Σελίδες

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2007

Μη μιλάς ρε

Μάλιστα... ξεκίνησε (νομίζω πάλι) η δίκη του Πλεύρη σχετικά με κάποιο βιβλίο του που αναφέρεται στους Εβραίους (δηλαδή σε τι άλλο θα μπορούσε να αναφέρεται ένα βιβλίο του Πλεύρη;) και τολμώ να πω ότι η όλη ιστορία με ανησυχεί ιδιαίτερα...
Τον Πλεύρη δεν περιμέναμε φυσικά να τον μάθουμε εν έτει 2007, χρόνια τώρα τον ξέρουμε. Βιβλία έχει βγάλει πάμπολλα, εκπομπές στην τηλεόραση έχει κάνει, κόμμα έχει ιδρύσει (μπρρρρρρρ...), δεν είναι τωρινή εφεύρεση δηλαδή. Αυτό που με απασχολεί όμως είναι άλλο...

Τελικά στο όνομα της Δημοκρατίας και των Δημοκρατικών αρχών, ποιος έχει το... δικαίωμα να εκφέρει την άποψή του;
Προσωπικά πιστεύω ότι οι απόψεις του Πλεύρη είναι ηλίθιες (όταν δεν είναι γελοίες). Αυτό σημαίνει τι; Ότι εγώ έχω το δικαίωμα να εκφράζω την άποψή μου κι εκείνος δεν έχει;

Μήπως μέσα στο αντιφασιστικό μου μένος γίνομαι πιο φασίστας κι από τους φασίστες τελικά;
Δεν λέω ότι είναι φασίστας ο Πλεύρης, διότι απλούστατα δεν με ενδιαφέρει ως οντότητα, δεν έχει κάτι να μου πει, δεν έχει τίποτε να μου προσφέρει και γενικά μου είναι παντελώς αδιάφορος. Τον παρακολουθώ ενίοτε βέβαια διότι για κάποιους -δικούς μου- λόγους τον θεωρώ επικίνδυνο, αλλά ούτε τον Λόγο έχω το δικαίωμα να του αφαιρέσω, ούτε να του επιβάλλω τη δικη΄μου άποψη αντί της δικής του.

Πολύ επικίνδυνα παιχνίδια. Πάρα πολύ επικίνδυνα.
Και το χειρότερο όλων, στο όνομα της Δημοκρατίας.

5 σχόλια:

osela είπε...

hades

έκανε μια ανφορά στο θέμα κι ο καλός μου φίλος gnostos-agnostos, έχω να πω ότι συμφωνώ με την άποψή σας. Η Δημοκρατία έχει ως ακρογωνιαίο λίθο την ελευθερία, από πολιτική μέχρι σεξουαλική, και χωρίς αυτήν δεν νοείται.
Το συστατικό της είναι αυτό ακριβώς που την καθιστά ευάλωτη, δλαδή το ίδιο βήμα σε όλους, εχθρούς και φίλους.
Είμαι ενάντια σε κάθε είδους φίμωση και λογοκρισία, όπως και ποινικοποίηση απόψεων.

Humma Kavula είπε...

Ααααανα μπράβο. Αυτό φωνάζω και γω μιά ζωή σε φίλους "αριστερούς" που ευαγγελίζονται τη Δημοκρατία και ονομάζουν φασίστες οποιουσδήποτε κινούνται πιό δεξιά απ'αυτούς, ακόμα και στο δρόμο! Ο φασισμός του Πλεύρη είναι γνωστός, αλλά στο ίδιο ολίσθημα πέφτει και η δικαιοσύνη με το να του αφαιρεί το λόγο. Ελπίζω να ξέρεις οτι μαζί μ'αυτόν δικάζεται και η εφημερίδα "Ελεύθερος κόσμος" εις το όνομα της ελευθεροτυπίας (όχι της εφημερίδας).

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ κι εγώ μαζί σας.

Είναι ξεφτίλα για την Ευρωπη να έχει νόμους που ποινικοποιούν απόψεις.
Μέχρι και η Γαλλία ολισθαίνει...

Zaphod είπε...

Για πηγαίντε και μια βόλτα από εκεί ...

Hades είπε...

@osela
ΣΥμφωνώ με όσα γράφεις με έναν αστερίσκο όμως: όχι στην ασυδωσία ελευθερίας, όχι στην κατάχρηση. Η βασικότερη αρχή της Ελευθερίας είναι ο σεβασμός του διπλανού μας.
Για το θέμα μας βέβαια, θα μου πεις ίσως -και ορθότατα- μα ο Πλεύρης με αυτά που γράφει με υποτιμάει και δείχνει να μην με σέβεται. Η απάντησή μου είν αι απλή: δεν θα γίνω κι εγώ σκουλίκι μόνο και μόνο επειδή είναι κάποιος άλλος.

@humma
Δυστυχώς η συνηθέστερη μορφή νεοελληναραδισμού (ασθένεια για την ώρα ανίατη) στις μέρες μας εμφανίζεται ακριβώς με τό συμπτωμα που αναφέρεις, αγαπητέ: αν θες να αποδείξεις ότι δεν είσαι του ενός άκρου "πρέπει" να το κάνεις ταυτιζόμενος με το διαμετρικά αντίθετο άκρο, θέση που με αηδιάζει υπερβολικά πολύ. Η υπόθεση έχει πολλές όψεις, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι κυριολεκτικά ανατριχιαστικές. Αν -λέμε αν- επί παραδείγματι ο Πλεύρης αθωωθεί (λέμε, αν), αυτόματα θα έχει μπει δικαστική σφραγίδα στις απόψεις του, ότι όντως θα ισχύουν. Αν κλείσει ο Ελεύθερος Κόσμος, θα ανοίξει ο δρόμος για να κλείσει αύριο η Ελευθεροτυπία, η Καθημερινή, ο Ριζοσπάστης. Αν ο Πλεύρης καταδικαστεί, θα δημιουργηθεί ένα εφιαλτικό δεδικασμένο για κάθε ήδη υπάρχον ή και μελλοντικό βιβλίο. Διότι δεν είναι μόνο τα βιβλία του Πλεύρη που σηκώνουν θύελλα αντιδράσεων. Υπάρχουν αυτά που εναντιώνονται στον χριστιανισμό (και δεν μιλάω για τα σκουπίδια, μιλάω για τις σοβαρές δουλειές τύπου Θύραθεν) τα οποία ίσως γίνουν αύριο στόχος των χαϊδευτικώς ειπείν χριστιανόπουστων (όπως τους αποκαλλώ τους φανατικούς αστειευόμενος), μεθαύριο μπορεί να μπουν στο μάτι των βάζελων βιβλία που εξυμνούν τον γαύρο, αντιμεθαύριο οι χορτοφάγοι να επιτεθούν οργανωμένα κατά των διαφόρων βιβλίων μαγειρικής κλπ, κλπ. Με λίγα λόγια, αν είμαστε 10 εκατομμύρια κόσμος στην Ελλάδα, ο καθείς με τα γούστα του πιθανώς να έχει 999.999 πιθανούς στόχους. Δεν είναι καθόλου απλή η υπόθεση Πλεύρη λοιπόν.

@rigelian
Διαφωνώ. Η ξεφτίλα δεν είναι το ότι υπάρχουν τέτοιοι νόμοι. Η ξεφτίλα είναι ότι η Ευρώπη (κι εμείς μαζί) έχουν βγάλει κόσμο που τους σκέφτηκαν. Διότι αν χθες βγήκαν τέτοιοι νόμοι, αύριο τι άλλο μπορεί να βγει;

@zaphod
Πήδα, είδα, άφησα.
Δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ και απόλυτα και το κατέστησα σαφές νομίζω... :)