με μια ερώτηση που θα μπορούσε να τεθεί και ως κουίζ: ποια η μεγαλύτερη κατάντια του νεοΈλληνα;
Επί σειρά ετών ήμουν πεπεισμένος πως ήταν ο ωχαδελφισμός του. Ξέρετε ποιον εννοώ: αυτόν που λέει ώχ, βρε αδελφέ, εγώ θα σώσω τη χώρα (κλπ, κλπ); Τελικώς νομίζω ότι δεν είναι άλλη από την στυγνή διπροσωπία του.
Ας κάνουμε ένα σύντομο ταξιδάκι στο πρόσφατο παρελθόν. Βρισκόμαστε στις αρχές Δεκέμβρη του 2008 και ολόκληρη η χώρα συνταράσσεται από την κατά πως όλα δείχνουν ψυχρή δολοφονία ενός πιτσιρικά από όργανο της τάξεως. Ιδίως τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι καζάνια που όχι μόνο βράζουν αλλά και είναι έτοιμα να εκραγούν. Και πράγματι, μέσα σε χρόνο ντε-τε ξεκινάει ένα απίστευτο χάος καταστροφών σε ολόκληρη τη χώρα. Πλιάτσικα, φωτιές, βανδαλισμοί, τρομοκρατία, μέχρι και για βιασμούς είχε γίνει λόγος, και όλα αυτά στο όνομα ενός πιτσιρικά που δεν έφταιξε σε τίποτε: ούτε για την σφαίρα που έφαγε, ούτε για τα όσα ακολουθησαν. Έχω πει τις απόψεις μου για τα λεγόμενα "Δεκεμβριανά" και δεν υπάρχει λόγος να επανέλθω.
Χθες, λοιπόν, ένας ακόμη αστυνομικός δολοφονήθηκε εν ψυχρώ. Άνοιξα με αγωνία την τηλεόραση να δω φωτιές και καταστροφές, βανδαλισμούς και ξύλο ανηλεές αλλά δεν είδα τίποτε. Για την ακρίβεια ακόμη και την είδηση την είδα να περνάει όπως οι υπόλοιπες. Και τελικώς συμπέρανα ότι η ανθρώπινη ζωή αξίζει διαφορετικά ανά περίπτωση, περίσταση και καμιά φορά και ανά ένδυση...
Προσωπικώς δεν μπορώ να πω ότι έχω τους αστυνομικοί σε καμιά ιδιαίτερη εκτίμηση, αλλά οι λόγοι μου δεν αφορούν κανέναν και ούτε έχουν να κάνουν με την κρίση μου για τα όποια γεγονότα. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι μόνο και μόνο επειδή είναι αστυνομικοί θα τους υποβαθμίσω σε κάποιαν άλλη ζωϊκή κατηγορία πέραν του ζώου που λέγεται άνθρωπος και το οποίο ίδιο είμαστε όλοι μας. Έχω διαβάσει άπειρες αναλύσεις σχετικά με την ταύτιση κρατικής βίας και αστυνομίας και λοιπά δακρύβρεχτα, πάντοτε όμως έμενα με την απορία πως είναι δυνατόν μόνο εγώ να βλέπω ότι η κοινωνία μας στο σύνολο της είναι ένα μπουρδέλο και μισό άρα έχει και την φυσιολογική αστυνομία που της αξίζει. Διότι όταν εξαπολύεις μύδρους κατά των αστυνομικών, αυτό σημαίνει πως είναι οι μοναδικοί που χαλάνε την πιάτσα ενώ όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν ωσάν ελβετικό χρυσούν ωρολόγιον. Θα μου πείτε φυσικά ότι οι αστυνομικοί κουβαλούν όπλο. Σωστό. Αλλά πλέον όπλο κουβαλά και η μισή Αθήνα, μην πω ότι άλλα μέρη όπως η Κρήτη για παράδειγμα έχει όπλα για τρεις Ελλάδες. Άρα όσο επικίνδυνος μπορεί να είναι ένας αστυνομικός σε όπλο, άλλο τόσο επικίνδυνος μπορεί να είναι και ένας απλός καθημερινός πολίτης με όπλο, ακριβώς επειδή και οι δύο αποτελούν αναπόσπαστα στελέχη της ίδιας κοινωνίας-μπουρδέλο. Σε αυτήν μεγαλώνουν, με αυτήν ανδρώνονται, αυτήν απαρτίζουν. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας δηλαδή.
Το θέμα είναι, ότι λες και ο συγκεκριμένος αστυνομικός (που απλώς μπήκε στην ίδια λίστα πολλών άλλων που έχουν σκοτωθεί) ήταν κάποιου είδους υπάνθρωψ, κατώτερος όσο δεν πάει ο ανθρώπινος νους είχε μια αντιμετώπιση τελείως άδικη. Όχι ως αστυνομικός, αλλά ως άνθρωπος. Όταν είχαν γίνει τα γεγονότα του Δεκεμβρίου, εκεί που σχεδόν σύσσωμος ο ελληνικός τύπος σχεδόν εκσπερμάτωνε με τα γεγονότα (πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων), το μάτι μου είχε πάρει μόνο ένα άρθρο της Καθημερινής (το οποίο και είχα λινκάρει κιόλας) που έλεγε και την αντίθετη άποψη, παρουσιάζοντας ένα κοριτσάκι (άσχετου με τα γεγονότα) αστυνομικού και τα όσα του έλεγαν για τον μπαμπά του στο σχολείο, μόνο και μόνο επειδή έκανε το λάθος... επάγγελμα. Τώρα λοιπόν, ένα παιδάκι θα μείνει δίχως πατέρα και ομοίως μια γυναίκα δίχως σύζυγο και πρακτικά δεν ενδιαφέρεται κανείς διότι ο τρόπος με τον οποίον παρουσιάζεται η είδηση τέτοιος είναι. Απ'ό,τι φαίνεται, η επιλογή ενός ανθρώπου να γίνει αστυνομικός καταδικάζει πέραν του ιδίου και τους πέριξ αυτού ανθρώπους. Διότι ούτε διαδηλώσεις μαθητών έχουμε, ούτε ο Τσίπρας κάνει λόγο για λαϊκές εξεγέρσεις της καταπιεσμένης νεολαίας, ούτε φωτιές μπαίνουν, μήτε φυσικά ξύλο πέφτει πανταχόθεν. Όπως έγινε τον περασμένο Δεκέμβρη δηλαδή. Και εδώ ακριβώς είναι η ντροπή και η διπροσωπία όλων μας (αν και αυτοί που παρακολουθούν Λαζόπουλο -τον οποίον αναμένω εναγωνίως να μιλάει πάλι για καναπέδες κλπ, όπως έκανε τότε- ίσως να έχουν μισό μερίδιο ευθύνης παραπάνω). Και τελικώς το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει απ'όλ'αυτά (αν και ο κατά τα λοιπά αρμόδιος κύριος Μαρκογιαννάκης εξέφρασε την οδύνη του, άρα δέσαμε) είναι ότι η ανθρώπινη ζωή έχει διαφορετική αξία ανάλογα με το ποιος είναι ο φορέας της. Μυαλό δεν βάζουμε δηλαδή...
Κάποιος (και δεν θυμάμαι ποιος) είχε πει ότι η αξία της Δημοκρατίας φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εχθρούς της. Εγώ από την μεριά μου θα προσθέσω, ότι η αξία μας ως άνθρωποι φαίνεται από το πως αντιμετωπίζουμε την ανθρώπινη ζωή προτίστως. Και όταν φτάνουμε σε σημείο να κατηγοριοποιούμε το δικαίωμα προς το ζην, τότε τα πράγματα πάνε ανεπιστρεπτί κατά διαόλου. Διότι, εδώ που τα λέμε, η όλη αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιστατικού δεν έχει καμία διαφορά από εκείνη την περιβόητη (και κατ' εμέ καταπτιστότατη) δήλωση Κούγια ότι ο θεός θα κρίνει αν αυτό το παιδί έπρεπε να πεθάνει. Απλώς τώρα γίνεται από την αντίθετη μεριά, αφού (και αυτό) το περιστατικό παρουσιάζεται ωσάν να ήταν φυσιολογικό που ένας αστυνομικός πέθανε.
Καληνύχτα μας και προσοχή στα κουνούπια.
Επί σειρά ετών ήμουν πεπεισμένος πως ήταν ο ωχαδελφισμός του. Ξέρετε ποιον εννοώ: αυτόν που λέει ώχ, βρε αδελφέ, εγώ θα σώσω τη χώρα (κλπ, κλπ); Τελικώς νομίζω ότι δεν είναι άλλη από την στυγνή διπροσωπία του.
Ας κάνουμε ένα σύντομο ταξιδάκι στο πρόσφατο παρελθόν. Βρισκόμαστε στις αρχές Δεκέμβρη του 2008 και ολόκληρη η χώρα συνταράσσεται από την κατά πως όλα δείχνουν ψυχρή δολοφονία ενός πιτσιρικά από όργανο της τάξεως. Ιδίως τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι καζάνια που όχι μόνο βράζουν αλλά και είναι έτοιμα να εκραγούν. Και πράγματι, μέσα σε χρόνο ντε-τε ξεκινάει ένα απίστευτο χάος καταστροφών σε ολόκληρη τη χώρα. Πλιάτσικα, φωτιές, βανδαλισμοί, τρομοκρατία, μέχρι και για βιασμούς είχε γίνει λόγος, και όλα αυτά στο όνομα ενός πιτσιρικά που δεν έφταιξε σε τίποτε: ούτε για την σφαίρα που έφαγε, ούτε για τα όσα ακολουθησαν. Έχω πει τις απόψεις μου για τα λεγόμενα "Δεκεμβριανά" και δεν υπάρχει λόγος να επανέλθω.
Χθες, λοιπόν, ένας ακόμη αστυνομικός δολοφονήθηκε εν ψυχρώ. Άνοιξα με αγωνία την τηλεόραση να δω φωτιές και καταστροφές, βανδαλισμούς και ξύλο ανηλεές αλλά δεν είδα τίποτε. Για την ακρίβεια ακόμη και την είδηση την είδα να περνάει όπως οι υπόλοιπες. Και τελικώς συμπέρανα ότι η ανθρώπινη ζωή αξίζει διαφορετικά ανά περίπτωση, περίσταση και καμιά φορά και ανά ένδυση...
Προσωπικώς δεν μπορώ να πω ότι έχω τους αστυνομικοί σε καμιά ιδιαίτερη εκτίμηση, αλλά οι λόγοι μου δεν αφορούν κανέναν και ούτε έχουν να κάνουν με την κρίση μου για τα όποια γεγονότα. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι μόνο και μόνο επειδή είναι αστυνομικοί θα τους υποβαθμίσω σε κάποιαν άλλη ζωϊκή κατηγορία πέραν του ζώου που λέγεται άνθρωπος και το οποίο ίδιο είμαστε όλοι μας. Έχω διαβάσει άπειρες αναλύσεις σχετικά με την ταύτιση κρατικής βίας και αστυνομίας και λοιπά δακρύβρεχτα, πάντοτε όμως έμενα με την απορία πως είναι δυνατόν μόνο εγώ να βλέπω ότι η κοινωνία μας στο σύνολο της είναι ένα μπουρδέλο και μισό άρα έχει και την φυσιολογική αστυνομία που της αξίζει. Διότι όταν εξαπολύεις μύδρους κατά των αστυνομικών, αυτό σημαίνει πως είναι οι μοναδικοί που χαλάνε την πιάτσα ενώ όλα τα υπόλοιπα λειτουργούν ωσάν ελβετικό χρυσούν ωρολόγιον. Θα μου πείτε φυσικά ότι οι αστυνομικοί κουβαλούν όπλο. Σωστό. Αλλά πλέον όπλο κουβαλά και η μισή Αθήνα, μην πω ότι άλλα μέρη όπως η Κρήτη για παράδειγμα έχει όπλα για τρεις Ελλάδες. Άρα όσο επικίνδυνος μπορεί να είναι ένας αστυνομικός σε όπλο, άλλο τόσο επικίνδυνος μπορεί να είναι και ένας απλός καθημερινός πολίτης με όπλο, ακριβώς επειδή και οι δύο αποτελούν αναπόσπαστα στελέχη της ίδιας κοινωνίας-μπουρδέλο. Σε αυτήν μεγαλώνουν, με αυτήν ανδρώνονται, αυτήν απαρτίζουν. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας δηλαδή.
Το θέμα είναι, ότι λες και ο συγκεκριμένος αστυνομικός (που απλώς μπήκε στην ίδια λίστα πολλών άλλων που έχουν σκοτωθεί) ήταν κάποιου είδους υπάνθρωψ, κατώτερος όσο δεν πάει ο ανθρώπινος νους είχε μια αντιμετώπιση τελείως άδικη. Όχι ως αστυνομικός, αλλά ως άνθρωπος. Όταν είχαν γίνει τα γεγονότα του Δεκεμβρίου, εκεί που σχεδόν σύσσωμος ο ελληνικός τύπος σχεδόν εκσπερμάτωνε με τα γεγονότα (πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων), το μάτι μου είχε πάρει μόνο ένα άρθρο της Καθημερινής (το οποίο και είχα λινκάρει κιόλας) που έλεγε και την αντίθετη άποψη, παρουσιάζοντας ένα κοριτσάκι (άσχετου με τα γεγονότα) αστυνομικού και τα όσα του έλεγαν για τον μπαμπά του στο σχολείο, μόνο και μόνο επειδή έκανε το λάθος... επάγγελμα. Τώρα λοιπόν, ένα παιδάκι θα μείνει δίχως πατέρα και ομοίως μια γυναίκα δίχως σύζυγο και πρακτικά δεν ενδιαφέρεται κανείς διότι ο τρόπος με τον οποίον παρουσιάζεται η είδηση τέτοιος είναι. Απ'ό,τι φαίνεται, η επιλογή ενός ανθρώπου να γίνει αστυνομικός καταδικάζει πέραν του ιδίου και τους πέριξ αυτού ανθρώπους. Διότι ούτε διαδηλώσεις μαθητών έχουμε, ούτε ο Τσίπρας κάνει λόγο για λαϊκές εξεγέρσεις της καταπιεσμένης νεολαίας, ούτε φωτιές μπαίνουν, μήτε φυσικά ξύλο πέφτει πανταχόθεν. Όπως έγινε τον περασμένο Δεκέμβρη δηλαδή. Και εδώ ακριβώς είναι η ντροπή και η διπροσωπία όλων μας (αν και αυτοί που παρακολουθούν Λαζόπουλο -τον οποίον αναμένω εναγωνίως να μιλάει πάλι για καναπέδες κλπ, όπως έκανε τότε- ίσως να έχουν μισό μερίδιο ευθύνης παραπάνω). Και τελικώς το συμπέρασμα που αβίαστα προκύπτει απ'όλ'αυτά (αν και ο κατά τα λοιπά αρμόδιος κύριος Μαρκογιαννάκης εξέφρασε την οδύνη του, άρα δέσαμε) είναι ότι η ανθρώπινη ζωή έχει διαφορετική αξία ανάλογα με το ποιος είναι ο φορέας της. Μυαλό δεν βάζουμε δηλαδή...
Κάποιος (και δεν θυμάμαι ποιος) είχε πει ότι η αξία της Δημοκρατίας φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εχθρούς της. Εγώ από την μεριά μου θα προσθέσω, ότι η αξία μας ως άνθρωποι φαίνεται από το πως αντιμετωπίζουμε την ανθρώπινη ζωή προτίστως. Και όταν φτάνουμε σε σημείο να κατηγοριοποιούμε το δικαίωμα προς το ζην, τότε τα πράγματα πάνε ανεπιστρεπτί κατά διαόλου. Διότι, εδώ που τα λέμε, η όλη αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιστατικού δεν έχει καμία διαφορά από εκείνη την περιβόητη (και κατ' εμέ καταπτιστότατη) δήλωση Κούγια ότι ο θεός θα κρίνει αν αυτό το παιδί έπρεπε να πεθάνει. Απλώς τώρα γίνεται από την αντίθετη μεριά, αφού (και αυτό) το περιστατικό παρουσιάζεται ωσάν να ήταν φυσιολογικό που ένας αστυνομικός πέθανε.
Καληνύχτα μας και προσοχή στα κουνούπια.
16 σχόλια:
Ποιά μνήμη;
Εδώ μιλάμε για μνήμη χρυσόψαρου.
Δεν σώζεται η κατάσταση. Έτσι δεν είπες;
Ω, πόσο δίκιο έχεις...
Θα συμφωνήσω ως προς την ισοτιμία της ζωής και του δικαιώματος σε αυτή τόσο του 15χρονου όσο και του αστυνομικού, καθώς και στο γενικότερο νόημα του άρθρου σου.
Εκεί που ψιλοδιαφωνώ (και γενικώς μη νομίζεις και ότι έχω καταλήξει), είναι στην επιλογή ενός ανθρώπου να πάει να γίνει μπάτσος.
Και για να εξηγούμαι... Για ποιον λόγο τη σήμερον ημέρα, στη σημερινή Ελλάδα, με τις σημερινές καταστάσεις, κάποιος να θέλει να γίνει μπάτσος; Εκτός από τα διάφορα φασιστοειδή και κομπλεξικά εξουσιαστικά απωθημένα, ίσως να υπάρχει και η γραφική μειοψηφία που θέλει να καταπολεμήσει την εγκληματικότητα θα μου πεις. οκ...
Πόσο συχνά ακούς για τη δράση της αστυνομίας, πέρα από τα τυπικά, δηλαδή να βρίσκει κλοπιμαία, να κόβει κλήσεις σε παραβάτες του ΚΟΚ (κατά συρροή, όπως θα έπρεπε), να συλλαμβάνει ανθρώπους της νύχτας, να συλλαμβάνει εμπόρους ναρκωτικών και γενικώς να κάνει τη δουλειά της σωστά; Σπανίως. Όχι επειδή δεν το αναφέρουν τα ΜΜΕ, αλλά επειδή ο ρόλος της αστυνομίας πλέον έχει περιοριστεί σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, καταστολή κινητοποιήσεων και προστασία υψηλών προσώπων.
Και από προσωπική εμπειρία, γνωρίζω πως αστυνομικοί που πήγαν στο καθήκον με το σπαθί στο χέρι, πήραν άρδην τομπούλο από ανώθεν γιατί πολύ απλά έμπλεκαν τα πόδια τους σε μεγαλύτερα ή μικροσυμφέροντα.
Για να καταλήξω, ρεαλιστικά μιλώντας, το σημερινό αστυνομικό σώμα δεν τιμάει και ιδιαίτερα το καθήκον του αστυνομικού. Άρα η επιλογή ενός ανθρώπου να πάει να γίνει μπάτσος, μόνο αθώα κίνητρα δεν μπορεί να έχει.
Και επαναλαμβάνω. Συμφωνώ σχεδόν με όλο σου το ποστ και κυρίως στην αξία της οποιασδήποτε ανθρώπινης ζωής. Διατηρώ όμως τον σκεπτικισμό μου όσον αφορά τον "τίμιο" αστυνομικό και τις ευθύνες που τον βαραίνουν.
Άδη,
Άν το Mega Channel έκανε ένα ρεπορτάζ με μουσικό χαλί κάποιο πένθυμο εμβατήριο και έδειχνε την μάνα του "μπάτσου" να χτυπιέται..την Γυναίκα του "μπάτσου" να λυποθυμά και τους φίλους του "μπάτσου" να ορκίζονται εκδίκηση, ίσως να συγκινούνταν περισσότερο ο περήφανος ελληνικός λαός.
Αν τα κανάλια της τηλεόραση αποφάσιζαν να ΄κάνουν ήρωα τον εν λόγω "μπάτσο" ίσως να ξαναέβλεπες κάποιου είδους εξέγερση.
Γιατί τις εξεγέρσεις σήμερα δεν τις προωθούν οι ιδέες και η αγανάκτηση. Τις προωθεί ο κάθε Λαζόπουλος, ο κάθε Πρετεντέρης και ο κάθε Τσίπρας.
ellinaki
Δεν ξέρω για ποιόν λόγο είσαι τόσο απόλυτος για τον χαρακτήρα του ατόμου που θέλει να γίνει "μπάτσος".
Αν έρθουν και σε κλέψουν/χτυπήσουν/βιάσουν, στους ΄"μπάτσους" θα πας να ζητήσεις βοήθεια...Σε αυτά τα φασιστοειδή και κομπλεξικά εξουσιαστικά άτομα.
Ας μην τους βάζουμε όλους στο ίδιο σακούλι.
Αυτά τα λίγα...
Καλό απόγευμα
@Σπίθα
Το ότι δεν σώζεται η κατάσταση δεν σημαίνει ότι καταθέτουμε και τα όπλα, Σπίθα. Όσον αφορά τη μνήμη χρυσόψαρου, τη θαυμάζουμε σε οποιαδήποτε εκλογική αναμέτρηση... :)
@Σχολιαστή
Μακάρι τα πράγματα να ήταν διαφορετικά και να είχα πάντοτε μόνο άδικο.
@ellinaki
Νομίζω ότι το βλέπεις λίγο μονόπλευρά το θέμα. Κακό δεν είναι κανένα επάγγελμα. Όπως κανένα δεν είναι και καλό. Οι φορείς του το κάνουν καλό ή κακό. Να σε ρωτήσω κάτι: ποιος είναι χειρότερος; Ένας διεφθαρμένος αστυνομικός, ή ένας γιατρός που παίρνει μίζες και φακελάκια; Ή μήπως ένας πολιτικός που έχει κάνει περιουσία για εφτά γεννεές από τα λεφτά του κόσμου; Αστυνομικός μπορεί να γίνει κάποιος για χίλιους δυο λόγους: επειδή έτυχε να περάσει εκεί από τις πανελλαδικές, επειδή έφαγε την κλασική παραμύθα περί ανεργίας και εργασιακής ανασφάλειας, επειδή δεν γουστάρει να μπει στο κύκλωμα των 700 ευρώ, επειδή ο πατέρας του δεν έχει έτοιμη δουλειά να του αφήσει, επειδή η οικογένειά του είναι φτωχή και έπρεπε να επιλέξει μια δουλειά που δεν θα την επιβαρύνει οικονομικά περισσότερο, επειδή απλά έτυχε, επειδή είναι οικογενειακή παράδοση κλπ. Χίλιοι δυο οι λόγοι. Δηλαδή πως κάποιος γίνεται γιατρός επειδή είναι γιατρός ο πατέρας του; Διότι κατά τα λοιπά, όσο περίεργο κι αν ακουστεί πρόκειται απλώς για ένα ακόμη μέσο βιοπορισμού και το αστυνομικιλίκι (τι λέξη έγραψα ο πούστης πάλι...). Με τους αστυνομικούς όμως ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι αν κάποιος εξ αυτών κάνει κάτι καλό ουδείς πολίτης θα πει ότι οι αστυνομικοί είναι καλοί. Τουναντίον, αν κάποιος κάνει κάτι κακό όλοι θα πουν πως όλοι οι αστυνομικοί είναι κακοί. Φυσικά οι αστυνομικοί μόνο άμοιροι των ευθυνών τους δεν είναι και πρακτικά οι ίδιοι έχουν προκαλέσει το κάκιστο όνομά τους, αυτό όμως είναι μια άλλη οπτική γωνία της όλης ιστορίας. Το γκολ κατ' εμέ είναι όπως έχω πει κατ' επανάληψιν, ότι όλη η κοινωνία μας είναι ένα μπουρδέλο και μισό οπότε δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από τον κανόνα ούτε η αστυνομία. Όσο όμως βλέπουμε ως μοναδικό πρόβλημα την αστυνομία και εθελοτυφλούμε σε όλα τα υπόλοιπα προβλήματα, απλώς συνδράμουμε στην διαιώνιση του καθεαυτού προβλήματος. Είναι πραγματικά απλούστατο, απλά δεν μας αρέσει να ασχοληθούμε με κάτι παραπάνω.
@Κώστα
Κατ' αρχήν μια διόρθωση: το κανάλι λέγεται Μεγκατσάνελε. :):)
Συμφωνώ με το σκεπτικό σου. Όλα άλλωστε είναι απλώς κρέας στην μαρμίτα του δρυϊδη για τα ΜΜΕ. Απλώς πλέον -ίσως να παίζει ρόλο και η οικονομική κρίση- τους ενδιαφέρουν μόνο οι ειδήσεις που χύνουν περισσότερο αίμα. όπου φυσικά την ποσότητα του αίματος την καθορίζει η κενωνία με τις αντιδράσεις τις, οι οποίες αντιδράσεις όντως προσδιορίζονται από απόψεις τρίτων.
Νομίζω μια σαφής διαφορά είναι ότι ο αστυνομικός είναι υπάλληλος του κράτους και η συμπεριφορά του (ειδικά όταν είναι επαναλαμβανόμενη) δείχνει και την πολιτική θέση του κράτους.
Θα υπήρχε ομοιότητα αν οι άνθρωποι που δολοφονούν αστυνομικούς έπαιρναν εντολές από την κυβέρνηση.
Αν έπρεπε να γίνουν διαδηλώσεις θα έπρεπε να είχαν γίνει στα χρόνια της 17Ν όταν δρούσε εν ονόματι του λαού.
Αλλά πλέον αυτοί οι άνθρωποι είναι κάτι σαν κοινοί εγκληματίες.
Αλλιώς θα έπρεπε να διαδηλώνει κανείς για τον κάθε φόνο που συμβαίνει για το οποιοδήποτε κίνητρο.
@ Κώστας
Φυσικά και θα πάω σε αυτούς, επειδή δεν έχω πουθενά αλλού να πάω. Από εκεί και πέρα όμως, ο τρόπος χειρισμού της υπόθεσής μου θα είναι στα πρότυπα του ελληνικού δημοσίου.
Αληθινό περιστατικό: Πριν 7 χρόνια, έκλεψαν το πορτοφόλι ενός φίλου μου. Πήγε στην ατσυνομία, το δήλωσε και του είπαν ότι στη συγκεκριμένη περιοχή γίνονται γενικά κλοπές αλλά δεν μπορούν να κάνουν και πολλά.
Μετά από μία ώρα, ο φίλος σκέφτηκε το πολύ απλό. Να ψάξει στους τριγύρω κάδους σκουπιδιών μήπως βρει έστω το πορτοφόλι του. Και βουαλά, βρέθηκε μαζί με ταυτότητες, κάρτες κλπ. Έλειπαν μόνο τα λεφτά. Η φοβερή υπηρεσία της αστυνομίας γιατί δεν έδρασε αντίστοιχα; Γιατί απλά το πρωτοκόλησε και μετά γύρισε πλευρό;
Θέλω να πω ότι μπορεί να υπάρχουν ευσυνείδητοι αστυνομικοί, αλλά οι ίδιες εσωτερικές διαδικασίες της αστυνομίες, απλά τους προσαρμόζουν στην ίδια σαπίλα.
@ hades
Αυτό που λέω είναι αυτό που επαναλαμβάνεις κι εσύ στο σημείο:
"Το γκολ κατ' εμέ είναι όπως έχω πει κατ' επανάληψιν, ότι όλη η κοινωνία μας είναι ένα μπουρδέλο και μισό οπότε δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από τον κανόνα ούτε η αστυνομία.
Άρα, έχουμε μία χώρα μπουρδέλο, όπου κρατικοί μηχανισμοί, αλλά και "επαναστατικοί/αντίεξουσιαστικοί" πυρήνες λειτουργούν το ίδιο χάλια. Μεσα σε αυτό το μπουρδέλο, φυσικά και ο διεφθαρμένος γιατρός, ο διεφθαρμένος πολιτικός και ο διεφθαρμένος αστυνομικός αποτελούν ισότιμα προβλήματα στη σωστή λειτουργία της κοινωνίας. Τον γιατρό και τον πολιτικό μπορεί να τους συλλάβει ένας αστυνομικός. Τον αστυνομικό όμως όχι. Μόνο αν ξεσκεπαστεί κάτι χοντρό ή σταματήσει να του παρέχει κάλυψη όποιος του την παρέχει.
Δεν διαφωνώ στο ότι όλα τα επαγγέλματα είναι αξιοσέβαστα και ότι μπορούν να υπάρχουν πολλοί παράγοντες που οδηγούν τους ανθρώπους στις επιλογές τους. Λέω απλά ότι ειδικά για την Ελληνική Αστυνομία, η όλη κατάσταση είναι τόσο σάπια που ένας ευσυνείδητος άνθρωπος θα άλλαζε επάγγελμα όταν έβλεπε πως λειτουργεί το πράγμα.
Έχω την αίσθηση όμως ότι έχει ξεφύγει λίγο η θεματολογία :)
@Πάρη
Συμφωνώ αλλά εν μέρει, διότι και ο γιατρός που δουλεύει σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο είναι υπάλληλος του κράτους, και με λειτούργημα απείρως σημαντικότερο από αυτό του αστυνόμου. Το θέμα εστιάζεται στην νοοτροπία μας. Πλέον νομίζω ότι είμαστε μαθημένοι έτσι που και 5 χιλιάρικα να πάνε όλοι οι μισθοί πάλι θα υπάρξει τουλάχιστον ένας σε κάθε κλάδο που θα κοιτάξει να βγάλει κάτι παραπάνω. Και νομίζω ότι οι πολιτικοί είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα: δεν υπάρχει κόμμα που να λέει πάνε να κλάψουμε. Απλά όποιος ανεβαίνει, τα τσεπώνει. Ντάξει, όχι όλοι, αλλά αρκετοί.
@ellinaki
Κατ' αρχήν όλα τα θέματα είναι τελείως ελεύθερα, οπότε δεν τίθεται θέμα να ξεφύγαμε ή όχι. Που να δεις κάτι άλλα θέματα πως και πόσο έχουν "ξεφύγει"... :):)
Στο θέμα μας τώρα: έθεσες ένα πάρα πολύ σημαντικό ζήτημα που δυστυχώς είναι ολόκληρο θέμα από μόνο του: ότι ενάντια στους αστυνομικούς δεν μπορείς να κάνεις τίποτε. Όπως λέει κι ο Γεωργίου, δεν συμφωνώ, παρασυμφωνώ. Δυστυχώς από ξεκινούν μαι τα περισσότερα δεινά με την αστυνομία, από το ότι μπορούν να σου κάνουν τα πάντα αλλά εσύ δεν μπορείς πρακτικά να τους κάνεις το παραμικρό. Έρχεται ο άλλος σε σταματάει για τον χι-ψι λόγο, σου σπάει τα παπάρια, ξεφεύγει κιόλας και εσύ είσαι ουσιαστικά υποχρεωμένος να του πεις κι ευχαριστώ που δεν σε έχωσε και μέσα για εξακρίβωση στοιχείων. Μιλάμε για την υπέρτατη κατάντια. Φυσικά από την άλλη υπάρχουν και οι φυσιολογικοί άνθρωποι που ούτε θα σε σταματήσουν αν δεν κάνεις κάτι, ούτε θα σου ζαλίσουν τον έρωτα. Εδώ όμως υπάρχει και η κατ' εμέ ειδοποιός διαφορά: το εν λόγω πρόβλημα είναι δυσλειτουργία ολόκληρου του κράτους και όχι δυσλειτουργία της αστυνομίας. Η αστυνομία απλά βρίσκει και τα κάνει. Όταν το ίδιο το κράτος δεν σου παρέχει νόμους και θεσμούς που να σε προστατεύουν από τις αυθαιρεσίες της αστυνομίας, πως περιμένεις μετά να βγάλεις άκρη με την αστυνομία; Εδώ μιλάμε ότι μετά βίας μπορεί να βγει άκρη με τις κατά τόπους δημοτικές αστυνομίες, θα βγει και με ητν κανονική; Αντί λοιπόν να τα χώνουμε σε αυτούς που πρέπει -στο κράτος δηλαδή- καθόμαστε και τα χώνουμε στους αστυνομικοί. Βαράμε δηλαδή το σαμάρι για ν'άκούσει ο γάιδαρος. Όταν βγαίνει πχ ο αρμόδιος Υπουργός Δικαιοσύνης, κύριος Δένδιας και μιλάει για ποινικοποίηση της κουκούλας, κανονικά θα έπρεπε να τον ξεχέσουν άπαντες πατόκορφα που δεν ποινικοποιεί και τις αντιασφυξιογόνες στολές των ΜΑΤ. Διότι όσο μια κουκούλα καλύπτει ένα πρόσωπο, άλλο τόσο το καλύπτει και ένα κράνος με μια μάσκα. Εϊναι δηλαδή δύο μέτρα και δύο σταθμά για συνταγματικά ισότιμους πολίτες του ιδίου κράτους. Τρέχα γύρευε κοινώς, γι'αυτό και μένουμε εσαεί μέσα σε έναν πολύ άσχημο φαύλο κύκλο.
Αναφορικά τώρα με αυτό που είπες ότι ακόμη κι αν κάποιος μπει και δει τα χάλια κανονικά θα έπρεπε να φύγει αμέσως, επειδή ξέρω 1-2 τέτοιες περιπτώσεις (και γενικότερα έχω συζητήσει να μάθω διάφορα πράγματα από ευρύτερο ενδιαφέρον και περιέργεια) αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι άπαξ και μπεις, δύσκολα φεύγεις. Όχι για κάτι "σκοτεινό", αλλά για λόγους πτυχίου, συντάξεως κλπ, κλπ. Αυτό που ξέρω είναι ότι κάποιοι που το έκαναν, πρώτα πέρασαν μια πενταετία φτήνωντας αίμα και μετά αρχισαν να ομαλοποιούνται τα πράγματα. Ξέχωρα φυσικά που ακόμη και η αστυνομία παρέχει την ικανοποίηση στο μεγαλύτερο ελληνικό φέτιχ: τον διορισμό στο δημόσιο.
Τέλος πάντων, μπορούμε να συζητάμε αιώνες για το ζήτημα διότι είναι κυριολεκτικά ανεξάντλητο. Ακόμη κι εγώ που αρέσκομαι συχνά-πυκνά να κάνω τον συνήγορο του διαβόλου, κυρίως σε θέματα που δεν γουστάρει κανείς να τον κάνει, υπάρχουν φορές που πραγματικά δεν έχω καμία διάθεση να δικαιολογήσω τίποτε, ακριβώς επειδή κάποια πράγματα είναι πλήρως αδικαιολόγητα. Και δυστυχώς το αποτέλεσμα δεν αλλάζει: τον πίνουμε πατόκορφα.
Hades, είπε
"Κάποιος (και δεν θυμάμαι ποιος) είχε πει ότι η αξία της Δημοκρατίας φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εχθρούς της. Εγώ από την μεριά μου θα προσθέσω, ότι η αξία μας ως άνθρωποι φαίνεται από το πως αντιμετωπίζουμε την ανθρώπινη ζωή προτίστως."
Αυτό που λέει, ο Ηades είναι παω από
όλες τις ιδεολογικές απόψεις.
Δέν έχει ναι μεν, αλλά. (Η άποψή μου.)
Αν έχει για μερικούς, με τα δικά τους κριτήρια, τότε γιατί να μην έχει και η δική μου, με τα δικά μου κριτήρια;
Διαφορετικά, οδηγούμαστε στην αυτοδικία, ασυζητητί.
Και το εξηγώ.
Ας πάρουμε πόσα κόμματα υπάρχουν και πόσα κατέβηκαν στις ευρωεκλογές.
Και ας υποθέσουμε, ότι σεβόμαστε τις απόψεις του και ταυτόχρονα το δικαίμωα τους να κρίνουν και να σκοτώνουν, τους κατ' αυτούς αντιπάλους τους.
Τότε αυτό που αρχίζει και που σταματάει.
Δηλαδή μην τρελλαθουμε.
Γιατί άμα οι μπάτσοι είναι μόνο το πρόβλημα, γιατί όχι και κάποιοι δικαστικοί, δικηγόροι, γιατροί και χίλιοι δυό άλλοι που εγληματούν κατα συρροή και σκοτώνουν ανθρώπους και ψυχές;
Να φέρουμε τον Σβαρτσενέγκερ και τον Τρέντο το δικαστή;
Φυσικά και δεν υπάρχουν ναι μεν, αλλά σε κάποια ζωτικής σημασίας ζητήματα Σπίθα. Όταν όμως ξεκινάμε για όλα με εκπτώσεις, μοιραία θα φτάσουμε να κάνουμε εκπτώσεις και στα ζωτικά θέματα. Και όπως έχεις διαπιστώσει, οι πολλές εκπτώσεις σε τέτοια θέματα μας έχουν φάει, απόρροια γαρ της γενικότερης νοοτροπίας μας ως λαός.
Πιστεύεις ότι αν αύριο φτάσουν στον Συνήγορο του Πολίτη 12 χιλιάδες καταγγελίες δεν θα είναι μια καλή αρχή; Πιστεύεις ότι αν γίνει μια ειρηνική καθιστική διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Δικαιοσύνης από 20 χιλιάδες άτομα δεν θα ταρακουνηθεί το σύμπαν;
Πως θα τα κάνουμε αυτά όμως ότα τάδε μέρα τάδε ώρα η τηλκεόραση έχει Λαζόπουλο; Άσε που δεν έχει και κλιματισμό στους δρόμους και θα μπούμε σε έξοδα από τα πολλά σουβλάκια. Όταν λοιπόν δεν αντιδράς, ξεκινούν οι εκπτώσεις. Όταν εν συνεχεία μόνο και μόνο για να αντιδράσεις, αντιδράς λάθος, οι εκπτώσεις συνεχίζονται και μεγαλώνουν. Κι όταν πλέον από την σωρεία εσφαλμένων χειρισμών και αντιδράσεων από αμφότερες τις πλευρές φτάσει κυριολεκτικά στο απροχώρητο η κατάσταση, θα έχουμε ξανά επεισόδια, αυτοδικίες, βιαιοπραγίες κλπ. Δεν είναι παραλογισμός. Είναι απλά μαθηματικά: ένα κι ένα κάνουν δύο. Ή έστω απλή φυσική: δράση και αντίδραση. Και καταλήγουμε σε αυτό που περιγράφεις.
Διαφωνώ με ellinaki, στο δια ταύτα.
@ ellinaki, είπε.
"Τον γιατρό και τον πολιτικό μπορεί να τους συλλάβει ένας αστυνομικός. Τον αστυνομικό όμως όχι. Μόνο αν ξεσκεπαστεί κάτι χοντρό ή σταματήσει να του παρέχει κάλυψη όποιος του την παρέχει.
Δεν διαφωνώ στο ότι όλα τα επαγγέλματα είναι αξιοσέβαστα και ότι μπορούν να υπάρχουν πολλοί παράγοντες που οδηγούν τους ανθρώπους στις επιλογές τους. Λέω απλά ότι ειδικά για την Ελληνική Αστυνομία, η όλη κατάσταση είναι τόσο σάπια που ένας ευσυνείδητος άνθρωπος θα άλλαζε επάγγελμα όταν έβλεπε πως λειτουργεί το πράγμα."
.......................
Σπίθας
Ενώ συμφωνώ σ'όλες του τις αναλύσεις και στο σύνολο της απεικόνισης της δομής της κοινωνίας και ιδιαίτερα της αστυνομίας, εν τούτοις προβαίνει σε "λογικό άλμα".
Από όλα τα παραπάνω, δεν προκύπτει με καμμιά πολιτική ιδεολογία, η δολοφονία εν ψυχρώ ενός οργάνου, που ανήκει σ' ένα διαφθαρμένο σύστημα.
Και να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, σ' ένα πολύ βασικό.
Υπάρχουν κτήνη που δεν είναι αστυνομικοί, σε πολλές υπηρεσίες.
Ποιός θα κρίνει την επιλογή και ποιός θα συγκρίνει τον "υπάλληλο" μιας διεφθαρμένης υπηρεσίας με με μια άλλη λιγότερο (;) διεθφθαρμένη και τα στελέχη που εκτελούν εντολές και εξοντώνουν ή σκοτώνουν ανθρώπους σαν ηθικοί αυτουργοί η σαναυτουργοί;]
(ΚΌΥΝΕΒΑ.πχ)
Εδώ είναι μπλεγμένη η μισή, αν όχι όλη η ελληνική κοινωνία.
Το θέμα που έκλεισε ο φάκελλος, είναι ευθύνη της αστυνομίας;
Αυτή διεξάγει την έρευνα και το θέμα έκλεισε.
Για πες μου και για καταλόγισε τις ευθύνες στους αρμόδιους, αναλογικά με το μερίδιο ευθύνης τους;
Την πρώτη εθύνη ποιός την έχει;
Την δεύτερη, την τρίτη;
Εδώ και δύο χρόνια είχε δώσει συνέντευξη σε γραφείο της ΓΣΕΕ, σε ξένο δημοσιογράφο.
Δεν υπάρχουν αρμόδιοι φορείς;
Άνθρωποι που εκβιάζουν και τσακίζουν κόσμο;
Ποιός κλείνει τα μάτια;
@ hades
Προκειμένου να υπάρχει σωστό κράτος, πρέπει να υπάρχει και ενδιαφερόμενη κοινωνία. Στον φόνο του μικρού Αλέξη, ειλικρινά περίμενα οι πορείες να γεμίσουν από γονείς κυρίως. Στο φόνο του αστυνομικού, περίμενα οι ίδιοι οι αστυνομικοί να διαμαρτυρηθούν έντονα.
Επικρατεί όμως η αιωνίως ελληνικότατη νοοτροπία. Όσο η αδικία δεν χτυπάει τη δική μου πόρτα, ας κόψουν οι άλλοι το κεφάλι τους.
@ Σπίθας
Μα εγώ εξ'αρχής κατέκρινα τη δολοφονία του αστυνομικού. Δεν τη διαχώρισα από οποιουδήποτε άλλου είδους εν ψυχρώ δολοφονίας.
Στάθηκα μόνο στο σημείο εξισορρόπησης των ευθυνών της αστυνομίας και άλλων δημοσίων φορέων. Κατ' εμέ ένας αστυνομικός πρέπει να έχει δεοντολογικά και νομικά μεγαλύτερη ευθύνη κατά την άσκηση του καθήκοντός του. Διότι πολύ απλά αντικατοπτρίζει τις ίδιες "δημοκρατικές" διαθέσεις του κράτους και των θεσμών του.
Άρα όταν το όργανο που υποτίθεται ότι προστατεύει τους θεσμούς και τη δημόσια ασφάλεια, τελικά κάνει απλά κατάχρηση των δικαιωμάτων που του έχουν δοθεί, η αδικία είναι διπλή. Τόσο για την ίδια κακόβουλη/παράνομη πράξη του οργάνου, όσο και για τα μηνύματα που περνάει στον πολίτη.
Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Πες ότι τροχονόμος κόβει κλίση σε διπλοπαρκαρισμένη Lexus βουλευτή. Την επόμενη μέρα, η κλίση φυσικά σβήνεται, και ο τροχονόμος απειλείται με δυσμενή μετάθεση. Αν βγει ο ίδιος ή τα ΜΜΕ και αποκαλύψουν το γεγονός, ποιος θα επωφεληθεί; Θα συνέφερε το οποιοδήποτε λαμόγιο που απείλησε τον τροχονόμο να του δώσει τελικά μετάθεση;
@Σπίθα
Σπίθα, τα μάτια τα κλείνουμε εμείς. Όλοι μας. Όχι μόνο οι "άλλοι" (οι οποίοι ανά περίπτωση είναι και διαφορετικό... τάργκετ γκρουπ" κιόλας). Δυστυχώς όμως γίνεται ακόμη χειρότερο επειδή τα ανοίγυμε μόνο όταν άλλοι επιλέξουν και μόνο προς τις κατευθύνσεις που άλλοι θα μας προσδιορίσουν. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι μπορούν να εξυπηρετούν σκοτεινά συμφέροντα. Σίγουρα θα υπάρχουν και αρκετοί που απλώς είδαν φως και μπήκαν και ποιούν τους γελωτοποιούς του λαού νομίζοντας ότι έτσι γίνονται κάτι εις την ήδη ζοφερή συνείδησή του.
Ανέφερα τον Λαζόπουλο για παράδειγμα, τον οποίον όσο παραδέχομαι για το μυαλό του, άλλο τόσο τον σιχαίνομαι για όσα κάνει, σε σημείο που να τον θεωρώ υπέρτατο μνημείο κατάντιας του νεοΈλληνα που αρέσκεται στην υψηλή κριτική κατά το δοκούν. Τον Δεκέμβριο επί παραδείγματι έδινε ρεσιτάλ με όσα έλεγε. Καθήλωνε τους πάντες με την υποτιθέμενη σάτιρά του (διότι μεταξύ άλλων είμαστε τόσο αδαείς που νομίζουμε ότι σάτιρα είναι αυτό που έχουν ορίσει κάποιοι). Εδώ πέρα, τον ψάχνω ακόμη. Θέλω ν'ακούσω τις αντίστοιχες θέσεις του βρε αδελφέ. Θυμάμαι πολύ καλά τι έλεγε τον Δεκέμβριο, άρα αφού τώρα δεν άνοιξε μύτη, μήτε έγινε κάποιο κιχ, θα έπρεπε να πει τα δεκαπλάσια. Και Λαζόπουλο ψάχνω αλλά Λαζόπουλο δεν βρίσκω. Όπως αντίστοιχα δεν βρίσκω και τις τότε τηλεοράσεις, τις τότε εφημερίδες και γενικότερα τα λοιπά πτωματοφάγα που σπεύδουν μόνο όταν μυρίσουν αίμα. Το θέμα είναι ότι ο Λαζόπουλος αν κατέβαινε αύριο για πρωθυπουργός πιθανώς να έβγαινε ούτε καν περπατώντας. Τέτοια η δημοφιλία του. Γι'αυτό και ισχυρίζομαι ότι ο Λαζόπουλος διαμορφώνει συνειδήσεις. Αυτό ακριβώς είναι, λοιπόν, κι αυτό που σου λέω: ότι μας ανοίγουν τα μάτια άλλοι και μόνο προς τις κατευθύνσεις που αυτοί επιθυμούν. Διότι κατά τα λοιπά κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου.
Προ καιρού, είχαν γίνει τα όσα είχαν γίνει με την Αμαλία και τους γιατρούς. Ας καταπιώ το γεγονός ότι μέχρι τότε δεν ξέραμε για τα φακελάκια. Και που το μάθαμε τότε λοιπόν τι έγινε; Το ξαναξεχάσαμε. Άκουγα τον Καραμανλή να λέει προεκλογικά (τώρα) ότι ο λαός έχει παράπονα και μεταξύ άλλων ανέφερε ως παράδειγμα καταγγελίες για εφοριακούς που χρηματίζονται. Συγχαρητήρια: ένας ακόμη που ανακάλυψε την Αμερική εν έτει 2009. Υπάρχει περίπτωση να σταματήσουν να χρηματίζονται επειδή το είπε από ένα μπαλκόνι ο Καραμανλής; Αστειότητες. Και πάει λέγοντας, μην αναλώνομαι στα χιλιάδες παραδείγματα που μπορώ τελείως πρόχειρα να ανασύρω. Ποιοι φταίμε λοιπόν; ΌΛΟΙ, Σπίθα. Και εγώ και εσύ.
Κι αν αρχίσουμε να αναλωνόμαστε κιόλας στο θεοστυγές που κατ' επανάληψιν έχω ξεχέσει πατόκορφα, όχι τι είναι καλύτερο αλλά τι είναι το λιγότερο χειρότερο και ζημιωγόνο, τότε φταίμε τριπλά κιόλας.
Όμως, ανέφερες και κάτι άλλο σημαντικό: το ποιος να πρωτοφταίξει. Μα είνια πασίγνωστο πως άπαξ και δεν φταίει μόνο ένας, φταίνε πάντοτε μόνο οι άλλοι. Πχ, για τον Τσίπρα (περί της Κούνεβα) φταίνε οι δεξιές πολιτικές και το κακό κεφάλαιο. Ο ίδιος ο Τσίπρας που έσπευσε μόνο όταν η ιστορία βγήκε στα κανάλια (ίσον δημοσιότητα) δεν φταίει ποτέ. Και φυσικα΄όχι μόνο ο Τσίπρας, μην είμαστε άδικοι, έτσι; Τι ψάχνεις να βρεις λοιπόν, Σπίθα; Πάλι στο ίδιο δεν επιστρέφουμε; Κοινωνία μπουρδέλο, πολίτες μπουρδέλο. Άξιοι απόγονοι των αρχαίων Αθηναίων, προς τιμήν των οποίων φτιάξαμε ένα εκπληκτικό μουσείο για το οποίο για την ώρα τσακωνόμαστε αν είναι μπλε ή πράσινο με αποτέλεσμα να το βάψουμε και αυτό όπως κάθε τι άλλο σε τούτον τον τόπο: σκατί.
@ellinaki
Αααααα, τώρα ανέφερες κάτι ακόμη πολύ ενδιαφέρον: τους γονείς.
Τους οποίους εγώ κατατάσσω στην γεννεά του Πολυτεχνείου κοινώς λεγόμενη, την οποίαν θεωρώ μακράν την χειρότερη που πάτησε ποτέ το πόδι της σε αυτή τη χώρα. Συμφωνώ απολύτως σε αυτό που λες (ή μάλλον και στα δύο). Το ερώτημά μου όμως είναι, πότε οι συγκεκριμένοι γονείς έχουν κάνει κάτι; Πρόσεξε: δεν ρωτάω ότε έχουν κάνει κάτι καλό; Πότε έχουν κάνει κάτι γενικώς ρωτάω. Η απάντηση είναι απόλυτη: ποτέ. Και αυτό διότι όποτε επεχείρησαν να κάνουν κάτι, τα έκαναν λίαν επιεικώς σκατά.
Σκατά, τα οποία δεν δεν επεχείρησαν ποτέ να διορθώσουν.
Να βγουν να κάνουν τι λοιπόν; Αφού -ως έλεγα και στον Σπίθα- τους γεμίζει περισσότερο το να παρακολουθούν τον Λαζόπουλο να κατακεραυνώνει όσους κάθονται στους καναπέδες τους.
Εννοείται ότι όπως λες επικρατεί πάντα η ελληνικότατη νοοτροπία, με την μεγάλη διαφορά ότι δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό το περί αδικίας που αναφέρεις. Πάει ακόμη πιο μακρυά η νοοτροπία του νεοΈλληνα.
Στον οποίον ανέκαθεν του έφταιγαν οι άλλοι.
ΥΓ. Μ'αυτά και μ'αυτά, ούτε ένα καλωσόρισμα δεν έχω ρίξει. :):)
@ hades
Καλώς σας βρήκα εδώ στον κάτω κόσμο. Απαντάω με το περσινό επετειακό μου post για το Πολυτεχνείο μιας και λέμε πολλα κοινά.
Το διάβασα το κείμενο, πολύ ενδιαφέρον όντως και συμφωνώ στα περισσότερα, τα οποία κατά τα λοιπά θα έπρεπε να είναι αυτονόητα...
Δημοσίευση σχολίου