ελευθερία ρε'σύ; ΑΝ για 'μένα αποτελεί "δήλωση" να έρθω να σε κάψω ζωντανό είμαι ελεύθερος να το κάνω δηλαδή; Και μην μου αρχίσεις τα περί του τι αγόρασε και ποιος... Υποτίθεται ότι μιλάμε στο πλαίσιο της λογικής: αν θες να αντιτίθεσαι στη σημαία και να κάνεις κάποια δήλωση επ'αυτού, έχεις άλλα μέσα να το κάνεις: το ίντερνετ, τις εφημερίδες, μέχρι και απεργία πείνας έξω από τη ΒΟυλή. Να κάψεις όμως τη σημαία σημαίνει πως θες να προκαλέσεις.

@rigelian
Για να'μαι ειλικρινής δεν κατάλαβα αν η ερώτηση είναι απορία ή φλιλολογικό ερώτημα, οπότε... να απαντήσω τι; :)

Ανώνυμος είπε...

Να γίνω σαφέστερος:

Ο πάσα εις που έχει καταγωγή από έναν τόπο ισχυρίζεται ότι "στο δικό μου το χωριό δεν πάτησαν οι Τούρκοι και οι Γερμανοί". Αν όλοι έλεγαν αλήθεια, μόνο η Αθήνα ήταν τμήμα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και μόνο στην Αθήνα μπήκαν οι Γερμανοί.

Αυτά λοιπόν τα "Η Μάνη / Επτάνησα / Κωλοπετεινίτσα / Καρβασαράς ήταν πάντα ελεύθερα" είναι αστειότητες.

Hades είπε...

Καλά, ότι όντως υπάρχουν πολλοί που για λόγους εθνικής ή και προσωπικής υπερηφάνειας ισχυρίζονται το αντίθετο, ισχύει. Αλλά για τη Μάνη συγκεκριμένα νομίζω πως πρέπει να'ναι αλήθεια. Εξάλλου είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό της δύσβατη και δύσκολη στη διατήρηση οπότε δεν μου κάνει εντύπωση.

Ανώνυμος είπε...

Και τα Άγραφα είναι (ήταν) δύσβατα, και η Πίνδος, και η Τσακωνιά και η Κακιά Σκάλα...

Hades είπε...

Ντάξει, αυτό που λες είναι λίγο ισοπεδωτικό: σα να μου λες ότι αν έχεις δει ένα δάσος με πεύκα, τότε όλα τα δάση πρέπει να είναι μόνο με πεύκα. Μην ξεχνάς ότι ο Μυστράς ήταν ελεύθερος ακόμη πιο παλιά.

Ανώνυμος είπε...

Εννοώ ότι η Ελλάδα (στα σημερινά συνορά της) ήταν τμήμα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπως επίσης και ότι ήταν υπό Γερμανική κατοχή το 41-44. Δεν υπήρχαν κομμάτια που έμειναν "απ' έξω".

Hades είπε...

Κοίτα, σαφώς η ιστορία ενός τόπου είναι συγκεντρωτική, όμως υπάρχουν και οι επιμέρους συνιστώσες. ΔΗλαδή το γεγονός ότι η Ελλάδα πχ πέρασε από γερμανική κατοχή στο σύνολό της δεν αποκλείει και το γεγονός να έμεινε πχ κάποια περιοχή αλώβητη. Απλα η διαφορά είναι νομίζω στο πως θες αν δεις την ιστορία, υπό ποίο πρίσμα: αν θες δηλαδή να τη δεις συνολικά ή τμηματικά.

Ανώνυμος είπε...

Δε νομίζω ότι έχει νόημα να το βλέπει κανείς τμηματικά, δεν οδηγεί σε σωτά συμπεράσματα...

Hades είπε...

Ναι, αν θες να εξάγεις ένα γενικό συμπέρασμα εννοείται πως είναι λάθος. Εν προκειμέων όμως μην ξεχνάς πως εγώ δεν εξήγαγα κάνενα απολύτως, ούτε καν ειδικό: μια σημαία που είχαν οι Μανιάτες τότε ανέβασα.