Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2007

Περί των Δέκα Εντολών

Επειδή τελείως συμπτωματικά ανέβηκε ένα πολύ ενδιαφέρον θεματάκι εδώ και μιας και το θέμα με ενδιέφερε ούτως ή άλλως (όχι μόνο από την χιουμοριστική του πλευρά) και θα το έπιανα κάποια στιγμή στο μέλλον, θα κάνω έναν πρόλογο από τώρα μιας και θα μου άρεσε ως ιδέα να το φέρω με τη γαρνιτούρα του χιούμορ του συγκεκριμένου "ποστ".

Δέκα Εντολές λοιπόν (ναι, οι γνωστές...)

Δεν ξέρω αν έχει πάρει τ'αφτί κανενός ότι οι Ισραηλίτες στην καταγωγή είναι Αιγύπτιοι (ω, ναι, καλά ακούσατε). Η πληροφορία αυτή αν και θαμένη δεν είναι άγνωστη: αρκετοί αρχαίοι Έλληνες την έχουν διασώσει από τα "τότε" κιόλας χρόνια (αν δεν απατώμαι, ένας ερξ αυτών ο Πλάτωνας αν και δεν θυμάμαι το σύγγραμμα επί της παρούσης). Ως Αιγύπτιοι λοιπόν που έφυγαν κάποια δεδομένη στιγμή από την Αίγυπτο (χμ...η Έξοδος η περιβοήτη!), ε, δεν θα'παιρναν και τίποτε μαζί τους; Κάποιες παραδόσεις ίσως; Έχουμε και λέμε λοιπόν...

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν μέσα στον Κώδικα Ηθικής τους και τις Αρνητικές Εξομολογήσεις, 42 στον αριθμό. Οι Εξομολογήσεις αυτές ναι μεν προορίζονταν για τη ζωή του ανθρώπου, ήταν όμως μέρος της νεκρικής του τελετουργίας. Πιο συγκεκριμένα, όταν ο νεκρός εμφανιζόταν ενώπιον του Οσίριδος και των 42 Κριτών (ένας για κάθε Εξομολόγηση) έπρεπε να εξομολογηθεί ποια αμαρτήματα ΔΕΝ διέπραξε. Στη συνέχεια ο Όσιρις έβαζε στη ζυγαριά την καρδιά του νεκρού και αποφάσιζε αν θα επιτρεπόταν στον νεκρό να εισέλθει στην μεταθανάτια ζωή.
Οι 10 Εντολές είναι πάνω κάτω γνωστές νομίζω. Αυτές που προφανώς δεν είναι γνωστές (και γιατί να είναι) είναι οι 42 Αρνητικές Εξομολογήσεις των αρχαίων Αιγυπτίων:

1. Δεν διέπραξα ανομία
2. Δεν λήστεψα με βία
3. Δεν φέρθηκα βίαια σε άνθρωπο
4. Δεν διέπραξα κλοπή
5. Δεν σκότωσα ούτε άνδρα ούτε γυναίκα
6. Δεν έκλεψα στο ζύγι
7. Δεν ξεγέλασα άνθρωπο
8. Δεν υπεξαίρεσα πράγματα που ανήκουν στον θεό
9. Δεν είπα ψέματα
10. Δεν υπεξαίρεσα αγαθά διά της βίας
11. Δεν προέφερα κακά λόγια
12. Δεν πήρα τρόφιμα διά της βίας
13. Δεν ξεγέλασα άνθρωπο
14. Δεν έχασα την ψυχραιμία μου και δεν θύμωσα
15. Δεν εισέβαλα σε γη άλλου
16. Δεν σφαγίασα ζώα που ανήκουν στον θεό
17. Δεν έριξα απόβλητα σε γη που έχει οργωθεί
18. Δεν αναμίχθηκα σε θέματα για να προξενήσω κακό
19. Το στόμα μου δεν μίλησε εναντίον άλλου
20. Δεν εξοργίσθηκα χωρίς δίκαιη αιτία
21. Δεν διέπραξα μοιχία και δεν διέπραξα σοδομισμό
22. Δεν μόλυνα τον εαυτό μου
23. Δεν ξάπλωσα με τη σύζυγο άλλου ανθρώπου
24. Δεν έκανα άλλο άνθρωπο να φοβηθεί
25. Δεν έκανα τα λόγια μου να καίνε από θυμό
26. Δεν απέφυγα να ακούσω λόγια δικαιοσύνης και αλήθειας
27. Δεν έκανα άλλο άνθρωπο να κλάψει
28. Δεν προέφερα βλασφήμιες
29. Δεν συμπεριφέρθηκα με βία
30. Δεν συμπεριφέρθηκα χωρίς τη δέουσα αβροφροσύνη
31. Δεν τρύπησα το δέρμα μου και δεν θέλησα να εκδικηθώ τον θεό
32. Δεν είπα περισσότερα απ'όσα έπρεπε να είχα πει
33. Δεν διέπραξα απάτη και δεν επεδίωξα το κακό
34. Ποτέ δεν προέφερα βλασφημίες κατά του βασιλέως
35. Δεν ρύπανα τρεχούμενο νερό
36. Δεν υπερέβαλα ποτέ τον λόγο μου
37. Δεν προέφερα βλασφημίες κατά του θεού
38. Δεν φέρθηκα ποτέ με αυθάδεια
39. Δεν υπήρξα ένοχος ευνοικρατίας
40. Δεν αύξησα τον πλούτο μου παρά μόνο μέσω πραγμάτων που μου ανήκουν
41. Δεν προέφερα κατάρες εναντίον αυτού που ανήκε στον θεό και είναι μαζί μου
42. Δεν σκέφτηκα με περιφρόνηση για τον θεό της πόλης

Το όλο θέμα είναι λίγο μπλεγμένο, είναι γεγονός, διότι υπάρχουν πολλά μελανά σημεία (πιο πολύ λόγω ελλείψεως γνώσεων), όπως επί παραδείγματι η αποσαφήνιση του ότι ο αιγυπτιακός λαός ήταν κατά πολύ αρχαιότερος του ισραηλίτικου κλπ, κλπ. Όλα αυτά αναγράφονται λεπτομερέστατα στο βιβλίο του Γκάρυ Γκρήνμπερκ "Το Μυστήριο του Μωϋσή" (με πλήρη βιβλιογραφία μέσα και σωρεία αρχαιολογικών και ιστορικών στοιχείων), απ'όπου και έχω μεταφέρει το ανωτέρω απόσπασμα (σελ 279-286 το σχετικό κείμενο). Για ιστορικούς καθαρά λόγους θα αναφέρω ότι ο Γκρήνμπεργκ (εβραϊκής καταγωγής) είναι πρόεδρος της Βιβλικής Αρχαιολογικής Εταιρίας Ν.Υόρκης καθώς και μέλος στα: α) Αμερικανικό Ερευνητικό Κέντρο της Αιγύπτου, β) Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Αμερικής, γ) Εταιρία Βιβλικής Λογοτεχνίας και δ) Ερευνητική Εταιρία της Αιγύπτου. Τα αναφερω αυτά όχι για να του κάνω διαφήμιση φυσικά (ούτε τον ξέρω ούτε με ξέρει άλλωστε) αλλά για να δείξω ότι ως συγγραφέας του εν λόγω βιβλίου (και όχι μόνο αυτού) είναι κάτι παραπάνω από σχετικός με τα ζητήματα.....

Θα επανέλθουμε, κι ως τότε κρατήστε ένα όνομα: Ακενατών... (μιαμ, μιαμ!)

9 σχόλια:

Zaphod είπε...

Ρε τι έπιασες τέτοια μέρα!

Το θέμα έχει όντως πολύ ζουμί, ας βοηθήσουμε και λίγο:

1) Όντως οι Ισραηλίτες κατάγονται από την Αίγυπτο. Η όλη μπαρουφολογία μετά περί Ιωσήφ κτλ είναι κατασκευασμένη για να "δικαιολογήσει" την κατοχή της Παλαιστίνης.

2) Ακενατών. Σωστός ο hades. Ο Ακενατών είναι ο πρώτος μονοθεϊστής της ιστορίας. Όταν το έφαγαν οι οπαδοί του (ή αλλιώς Ισραηλίτες) εξορίστηκαν (ή αυτεξορίστηκαν) από την χώρα.

3) Το μισό θεολογικό υλικό κάθε θρησκείας είναι έτσι και αλλιώς προίκα από την Αιγυπτο μιας και εκεί:
α) ο πολιτισμός είναι πολύ παλιός
β) Λόγω Νείλου και παραλίας είναι και εμπορική περατζάδα
γ) Για τους Ισραηλίτες είπαμε, και ο Χριστιανισμός και ο Μωαμεθανισμός είναι ουσιαστικά εβραϊκές αιρέσεις

4) Ας πούμε λίγο τα βασικά. Πολλοί από τους εβραίους που έφυγαν από την Αίγυπτο παρέμεναν πολυθεϊστές σε πείσμα του αρχηγού τους (άρα μάλλον εξορίστηκαν συλλήβδην κάποιες ομάδες πληθυσμού και όχι οι φανατικοί), όπως δείχνει και το περιστατικό με το χρυσό μοσχάρι αλλά και οι Σαδδουκαίοι αργότερα.

Οι νόμοι που παραθέτεις μοιάζουν αρκετά με τον κώδικα ζωής που είχαν οι αφιερωμένοι στο θεο Λευίτες (Νεζιραίοι)

Ταυτα για αρχή και πάλι εδώ είμαστε.


Υ. Γ. : Και μεις διαβάζουμε! Αμ πως! :-Ρ

Hades είπε...

Βρε, βρε.... τι ωραία πράγματα....
Καλά το ότι διαβάζετε είναι παραπάνω εμφανές (όπως και το ότι μελετάτε -λυπηρό το ότι πολύς κόσμος δεν κάνει τίποτε από τα δύο) και χαίρομαι πάρα πολύ γενικώς και ειδικώς.

Στο θέμα μας τώρα (μιας και με πριζώνεις βραδιάτικα!)...
Ως γνωστόν συνωμοσιολογικά βιβλία υπάρχουν πάμπολλα (ιδίως όταν πρόκειται για Εβραίους) οπότε λογικό όταν διαβάζει κανείς κάτι να πρέπει να τηρεί και πολλές επιφυλάξεις. Η μεγάλη αξία του συγκεκριμένου βιβλίου που αναφέρω έγκειται στο ότι ο συγγραφέας ακολουθεί απαρέκκλιτα μία συγκεκριμένη γραμμή (η οποία περιλαμβάνει τα αυθεντικά κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης και την αιγυπτιακή ιστορία και μυθολογία). Μερικα΄από τα πολύ ενδιαφέροντα που προκύπτουν είναι και τα εξής:
-εξηγούνται οι υπερφυσικές ηλικίες των ηρώων της Βίβλου (οι οποίες αντιστοιχούν όλες -μηδεμίας εξαιρουμένης- είτε στις αιγυπτιακές δυναστείες, είτε σε πολύ συγκεκριμένα ιστορικά περιστατικά
-ο αχταρμάς (μετά συγχωρήσεως) της ΠΔ προέκυψε από την ανάμειξη των συγκεκριμένων αιγυπτιακών παραδόσεων με τις αντίστοιχες χαναανίτικες κλπ.
-καταρρίπτονται πολλοί μύθοι, όπως πχ η ύπαρξη των περιβόητων φυλών του Ισραήλ: στην πραγματικοτητα υπήρξαν μόνο δύο (αν θυμάμαι καλά, ίσως να'ταν και μία), ως επίσης ανύπαρκτα ήσαν και τα περισσότερα βιβλικά πρόσωπα (και προσοχή, υπάρχουν στοιχεία μέσα, δεν μιλάει με λόγια του αέρα)
-ταυτοποιούνται πολλές ιστορίες (πχ της Εξόδου, της περιηγήσεως στην έρημο κλπ), ενώ αποσαφηνίζονται στοιχεία που θεωρητικά ήταν σκοτεινά ή αδιευκρίνιστα.
-ο Ακενατών ήταν αιρετικός για τα αιγυπτιακά δεδομένα όχι μόνο επειδή ήθελε να εισάγει τη λατρεία του Ατώνα (ηλιακός δίσκος Ρα-Χεράκτι), ούτε επειδή πραξικοπηματικα επεχείρησε να καταλάβει τον θρόνο, αλλά κυριότερα επειδή επεχείρησε αν καταργήσει τη λατρεία του θεού Οσίριδος (που ήταν εξαιρετικά αγαπητός στους αιγυπτίους) σε συνδυασμό με το ότι δεν δεχόταν άλλη θεότητα (εκτός από πρώτος μονοθεϊστής ήταν και ο πρώτος μισαλλόδοξος φίλε zaphod!). Ο Ακενατών όμως είχε και έναν αρχιερέα, τον Οσαρσήφ (τσα! να ο Μωϋσής!) ο οποίος ήταν αυτός που οδήγησε (μετά κόπων, κυνηγιών και πολλών βασάνων) τους πιστούς του Άτωνα εκτός Αιγύπτου.
-η αιγυπτιακή θρησκεία έχει πολλά κοινά στοιχεία με την ελληνική. Επιφυλάσσομαι για το αν είναι παλαιότερη κι αυτό είναι κάτι που αν θες το συζητάμε κάποια στιγμή, κι αυτό διότι εμπλέκονται και οι Μινωίτες στη μέση (πέραν του ότι υπάρχουν και οι σχετικές μαρτυρίες στον Τίμαιο και τον Κριτία του Πλάτωνα). όπως και να'χει, τα περί "δανεισμού" που αναφέρεις είναι ολόσωστα (και μάλιστα σε βάθος κι έκταση που προκαλούν και μεγάλη έκπληξη).
-Χμ, Σαδδουκαίοι και Λευίτες, ε; Θα μιλήσουμε και γι'αυτούς μελλοντικά. Μεγάλες ιστορίες αμφότερες...

Zaphod είπε...

Ρε ακάθαρμα (που έλεγε και ο Ζήκος)
τώρα με μπρίζωσες εσύ!

Απαντώ στα
-
με
1)
για να μην χαθω :-)

Συνωμοσιολογικά βιβλία ΔΕΝ διαβάζω, αλλά ιστορικά ή έστω σχεδόν :-)

Επίσης προσπαθώ να διαβάσω ιστορικά βιβλία από όλες τις...αντιχριστιανικές σχολές! Επίσης βάζω και την κοινή λογική να δουλέψει, γιατί ο κάθε ιστορικός έχει και τον μικρό κίνδυνο "εργαλειοποίησης" της ιστορίας για να αποδείξει αυτό που εξ αρχής ήθελε.

Με ελάχιστο όμως ψάξιμο βγαίνουν ωραία πραγματάκια!

1) Ο πιο λογικός λόγος για τις....ηλικίες μερικών ηρώων παραμένει το...παραμύθι. Αν αναφέρονται σε δυναστείες θα αναφέρονται σε Ισραηλίτικες και όχι σε ΑΙγυπτιακές. Τόσα χρόνια στην έρημο στην ουσία δημιούργησαν ενα νεο έθνος αποκομμένο από τις ρίζες του.

2)Αχταρμάς: Σαφώς και είναι και οι αιτίες είναι πολλές. Να προσθέσω μερικές: Λογικά οι εξόριστοι θα έφυγαν με μερικά "ιερά βιβλία" ή απλούς κώδικες anyway. Τα βιβλία αυτά ξαναγράφονταν, διορθώνονταν, αντιγράφονταν κτλ ανάλογα με τις συνθήκες. Κατά την αιχμαλωσία από τους Πέρσες (πολλά χρονια μετά) ξαναγράφτηκε η Αγία Γραφή όπως και κατά την ελληνιστική (νμζ) περίοδο.

3) Φυλες 12 υπήρξαν (;) για κάποιο διάστημα, έστω και ως δημιούργημα. Στην (περσική) αιχμαλωσία νμζ πως οι 10 φυλές εξορίστικαν βασει κλασικών μετακινήσεων πληθυσμών σε αχανείς αυτοκρατορείες. Οι "Σαμαρείτες" λέγεται πως είναι (εν μέρει τουλάχιστον) μη-Εβραίοι έποικοι, γι' αυτό και το μίσος με τους παλιούς Εβραίους.
Περί προσώπων: Μα είναι παιδιάστικο να υπήρχαν όλα τα ονοματιζόμενα πρόσωπα στην Π. Διαθήκη. Σαν να λέμε πως ο Δευκαλιωνας, η Πυρρα, Ο Ηρακλής και ο Ιάσονας, Ο Τυφωέας, ο Μαρσύας κτλ είναι ιστορικά πρόσωπα!
Πυρήνας ιστορικός υπάρχει σε όλους τους μύθους, αλλά μέχρι εκει. Τώρα αν κάποιοι κρετίνοι το κάνουν δόγμα , δεν φταιω εγώ.

4) "ταυτοποιούνται πολλές ιστορίες "
δηλαδή;

5) Ακενατών: Σαφώς
Μωυσής: Πιαθνότατα

6) Οι Μινωίτες δεν ήταν "Έλληνες" δηλ Μυκηναίοι ή αχαιοί/ίωνες/δωριείς/αιολείς

7) Περί αρχαιοτέρου: Λέγω το γενικά παραδεκτό. Αν πάρω τον Πλάτωνα στην κυριολεξία, ο ΕΛ κίνδυνος είναι κοντα!!

8) Σαδ και Λευ: Αναμένω!

Πάω για τσίπουρα, η συνέχεια αργοτερότερα ή αύριο!

love &kisses

Hades είπε...

Χμ.... βάζεις την κοινή λογική να δουλέψει... Άρα είσαι... επικίνδυνος! :):)

Έχουμε και λέμε:
-τα περί συνωμοσιολογικών βιβλίων που ανέφεραν πήγαιναν σαφώς στο ότι ούτε εγώ διαβάζω τέτοια καθώς και στο ότι το εν λογω βιβλίο που αναφέρω δεν ανήκει σε τέτοια κατηγορία.
Όταν κάποιος έχει την ανησυχία μέσα στο κεφάλι του είναι νομίζω λογικό να προσπαθεί να λαμβάνει σφαιρικές γνώμες (βέβαια αυτό προϋποθέτει ότι έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα ταμπού, εμπόδιο αξεπέραστο για πολύ κόσμο δυστυχώς). Γενικά κι εγώ διαβάζω πάνω κάτω όπως το περιγράφεις κι εσύ: όλες τις απόψεις. Θα ήταν αδύνατο να προσπαθώ να εκφέρω άποψη με μόνο μια ή δυο απόψεις το πολύ. Για το συγκεκριμένο βιβλίο θα σου πω το εξής: ξέρω πολυ΄καλά ότι είχε γίνει μεγάλη προσπάθεια να απαγορευθεί στις ΗΠΑ (δε νομίζω τελικά να το κατάφεραν), οπότε... καταλαβαίνεις πάνω-κάτω και τι βαρύτητα έχει. Πέραν όμως της όποιας ενημέρωσης, αν όντως το "ρημάδι" δε δουλεύει (και δη, ελεύθερα) ό,τι κι αν διαβάζουμε πάει στράφι.
-Οι αντιστοιχίες με τις δυναστείες που ανέφερα προηγουμένως δεν είναι από την πλευρά των ηλικιών αλλά ως ιστορική αντιστοιχία. Δείχνει δηλαδή πως προέκυψαν οι ηλικίες των ηρώων. Επιπλέον, ακριβώς επειδή υπήρχε και ένα άλφα μίσος λόγω της εκδίωξης, οι παραδόσεις μεταλλάχθηκαν... μετά χαράς όπως λέμε και τέλος πάντων κάπως έτσι προέκυψε η ΠΔ.
-η αγία γραφή είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία. Μπορώ να πω πολλά, αλλά θα προτιμούσα να μην πω κάτι για να'μαι ειλικρινής -για πολλούς λόγους αυτό, ακριβώς επειδή έχω διαπιστώσει πολλά. Πάντως όντως, κι εκεί υπάρχουν "επανεγγραφές"
-για τις 12 φυλές ο Γκρήνμπεργκ αποδεικνύει ότι ουδέποτε υπήρξαν. Τα περί υποδούλωσης στους Ασσυρίους είναι παραμύθι, αφού ούτε καν οι ίδιοι οι Ασσύριοι δεν αναφέρουν κάτι σχετικό. Δεν θυμάμαι αν ήταν μία ή δύο (έχω να το διαβάσω και κάτι χρόνια το βιλίο), πάντως 12 δεν ήταν σίγουρα (τώρα μην περιμένεις να θυμηθώ τι και πως το τεκμηριώνει, είναι καμιά 500ριά πυκνογραμμένες σελίδες το ρημάδι και δεν συμπυκνώνονται εύκολα).
-οι Μινωίτες ήταν μια περίεργη περίπτωση και βασικά ήταν πρωτοξάδελφοι με τους Μυκηναίους (κάπου εχω μια ολόκληρη μελέτη για το ζήτημα, το οποίο αν θυμάμαι καλά προκύπτει από τη γραφή, αλλά άντε να τη βρω τη ρημαδα). Πρωτοελληνικό φύλλο (όπως και αρκετά άλλα) και -προς θεού- δεν πάσχω από ελ-πούλεια σύνδρομα (φτου φτου φτου, μακρυά από 'μας). Ως επί τω πλείστω διαβάζω μόνο αρχαία κείμενα, δίχως τις "αντικειμενικές" αναλύσεις των "ειδικών" προκειμένου να κρίνω μόνος μου και όχι να κρίνουν άλλοι για 'μένα. Σύγχρονες μελέτες επί "παλαιών" ζητημάτων δεν έχω πολλές γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο και τα 3 βιβλία του Γκρήνμπεργκ που έχω είναι σε αυτές τις εξαιρέσεις.
-ιστορικές ταυτοποιήσεις... τι εννοώ: πάρα πολλά πράγματα που γράφει η ΠΔ δεν είναι ψεύτικα απλά δεν έγιναν έτσι όπως τα λέει. Θα έχεις ακουστά την έκφραση "μα πως είναι δυνατόν το τάδε να αναφέρεται μόνο στην ΠΔ;". Ε, ο τύπος καταφέρνει και δείχνει ότι υπαρκτά περιστατικά από τις ιστορίες άλλων λαών ταυτίζονται απόλυτα με γεγονότα της ΠΔ, πχ ότι η ξένη χώρα στην οποίαν κατέφυγαν οι Ισραηλίτες ήταν η Χαναάν και όχι η Αίγυπτος, το πότε έγινε η έξοδος και υπό ποίες συνθήκες κλπ, κλπ, κλπ. Εν ολίγοις δείχνει ότι πολλά γεγονότα συνέησαν όντως, ότι αναφέρονται και αλλού αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το πως παρουσιάζονται (ως επίσης δείχνει και το ότι άλλα πράγματα δε συνέβησαν καθόλου).
-Το όνομα του Μωϋσή και το πως προκύπτει είναι μεγάλη ιστορία. Υπάρχουν μαρτυρίες και περί αυτού και περί του ονόματος Οσαρσήφ (φυσικά όλες ελέγχονται ακόμη και σήμερα και μπορεί να αναθεωρηθεί κάτι επί τούτου, ουδείς το αμφισβητεί)
-Πλάτων: χμ, μην τον "υποτιμάς" τον Πλάτωνα (προσοχή στα εισσαγωγικά!). Πίσω από τον τρόπο σκέψης του φαίνονται πολλά, δίχως να χρειάζονται να εμπλέκονται διάφοροι "μυστήριοι" ή να γίνονται παρερμηνείες (άσε που δεν μου άρεσε ποτέ να παρερμηνεύω)... :)

Ελ... πωωωωωωωωωω, με υποβάθμισες τελείως μιλάμε... :):):)

Zaphod είπε...

Άργησα να απαντήσω γιατί έφτιαχνα το ποστ ογκολιθο σχετικά με την λύση για το ΠΑΣΟΚ.

Γενικώς συμφωνούμε έστω και με ...αστερισκους.

Το ΕΛ ήταν ...πειραγματάκι :-)


Περιμένω νέο ποστ περι του θέματος

Dark_Maiden είπε...

Ψαγμένο σε βρίσκω αγαπητέ Άδη και πολύ χαίρομαι.
Δε θα μπω σε αναλύσεις, γιατί είναι αργά και δε δουλεύει το ..ρημάδι ;)

Hades είπε...

@zaphod
Και τι ογκόλιθος μιλάμε! ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!
Περιμένεις ποστ, ε; Για ποιο απ'όλα; Διότι δεν ξέρω αν κατάλαβες ότι με 4 σχόλια "πρόλαβαν" και ανοίχτηκαν καμιά... 10ριά θέματα (τα οπία λίαν συμπτωματικώς με ενδιαφέρουν όλα! :) )
Για Λευίτες και Σαδδουκαίους πάντως ίσως ν'αργήσει λίγο η γνώμη μου, μιας και θα πρέπει να ανατρέξω στο αρχείο μου για αρκετές λεπτομέρειες (την κατανόησή σας παρακαλώ αγαπητέ). Πάντως σε πρώτη φάση έχω σκεφτεί κάτι άλλο που θα εμπλέκει έως ΚΑΙ τους Ελ! (πςςςς... καλά, ε!)...

@dark_maiden
Μπα; Δεν δουλεύει το ρημάδι σου; Από πότε; Διότι έτσι όπως σε διαβάζω μάλλον το αντίθετο θα ισχυριζόμουν... :)
Ψαγμένος... υποκειμενικό είναι νομίζω. Γενικά προσπαθώ να μαθαίνω συνέχεια και να ασχολούμαι με ό,τι μ'αρέσει. Μου αρέσει και ως διαδικασία άλλωστε. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο πάντως.

Zaphod είπε...

Πιάστα ένα ένα και θα τα βρούμε!


Ρε συ τι πολυβόλο είσαι!

178 ποστ σε δυο μέρες :-Ρ

ΔΕΝ προλαβαίνω να τα διαβάσω ρεεεεεεεεεεεεεεεεεε! :-Ρ


love&kisses

Hades είπε...

Μπα, μάλλον συμπτωματικό είναι το "πολυβόλο". Πως θα μου κάτσει είναι το θέμα, αν θα'χω κέφια... :):):)
Θα αρχίσω μια διερεύνηση στις προσεχείς μέρες για κάποια από τα "ανοικτά" ζητήματα πάντως... :)