Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2010

Περί των γνωστών μιασμάτων

Θυμάμαι που ήμουν στην Γερμανία προ δεκαετίας για δουλειές, οι οποίες τράβηξαν μια διετία σερί κιόλας, είχα γνωρίσει μεταξύ άλλων τον κυρ-Γιάννη, έναν εξαίρετο Έλληνα της διασποράς, ούτως ειπείν μετανάστη, ο οποίος ήδη είχε κλείσει περί τα 40 χρόνια εις την αλλοδαπήν. Η παρέα συμπληρωνόταν από τον Παναγιώτη, εξαιρετικό φίλο έκτοτε και μέχρι σήμερα, ο οποίος ήταν επίσης γιος μεταναστών στην Γερμανία, γεννημένος στην Γερμανία (που ευτυχώς για τον ίδιον, επέστρεψε νωρίς στην Ελλάδα). Μέσα από τις πάμπολλες συζητήσεις που είχαμε κάνει τότε συνειδητοποίησα κάτι τραγικό: ότι αν και είχα την σχεδόν βέβαιη πεποίθηση πως ήξερα τι σημαίνει μετανάστης και τι μετανάστευση, τελικώς απεδείχθη ότι δεν ήξερα την τύφλα μου. Κάπως έτσι συμπεραίνω ότι δεν ξέρουν την τύφλα τους και οι περισσότεροι που λαμβάνουν θέση επί του θέματος.
Σύντομο διαφημιστικό μήνυμα πριν προχωρήσουμε: θα σας πρότεινα να διαβάσετε αυτό εδώ το όχι ιδιαίτερα φρέσκο αλλά διαχρονικό κείμενο του polse. Πέρας διαφημίσεων.
Μεταξύ άλλων λοιπόν ο κυρ-Γιάννης μου είχε περιγράψει πως ήταν η πρώτη μέρα που πάτησε το πόδι του στην Γερμανία: όταν τους ξεστοίβαξαν οι Γερμανοί από τα τραίνα τους πέρασαν από αυστηρότατες ιατρικές εξετάσεις, όπου για να μην χαθεί η μπάλα των αποτελεσμάτων τους σφράγιζαν στο χέρι με έναν αριθμό για να τους βρίσκουν πιο εύκολα μέχρι να "ενταχθούν" στην γερμανική κοινωνία. Στην συνέχεια, όταν τους νομιμοποιούσαν με τις επίσημες διαδικασίες του νεοσύστατου γερμανικού κράτους τους διέσπειραν όπου υπήρχε ανάγκη από εργατικό δυναμικό. Κάποιοι ήταν τυχεροί και είχαν βρει καλές δουλειές, τηρουμένων πάντοτε των αναλογιών. Κάποιοι άλλοι -οι περισσότεροι δηλαδή- πήγαν ντουγρού στην βαριά γερμανική βιομηχανία, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Μέσα στο όλο ζόρι μάλιστα, οι φιλέσπλαχνοι Γερμανοί τους μίλαγαν αυστηρά και μόνο γερμανικά παρόλο που σχεδόν ουδείς γνώριζε, προκειμένου να μάθουν πιο γρήγορα τη γλώσσα. Και κάπως έτσι ξεκίναγε μέσες-άκρες το λούκι των περισσοτέρων μεταναστών στις ευαγείς δεκαετίες του 40, του 50 και του 60. Θα έχετε ακούσει, εκτιμώ, ότι η μεταπολεμική Γερμανία χτίστηκε από τα χέρια των μεταναστών. Ισχύει.

Εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει ξεσπάσει κυριολεκτικά φραστικός πόλεμος αναφορικά με τους μετανάστες στην χώρα μας, ο οποίος συχνά-πυκνά μου δίνει την εντύπωση ότι αναφερόμαστε σε αντικείμενα κι ουχί σε ανθρώπινα πλάσματα σας εμάς τους ίδιους. Και δυστυχώς τόσο η παραφιλολογία, όσο και η ψευδολογία δίνουν και παίρνουν κάτω από ένα διακριτικό πλέπλο μαλακίας, αφού ο καθείς για τους δικούς τους -ενίοτε άρρωστους λόγους- λέει τα δικά του και κυρίως τα παρουσιάζει ως μοναδική αυθύπαρκτη κοσμοθεωρία με την οποίαν άπαντες οι υπόλοιποι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να συνταχθούν πάραυτα. Δυστυχώς όμως πάντοτε με τις ευλογίες του συνήθως ανίκανου σε τέτοια σημαντικά θέματα ελληνικού κράτους το πρόβλημα αντί να αντιμετωπίζεται, διογκώνεται.

Ας εξετάσουμε, το λοιπόν, λίγο τι συμβαίνει με τους μετανάστες στην Ελλάδα. Κατ΄αρχήν, οφείλουμε να κάνουμε έναν σημαντικό διαχωρισμό: άλλο πράγμα ο μετανάστης, άλλο πράγμα ο λαθρομετανάστης. Ο πρώτος έρχεται με όλες τις νόμιμες διαδικασίες για οποιονδήποτε λόγο (πολιτικό, οικονομικό κλπ). Ο δεύτερος έρχεται νύχτα και κάποια στιγμή συνειδητοποιούμε είτε την ύπαρξή του, είτε το πτώμα του. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να εξετάσουμε επιγραμματικά τις σημαντικότερες απόψεις που παρουσιάζονται επί του θέματος, και ο οποίες είναι ευτυχώς μόνο δύο:
α) όλοι οι μετανάστες είναι καλοί, είναι αδέλφια μας, οφείλουμε να τους δεχόμαστε για να δείχνουμε την ανθρωπιά μας κλπ, κλπ. Γνωστή θέση των πλείστων όσων ΜΚΟ (πολύ της μόδας τώρα τελευταία), διαφόρων υποτιθέμενων αριστερών (ως αυτοπροσδιορίζονται), διαφόρων εθνομηδενιστών (διαπίστωσα εσχάτως ότι ο όρος ενοχλεί διάφορους ντολμάδες, αν και τον χρησιμοποιώ επειδή δεν έχω σκεφτεί κάποιον καλύτερο. Δεν πειράζει, σοδίτσα παιδιά) κλπ, και γενικότερα τα μισά φασιστόμουτρα που αν τολμήσεις να διαφωνήσεις μαζί τους αντί επιχειρημάτων σε λούζουν με σωρεία ευγενών χαρακτηρισμών.
β) όλοι οι μετανάστες να πάνε σπίτι τους. Θα μας χαλάσουν την φυλετική γραμμή, συνέχεια και καθαρότητα, είναι όλοι τους εγκληματίες, ευθύνονται για την ρύπανση στους δρόμους, το φαινόμενο του θερμοκηπίου κλπ. Την άποψη αυτή ενστερνίζονται τα έτερα μισά φασιστόμουτρα, δηλαδή διαφόροι ακροδεξιοί πάσης λογής, φύσεως και προελεύσεως.
Το θέμα είναι ότι έχουμε μπερδέψει την πούτσα με την β**ρτσα (η β**ρτσα είναι μια διαχρονικά χυδαία λέξη, εξου και οι αστερίσκοι), διότι το αν κάποιος είναι καλός ή κακός, ηθικός ή ανήθικος, έννομος ή εγκληματικό στοιχείο (κλπ) δεν έχει να κάνει με το αν είναι ιθαγενης ή μετανάστης, Έλληνας ή Αλβανός, νόμιμος ή παράνομος κλπ. Έχει να κάνει αυστηρά και μόνο με τα μυαλά που κουβαλάει ο καθένας ξεχωριστά καθώς και από τις συνθήκες στις οποίες ζεί. Το να είναι κάποιος λαθρομετανάστης δεν σημαίνει ότι είναι αυταπάγγελτα κακός κι εγκληματίας, ομοίως δεν συνεπάγεται όμως και ότι είναι και άγιος. Ο κάθε άνθρωπος δείχνει στην πράξη τι είναι και μάλιστα σε καθημερινή βάση. Και ομοίως όπως υπάρχουν καλοί, κακοί, μαλάκες, εγκληματίες (κλπ) λαθρομετανάστες, ομοίως υπάρχουν και Έλληνες και Αλβανοί και Πακιστανοί και Γερμανοί και Άγγλοι και πάει λέγοντας. Η ηθική ποιότητα δεν αποτελεί προνόμιο ή μειονέκτημα κάποιων συγκεκριμένων. Αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των ανθρώπων παγκοσμίως και από αρχαιοτάτων χρόνων. Θέλω να πιστεύω ότι το ξεκαθαρίσαμε αυτό.

Πάμε τώρα στις κρατικές υποδομές και για τον λόγο αυτόν θ'ασχοληθούμε με την πρώτη άποψη, δηλαδή όλοι όσοι έρθουν, καλώς ήλθαν και μην τολμήσει κανείς να τους διώξει. Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει. Κάθε χώρα έχει συγκεκριμένες οικονομικές δυνατότητες και οι συγκεκριμένες αυτές δυνατότητες παρέχουν και συγκεκριμένη δυνατότητα οικονομικής ανάπτυξης. Η δικιά μας χώρα, αν υποθέσουμε ότι αριθμεί 10 εκατομμύρια Έλληνες πολύ αμφιβάλλω αν μπορεί να δεχθεί πάνω από ένα εκατομμύριο μετανάστες, ίσως και λιγότερους. Γιατί; Μα διότι δεν διαθέτουμε τη λεγόμενη βαριά βιομηχανία, ούτε μας χαρακτηρίζει η λεγόμενη βιομηχανική άνθηση και ανάπτυξη που να ανοίγει συνεχώς νέες θέσεις εργασίας. Από την άλλη μεριά, το εμπόριο (που ούτως ή άλλως είναι δύσκολο για έναν μετανάστη) είναι μάλλον υπερκορεσμένο ένεκα του υπερεπαγγελματισμού που επικρατεί. Άρα οι δυνατότητες να απασχοληθεί σωστά (και κυρίως αξιοπρεπώς) ένας μετανάστης στην χώρα μας είναι καλώς ή κακώς εξαιρετικά περιορισμένες. Συνεπώς, η ύπαρξη του "σωστού" αριθμού μεταναστών βοηθάει και την χώρα και τους πολίτες της αλλά και τους ίδιους τους μετανάστες. Δυστυχώς, αν ο αριθμός μεταναστών υπερβεί αυτό το κρίσιμο όριο, αυτομάτως αποκτούν προβλήματα όλοι και μάλιστα με ρυθμούς μάλλον γεωμετρικής προόδου δηλαδή πολλαπλασιαστικά αυξανόμενα (και όχι προσθετικά) με αποτέλεσμα όλες οι καλές προσθέσεις να γυρνάνε μπούμπερανγκ προς όλους.
Προσέξτε τώρα το τραγικόν του πράγματος: καλώς ή κακώς, αυτή είναι η χώρα μας (η οποία κατ' επανάληψιν έχω τονίσει ότι είναι η χώρα που μας αξίζει διότι τέτοιοι πολίτες είμαστε) δεν έχει τη δυνατότητα να παράσχει σε αυτούς τους ανθρώπους επαγγελματική αποκατάσταση, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση, διαδικασίες κοινωνικής ενσωμάτωσης, στέγασης κλπ, και την ίδιαν στιγμή βγαίνουν αμέτρητοι υποτιθέμενοι φιλάνθρωποι και λένε επί της ουσίας το εξής: "Ελάτε κι άλλοι στην σύγχρονη κόλασή σας, να μένετε σε τρώγλες στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον και ανά δεκάδες, ελάτε να απεμπολήσετε κάθε ίχνος ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Στα παπάρια μας πως θα ζείτε, αρκεί να είστε εδώ όλοι. μην μας πουν και ρατσιστές, θου κύριε, ουουουου σιξ σιξ σιξ". Μιλάμε για την απόλυτα μηδενιστική απάνθρωπη άποψη. Και το "ωραίο" είναι ότι στο πλαίσιο της αμερικανοποίησης που μας διακρίνει, όποιος δεν συμφωνεί με αυτούς είναι ακροδεξιός, ξενοφοβικός, ρατσιστής και φασίστας.
Δηλαδή εγώ που θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο ένας μετανάστης (ο οποίος -μην ξεχνάμε- έχει πάρει την εξαιρετικά δύσκολη απόφαση να αφήσει την πατρίδα του, ήθη κι έθιμα, τρόπο ζωής, φίλους και πολλάκις έως και οικογένεια) να μην έχει που να μείνει, να ζει καθημερινά στον φόβο και το κυνήγι, να προσπαθεί να βγάλει τα προς το ζην με τρόπους κατά κύριο λόγο απάνθρωπους, είμαι ρατσιστής ας πούμε. Ντάξει, έχω ακούσει και χειρότερα είναι η αλήθεια.
Από την άλλη μεριά, ως προείπαμε έχουμε και την αντίπερα όχθη, αυτήν της εθνικής καθαρότητας (sic) και λοιπών φαιδροτήτων, σύμφωνα με την οποίαν όλοι οι μετανάστες πρέπει να πάνε σπίτια τους. Προφανώς ουδείς έχει κάτσει να σκεφθεί έστω και το προφανές, ότι αν πχ δεν υπήρχαν Αλβανοί, τα τελευταία 10 χρόνια (τουλάχιστον) θα είχε μαραζώσει πλήρως ο κλάδος των οικοδομών, όχι για άλλον λόγο, αλλά επειδή από τότε που στο μυαλό του Έλληνα σφηνώθηκε για τα καλά η κουραδοειδής ιδέα του Πανεπιστημίου (για να είναι υπερήφανος ο μπαμπάς με τη μαμά προτίστως), πλέον απαξιοί να ασχοληθεί με συγκεκριμένα επαγγέλματα εμφανώς.. υποτιμητικά, ένα εκ των οποίων και της οικοδομής. Ο Έλληνας το μόνο που κυνηγάει είναι ένα γραφείο (κατά προτίμηση δημοσίου) ή την δική του δουλειά προκειμένου να μην έχει κανέναν από πάνω του (τώρα δέσαμε), τουτέστιν σωρεία δύσκολων επαγγελμάτων έχει ριφθεί στον Καιάδα. Αυτά τα επαγγέλματα όμως δεν πρέπει να τα κάνει κάποιος; Πρέπει. Συνήθως λοιπόν κάπου εδώ υπεισέρχονται οι μετανάστες ως οικονομικός παράγοντας ανάπτυξης. Το να φύγουν λοιπόν όλοι οι μετανάστες όχι μόνο είναι ηλίθιο και απάνθρωπο, αλλά είναι και εθνικά επιζήμιο.
Άρα και πάλι καταλήγουμε στην περιβόητη "μέση λύση" η οποία είναι συνήθως και αυτή της κοινής λογικής (όχι κάτι... εξεζητημένο δηλαδή), ότι δηλαδή χρειαζόμαστε μετανάστες, δίχως όμως να ξεχνάμε ότι και οι μετανάστες μας χρειάζονται, όχι μόνο ως κράτος αλλά και ως πολίτες. Το πρόβλημα είναι τι γίνεται με τους "υπεράριθμους", οι οποίοι κυριολεκτικά ουδείς ξέρει πόσοι είναι.

Δυστυχώς, για τους υπεράριθμους δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε λιγότερο από αυτά που επιτάσσει η κοινή λογική (της επιβίωσής μας ως κράτος σε όλους τους τομείς) και που πράττουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες (οι οποίες είναι αυστηρότατες όσο δεν φαντάζεστε): όσοι δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις πρέπει να απελαύνονται. Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό ρε διάολε, όταν ως χώρα δεν έχουμε την παραμικρή μεταναστευτική πολιτική; Και μιλάμε για μια χώρα, την Ελλάδα, που εκτός συνόρων έχει άλλη μια Ελλάδα διάσπαρτη ανά τον κόσμο. Είναι δηλαδή πραγματικά τραγικό. Δεν ξέρω αν χρειάζεται Υπουργείο Μετανάστευσης όπως είχε πει πάνω στην κουβέντα ο polse, σίγουρα όμως χρειάζεται κάτι επισημότατο, με την σφραγίδα του Ελληνικού Κράτους, το οποίο να μην ασχολείται με τις απελάσεις φυσικά, αλλά με τον αξιοπρεπή τρόπο διαβίωσης των μεταναστών, με την παροχή υγειονομικής περίθαλψής τους κλπ, κλπ. Η λύση δεν είναι η καταστολή, η λύση είναι διαχρονικά η πρόληψη. Και όπως είπα και στην αρχή μιλάμε για ανθρώπινες ψυχές, όχι για αντικείμενα. Όσους μπορούμε να έχουμε στην χώρα μας, πολύ ευχαρίστως να τους έχουμε. να τους έχουμε ως ανθρώπους όμως, όχι ως ζώα. Κυριολεκτικά όσους μπορούμε όμως. Ούτε λιγότερους, ούτε και περισσότερους, διότι θα καταρρεύσουμε όπως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται.

Σε αυτό το σημείο ανακύπτει ένα ακόμη σημαντικό θέμα, που έχει να κάνει με την δεύτερη άποψη: οι λαθρομετανάστες αυξάνουν την εγκληματικότητα. Δυστυχώς κάτι τέτοιο ισχύει, αλλά ουδείς μπάμιας έκατσε ποτέ να ψάξει το γιατί ισχύει, δεδομένου (όπως είπαμε) ότι το έγκλημα δεν αποτελεί "προνόμιο" μόνο των υμετέρων, αλλά "απασχολεί" αρκούντως και τους ημέτερους. Ένας άνθρωπος ο οποιος δέχεται να γίνει έρμαιο ενός σύγχρονου δουλέμπορου (διαχρονική απορία: πως είναι δυνατόν να μπορεί κάθε φουκαράς να βρίσκει τέτοια κυκλώματα αλλά ποτέ να μην μπορεί η αστυνομία κάθε χώρας; Χα, εδώ σε θέλω) με μοναδική ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο φτάνοντας στην υποτιθέμενη "γη της επαγγελίας" βλέπει ότι τα πράγματα είναι όχι καλύτερα, αλλά απείρως χειρότερα. Έτσι, αν δεν μπορέσει μέσα από το κρυφτό και το κυνηγητό να επιτύχει κάτι καλύτερο (ό,τι κι αν είναι αυτό το καλύτερο) μοιραία και καθαρά για λόγους επιβίωσης μπορεί να ολισθήσει με μεγαλύτερη ευκολία στην παρανομία. Δεν έχει να κάνει δηλαδή με το... dna των μεταναστών, αλλά με την ανάγκη τους να επιβιώσουν. Έχουμε ξεχάσει ότι ένας άνθρωπος που ήδη τα έχει χάσει όλα δεν έχει κάτι άλλο να χάσει, άρα η ύστατη "λύση" για να συνεχίσει να αναπνέει είναι η παράνομη. Πρόκειται -δυστυχώς- για μαθηματικά. Δε νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που να μην είχε συγκινηθεί με την διαχρονικά διδακτική ιστορία του Γιάννη Αγιάννη στους Άθλιους του Βίκτωρος Ουγκώ. Παρά ταύτα όμως παρά τη συγκίνησή μας, προσπαθούμε να βλέπουμε στους μετανάστες κακοποιά στοιχεία, βάζοντας τους πάντες στο ίδιο τσουβάλι. Κι αν μη τι άλλο ξεχνάμε ότι ουσιαστικά με τη δική μας ανοχή (μην πω και συμμετοχή αλλά και συνενοχή) ωθούνται τόσοι και τόσοι άνθρωποι στην παρανομία και το έγκλημα.

Φυσικά πάντοτε υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος (δυστυχώς). Θα αναφέρω ένα πολύ πρόσφατο παράδειγμα. Λίγο-πολύ όλοι έχουμε ακούσει για την ιστορία με τον Χιλιανό και τα όσα συνέβησαν στο ΑΤ Ακροπόλεως. Το θετικό είναι ότι η ιστορία έχει λάβει την οδό της δικαιοσύνης όπως πρέπει. Αναφορικά με την αστυνομική αυθαιρεσία (αν δεχθούμε ότι συνέβη εν προκειμένω τω όντι), δε νομίζω ότι περιμέναμε το συγκεκριμένο συμβάν για να τη διαπιστώσουμε. Αυτό όμως που διαπιστώνω μετά λύπης είναι η συστηματική προσπάθεια διαφόρων φασιστοειδών να αποκρύψουν κυριολεκτικά τη μισή αλήθεια. Διότι -και δεν έχω δει να διαψεύδεται κάτι επί τούτου- ο εν λόγω Χιλιανός μπουζουριάστηκε επειδή επεχείρησε να ληστέψει κάποιον συμπολίτη μας υπό την απειλή μαχαιριού (ή κατ' άλλους λοστό, δεν έχω βγάλει άκρη). Το δεύτερο σκέλος δηλαδή τεχνηέντως και ιδιαιτέρως πούστικα αποκρύπτεται και ουσιαστικά το μόνο που δεν έχει ειπωθεί είναι να τον χρίσουμε και... σερ και να βραβευθεί υπό τον ΠτΔ στο Προεδρικό Μέγαρο με κάθε επισημότητα, ενώ είναι προφανές ότι θα έπρεπε να του κόψουν τον κώλο με κάθε νόμιμο μέσο. Διότι αυτό που δεν έχει γίνει κατανοητό είναι ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος αποτελεί δυσφήμιση για οποιονδήποτε άλλον έντιμο μετανάστη (ή και λαθρομετανάστη) από τους αμέτρητους που υπάρχουν.

Έκανα λόγο πιο πάνω για τους υπεράριθμους. Αλήθεια, έχετε αναλογιστεί για ποιον λόγο σκάνε μύτη όλοι εδώ πέρα; Βασικά είναι αναρίθμητοι οι λόγοι, αλλά ας αναφέρουμε μερικούς από τους σημαντικότερους.
Πρώτον, είναι τα νησιά μας, το πλήθος των οποίων που βολεύει τις "αποβάσεις" κάτω από τη μύτη των αρχών (σώθηκες). Ομοίως είναι και η "άπλα" του Έβρου (μόνο που εκεί υπάρχει το παλιό ναρκοπέδιο ως γνωστόν).
Δεύτερον, είναι ο συχνά άσχημος καιρός που επικρατεί στο Αιγαίο που ουσιαστικά χρησιμοποιείται από τους δουλέμπορους ως κάλυψη για να μην φαίνονται. Μην ξεχνάμε την κλασική τακτική του φουσκωτού με το μαχαίρι, όπου η οδηγία είναι μόλις σκάσει μύτη το λιμενικό να σκίσουν τη βάρκα προκειμένου να βυθιστεί και να περισυλλεγούν ως ναυαγοί.
Τρίτον, είναι ο πρότερός κυριολεκτικά ανέντιμος βίος μας στο θέμα. Μην ξεχνάμε ότι είμαστε το μοναδικό κράτος που προ ετών νομιμοποίησε όλους τους λαθρομετανάστες μόνο και μόνο για να δει πόσους έχει. Επίσης έχουμε βγάλει το όνομα των υποτιθέμενων ευαισθητούληδων σε ανθρώπινα δικαιώματα (για όλους δηλαδή πλην των Ελλήνων αστέγων και απόρων τους οποίους κοιτάμε με μισό μάτι συνήθως) όπου απαιτούμε να μην απελαύνεται κανείς. Όλα αυτά μη νομίζετε ότι δε μαθαίνονται παραέξω. Επίσης, παίζει και το διαχρονικό κόλλημά μας να μην ζητάμε ποτέ βοήθεια από την ΕΕ (εξάλλου σκατά μπορούμε να τα κάνουμε και μόνοι μας εδώ που τα λέμε), αφού ακόμη και η περιβόητη, πλέον, FRONTEX είναι πολύ νέο φρούτο και ένας θεός ξέρω πόσο θα διαρκέσει.
Τέταρτον, λόγω γεωπολιτικής θέσεως, είμαστε η πιο εύκολα προσβάσιμη χώρα.
Και πέμπτον, πλέον υπάρχουν πολλών ειδών κοινότητες (επίσημες και μη) και κυρίως καλοθελητές που να βοηθήσουν στην "ένταξη" κάτω από το τραπέζι.
Κοινώς, η χώρα μας πληροί όλες τις "απαιτούμενες προϋποθέσεις". Ποια είναι λοιπόν τα επακόλουθα;
Αυτά που θαυμάζουμε.

Το πρόβλημα, αγαπητές κι αγαπητοί, δεν είναι το αν τα παιδιά των μεταναστών που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα πάρουν την ελληνική ιθαγένεια, ως εσχάτως έχει προκύψει. Το πρόβλημα είναι πως θα σταματήσουμε την μαύρη εργασία των ήδη υφισταμένων μεταναστών που έμμεσα και άμεσα πλήττει εκτός από τους ιδίους και το ασφαλιστικό μας σύστημα. Το πρόβλημα είναι το πως θα βρούμε σε αυτούς τους ανθρώπους αξιοπρεπείς δουλειές και κανονικές, αντί να τους ωθούμε στο παραεμπόριο που κάνει ζημιά όχι μόνο σε τόσα μαγαζιά αλλά και στην ίδιαν την Οικονομία της χώρας στέλνοντας ταυτόχρονα τουςιδίους στην παρανομία. Το πρόβλημα είναι να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν στην ελληνική κοινωνία (μιας κει έχουμε ξεχάσει ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν οι μόνοι που τιμούσαν τον Ξένιο Δία και θεωρούσαν μέγιστη ασέβεια το να μην τιμήσουν τον οποιονδήποτε ξένο κι οδοιπόρο) και όχι να τους περιθωριοποιούμε περαιτέρω. Και για να γίνουν όλα αυτά καθώς και πολλά άλλα απαιτείται σοβαρή πολιτική, σοβαρή και συστηματική αντιμετώπιση του προβλήματος. Είτε αυτό σημαίνει νέο Υπουργείο, είτε νέος Υφυπουργός, είτε νέα Ανεξάρτητη Αρχή, είτε δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.
Και όπως προείπα, ακόμη κι αν δεν πολυαρέσει, δυστυχώς δεν έχουμε τη δυνατότητα να τους απορροφήσουμε όλους. Για την ακρίβεια η κατάσταση της χώρας είναι τέτοια που δυστυχώς μπορεί να απορροφήσει μόλις ελάχιστους. Εξάλλου μην εθελοτυφλούμε κιόλας: η χώρα μας καλά-καλά δεν μπορεί να αντιμετωπίσει σωστά τους ήδη υπάρχοντες πολίτες, είτε ως προς τους μισθούς τους, είτε ως προς τις συντάξεις τους, είτε ως προς την υγειονομική τους περίθαλψη κ.ο.κ. Το ζητούμενο είναι να βοηθάμε και όχι να τα κάνουμε όλα χειρότερα για όλους.

Αν μη τι άλλο το να τιμούμε τον Ξένιο Δία δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον σοδομίζουμε κιόλας. Χρειάζεται και λίγη σοβαρότητα. Και από εμάς και από το κράτος.
Και ας σταματήσουμε επιτέλους να χρεώνουμε στους μετανάστες αυτά που όλοι μας νομίζουμε γι'αυτούς. Αρκετά μεγάλος είναι ο σταυρός που ήδη κουβαλάνε, μην τους φορτώνουμε και τα κόμπλεξ μας. Ούτως ή άλλως, γερμανικές μεθόδους ευτυχώς δεν πρόκειται να εισάγουμε ποτέ (θέλω να πιστεύω).

Κι αναφορικά και με τους "μεν" και με τους "δε", να υπενθυμίσω ότι οι μεν Δωριείς ήταν μετανάστες της εποχής, οι δε Ίωνες αυτόχθονες. Κι όμως τα κατάφεραν και συμβίωσαν, έστω και με προβλήματα.
Χαίρετε.

7 σχόλια:

Zaphod είπε...

Βοηθειες και κρισεις εκ του τροχαδην:

* "Ο Έλληνας το μόνο που κυνηγάει είναι ένα γραφείο". Και ομως ναι. Πχ που με εβγαλε απο τα ρουχα μου. Μαθητης Λυκειου που γνωριζει οριακα αναγνωση και το επιπεδο μαθηματικων του γνώσεων ειναι δημοτικου σε σχετική μου νύξη να πάει "να μάθει μία τέχνη" (τυπου υδραυλικος κτλ) δηλωσε πως "προτιμα" .... μια θεση στην ΔΟΥ αν βρει το κατάλληλο μέσο.... o tempora o mores

* "Η λύση δεν είναι η καταστολή, η λύση είναι διαχρονικά η πρόληψη. "
Εδω δυστυχως η προληψη δεν μπορει να σταθει μονο στο επιπεδο "φυλαμε καλα τα συνορά μας". Κανεις δεν φευγει απο την χωρα του, εκμεταλευομενους απο δουλεμπορους πολλακις, για να παει καπου παρανομα αν δεν υπάρχει σοβαρος λόγος. Πολλες φορες οι σοβαροι αυτοι λογοι εχουν να κανουν με συνεπειες (και) της ευρωπαϊκης πολιτικης. Η "αναπτυξη" καποιων χρων εχει τιμημα σε καποιες άλλες. Παντα οι κάτοικοι "αποτυχημενων" χωρών (ή έστω οι "πολιτικά διωκώμενοι") φεύγουν και πάνε σε "επιτυχημενες" χώρες. Με αυτα που είδα δε στην τελευταια συνδιασκεψη για το κλιμα μαντευω (οχι και τοσο δύσκολο ε;) πως το φαινομενο θα ενταθει

* "οι λαθρομετανάστες αυξάνουν την εγκληματικότητα. Δυστυχώς κάτι τέτοιο ισχύει,"
Και ομως οχι. Και εγώ περίμενα να ισχύει, λογω των κοινωνικοπολιτικών κριτηρίων που (ορθως, ορθότατα) θέτεις. Μελέτες που διάβασα εχουν τον μ.ο. "εγκληματων των μεταναστων" λιγο κατω απο αυτο των γηγενων. Ερμηνείες που μπορώ να δώσω ειναι πως πολλοί μετανάστες ειναι πολλά χρόνια και έχουν κάπως τακτοποιηθεί, ο φόβος των "γηγενών" που τους κάνει πιο πειθήνιους και η μεγάλη ποσότητα Ινδών και Πακιστανών που έχει σκάσει τελευταία οι οποίοι γενικά είναι απο τους πιο ηρεμους λαους (μέχρι να τους πιάσουν τα θεολογικά τους) για 1376 διαφορετικούς λόγους. Στα μέρη έχουμε πολλούς τέτοιους και ειλικρινά δεν υπάρχει ούτε σαν εξαίρεση κάποιο ποινικό περιστατικό (πραγμα που λογικά θα το περιμενα)

* "ποτέ να μην μπορεί η αστυνομία κάθε χώρας; " Πολλές φορές το θέμα ειναι πιο σύνθετο μιας και συνήθως υπάρχουν εμπόλεμες καταστάσεις (θρησκευτικές/εθνικες/πολιτικές) από πίσω. Πιθανότατα η πρώτη έξοδος γίνεται απο κάποια πλευρα που φυγαδευει διωκώμενους δικούς της, όπως έγινε και στα καθ ημων το '47-'49. Τα περισσότερα κράτη που παρέχουν μετανάστες δεν ειναι "νορμαλ" κράτη.

Zaphod είπε...

* Περι Χιλιανου. Στα ειπα και κατ ιδίαν. Ρε δεν πα να ήταν και ο Πάσαρης, το θέμα δεν αλλάζει. Είτε η αστυνομία κάνει την δουλειά της σωστά, οποτε ειμαστε οκ, είτε όχι οπότε έχουμε πρόβλημα

* "Το πρόβλημα είναι πως θα σταματήσουμε την μαύρη εργασία των ήδη υφισταμένων μεταναστών που έμμεσα και άμεσα πλήττει εκτός από τους ιδίους και το ασφαλιστικό μας σύστημα"
Εδώ συμφωνούμε απολύτως.

* Ο Ξένιος Διας ήταν για τον ταξιδευτή, τον "ξένο" και όχι για τον ...μόνιμο ξένο. Υπήρχαν αλλα κόλπα γι αυτό (συνήθως με την μορφή μετοίκησης έξω από τα τείχη ή σε κάποια μη εκμεταλλευομενη γη)

* Καλα, αυτο με τους Ιωνες και τους Δωριείς ειναι άσχετο :ΡΡΡ

ΔΕΝ υπήρχε τότες αρραγές Ελληνικό κράτος και ο καθείς έκανε την πολιτική του. Οι Δωριείς κατέβηκαν και είτε βρήκαν ερειπωμένες/εγκαταλελειμένες (μηκυναϊκες) πόλεις και εγκαταστάθηκαν είτε τις "έκαναν" έτσι (και όποιος γουστάρει να έρθει να μας κλάσει τα αρχίδια), κατόπιν επικαλέστηκαν κοινή καταγωγη (που ειναι και το πιθανότερο να ισχύει έτσι και αλλιώς) και ...καθάρισαν. Βεβαίως δεν ρωτήσαμε τους Μεσσήνιους πως ένιωθαν για αυτό, αλλά κανείς δεν είναι τέλειος :ΡΡΡ


Συμπέρασμα. Ορθα τα όσα λέγεις, η μανια σου να χρησιμοποιεις ΕΛ.ΕΛ.ΧΡ. λεξιλογιο (εθνομηδενιστες και σία) κάνει το κείμενο να χάνει λίγο, αλλά κατά τα άλλα καλά.

Μια λεπτομέρεια όμως: το πόσους αντέχει ή δεν αντέχει η ΕΛ οικονομία είναι μεγάλη κουβέντα. Κανείς δεν θέλει να βλέπει ρεκάνδυτους τύπους να λυμαίνονται τα πεζοδρόμια των πόλεων. Παράλληλα υπάρχουν παμπολλα εγκαταλελειμένα χωριά στις επαρχίες, μέρη όπου χωράφια μένουν παρατημένα. Η μετανάστευση, λαθραία ή μη είναι επί μέρους πρόβλημα της προβληματικής και ανισόρροπης οικονομικής μας πολιτικής και της πολιτικής διαχείρησης πόρων

Κλείτωρ είπε...

Ο παπούς μου μετανάστης στις ΗΠΑ επί ποτοαπαγόρευσης μπραβος γνωστού (πολύ γνωστού) διακινητή λαθραίου ουίσκι. Δηλαδή, μίασμα κατα κάποιους. :)

Hades είπε...

@zaph
Περί δημοσίου: πιστεύεις ότι η άποψη που σου είπε ο μαθητής είναι δικιά του; Προσωπικά όχι. Όπως και να'χει, πέρα για πέρα σύγχρονη ελληνική.

Αναφορικά με την πρόληψη, εννοείται ότι δεν αναφερόμουν μόνο στο τι συνέβη με τα σύνορά μας, τα οποία εκ φύσεως είναι κυριολεκτικά διάτρητα. Αναφορικά με τους περιβαντολογικούς μετανάστες, αυτοί δυστυχώς θα είναι η τραγωδία του μέλλοντος κι ακόμη δεν έχει ξεκινήσει καν.

Η εγκληματικότητα είναι πολύ σύνθετη έννοια. Διάβαζα τις προάλλες στον ΣΚΑΪ ότι έχει αυξηθεί η εγκληματικότητα κατά 60% το τελευταίο τρίμηνο, γεγονός που προφανώς έχει να κάνει με τα οικονομικά ζόρια των τελευταίων μηνών. Πριν 200 χρόνια ακούγαμε για ληστές τραίνων και τραπεζών, πριν80 για τσαντάκηδες και ληστές σπιτιών, εδώ και χρόνια ακούμε για ληστές σουπερ μάρκετ που κλέβουν φαγητά. Ο πήχυς πέφτε ολοένα και περισσότερο, γεγονός που φαίνεται και από την εξέλιξη του "είδους" των δολοφονιών κλπ. Η παρατεταμένη ανέχεια και το χαμηλότατο βιοτικό επίπεδο φέρνουν τέτοια αποτελέσματα. Γι'αυτό και το προσέγγισα έτσι. Και για να πάω και στο επόμενο που λες, εννοείται όταν ένα κράτος δεν παρέχει ούτε τα βασικά να παύει να θεωρείται "νορμάλ" και να αρχίσει να παράγει μετανάστες προς άλλες χώρες πιο εξελιγμένες.

Για τον Χιλιανό όντως τα είπαμε και προφανώς θα τα ξαναπούμε... :)
Κατ' εμέ είναι δύο εντελώς άσχετες περιπτώσεις. Την αστυνομική αυαθρεσία δεν περιμέναμε τον Χιλιανό για να την διαπιστώσουμε. Αυτό λοιπόν είναι μια ανεξάρτητη ιστορία. Το τι έκανε ο Χιλιανός, είναι μια άλλη επίσης ανεξάρτητη ιστορία. Το θεωρώ λάθος να τις δούμε και τις δύο μαζί.

Το περί Ιώνων-Δωριέων μόνο άσχετο δεν είναι αν το καλοσκεφτείς. Μεγάλη μπηχτή ήταν... :)

Πάντως αν δε βαριέσαι εξήγησέ μου γιατί θεωρείται ΕΛ-ΕΛ-ΧΡ κάποια λέξη διότι πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Όπως και να'χει, ξεκαθάρισα ότι δεν μπήκα καν στον κόπο να ψάξω κάποιαν άλλη. Τι εννοώ με τη λέξη "εθνομηδενιστές" το κατάλαβες, αν έχεις κάποια άλλη, πρότεινέ την ελεύθερα. Πάντως το εθνομηδενιστής στέκεται εύηχα απέναντι στο εθνικιστής.

Το τελευταίο που θέτεις είναι ολάκερη συζήτηση από μόνο του και αναμφίβολλα δείχνει τον τρόοπ λειτουργίας του κράτους.

@Κλείτορα
Για την εποχή που αναφέρεσαι, μάλλον πρέπει να τον είχαν εκεί πέρα για μίασμα στο τετράγωνο κιόλας. Διότι η αλήθεια είναι ότι το ουίσκι ήταν σοβαρό ατόπημε τότε. Από την άλλη, αν είχες καθαρίσει καμιά 50ριά ινδιάνους, ήσουν οκ. Η χώρα της παράνοιας.

pølsemannen είπε...

Πάντα η μεσαία οδός είναι η ενδοξοτέρα, η τιμιοτέρα, η ευφυέστερη, η αποτελεσματικότερη και η πιο τσαχπίνικη.

Ατυχώς η πλειονότητα των όρθιων άτριχων χιμπατζήδων την βρίσκει αφάνταστα με αντιπαλότητες τύπου άσπρο - μαύρο, διότι είναι εύπεπτες, ΔΕΝ ΑΠAΙΤΟΥΝ ΣΚΕΨΗ και εικάζεται ότι δίνουν λαμπερό χρώμα στις μασχάλες.

(Τι να κάνουμε δεν μπορούν όλοι να είναι διανοούμενοι ολκής σαν του λόγου μας).

Αναφορικά με περιστατικό με τον Χιλιανό, γίνεται φανερό ότι άτομα εμπαθή και βαθύτατα συμπλεγματικά, αναζητούν εργασία στα σώματα ασφαλείας και τον στρατό, ώστε "Να ασκήσουν εξουσία" ναούμ. (Τι ήθελες δλδ.; Να γίνουν φιλόλογοι;)

Όμοιοι, πολλοί ομοφυλόφιλοι γίνονται αρχιμανδρίτες χτυπώντας με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια:

1. Έχουν καλή κάλυψη στην οπισθοδρομική Νεοελλαδεζική κοινωνία γιατί το ότι οι γυναίκες δεν τους ενδιαφέρουν σεξουαλικά.

2. Αποκτούν και γαμώ τα στάτους στην εν λόγω Ταλιμπανοκοινωνία.

Ευχαρισθώ δια την διαφήμιση! :))

geokalp είπε...

νομίζω το εξέθεσες το θέμα!

Hades είπε...

@polse
Ναι, η αλήθεια είναι ότι μας πιάνει ως λαό μια σχετική αλλεργία όταν πρέπει να σκεφτούμε και δη, λογικά. Από την άλλη όμως, μπορείς να φανταστείς δελτία ειδήσεως και ΜΜΕ γενικότερα δίχως ακρότητες; Θα κλείσει η τηλεόραση και δεν είμαστε για τέτοια τώρα που γίνεται και ψοφιακή...

@geo
Επιγραμματικά...