Πως είπατε; Ποιοι εορτάζουν; Μα πάτε καλά;
Πριν λίγες ημέρες, του Αγίου Βαλεντίνου γιόρταζαν οι ερωτευμένοι, όσοι αγαπούν (προφανώς είναι κάποιοι που χρειάζονται γιορτή για ν'αγαπούν). Σήμερα δεν ξέρατε ότι γιορτάζουν εκείνοι που μισούν; Είναι η Κυριακή της Ορθοδοξίας σήμερα...
Αλήθεια, έχετε κάτσει ποτέ να ψάξετε τι ακριβώς εορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας; Η οποία να υπενθυμίσω ότι είναι τεράστια εορτή για την Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Εκκλησία του Χριστού, την ορθόδοξη δηλαδή. Δεν έχετε ψάξει, ε; Κρίμα... Βασικά, που να ψάξετε. Σάμπως πάτε κι εκκλησία καθόλου; (ντροπή σας).
Αντίθετα λοιπόν με αυτό που αφελώς νομίζουν οι περισσότεροι χριστιανοί (ακόμη και οι... πιστοί εξ αυτών) σήμερα η εκκλησία δεν γιορτάζει την... ονομαστική της. Σήμερα εορτάζεται με πάσα επισημότητα η αναστήλωση των εικονών! Θυμάστε εκείνη την εικονομαχία στο Βυζάντιο με τους εικονομάχους (ή εικονοκλάστες) και τους εικονολάτρες; Ε, αυτό γιορτάζουμε σήμερα. Τον εμφύλιο πόλεμο που διήρκεσε σχεδόν 120 χρόνια στο εσωτερικό του Βυζαντίου (από το 726 έως το 843). Τον εμφύλιο πόλεμο κατά τον οποίον χύθηκαν ποτάμια αίμα. Τον εμφύλιο πόλεμο που δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε καν τον αυτοκρατορικό θώκο. Τον εμφύλιιο πόλεμο που τελικώς κατέληξε με τη νίκη των εικονολατρών. Αυτόν γιορτάζουμε επί της ουσίας σήμερα.
Κατ' αρχήν, ας πούμε 2-3 λόγια περί της εικονομαχίας, όχι σαν αυτά που γράφουν τα βιβλία βεβαίως, βεβαίως. Έχετε αναλογιστεί ποτέ πως ακριβώς προέκυψε η εικονομαχία;
Ένα από τα σημαντικότερα (και για κάποιον σκοτεινό, ακατανόητο και μυστηριώδη λόγο, πειστικότερα) επιχειρήματα των πρωτοχριστιανών όχι τόσο υπέρ του χριστιανισμού όσο κατά του πανίσχυρου ελληνισμού είχε να κάνει με τα αγάλματα των θεών, απ'όπου προέκυψε και ο όρος "ειδωλολάτρης", ο οποίος φυσικά αφορούσε τελείως μυστηριωδώς μόνο τους Έλληνες. Αν πίστευες ότι το τάδε άγαλμα αναπαριστά πχ τον Ερμή ήσουν ειδωλολάτρης. Φυσικά σήμερα όλοι ξέρουμε ότι αν πιστεύεις ότι η τάδε εικόνα αναπαριστά τον Όσιο Πατάπιο, είσαι καλός χριστιανός, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. Το θέμα είναι ότι προφανώς κάποια στιγμή υπήρξαν κάποιοι καλοί χριστιανοί της εποχής οι οποίοι έπαιρναν ακόμη πιο πολύ τοις μετρητοίς τις εκκλησιαστικές πλύσεις εγκεφάλου, κι έτσι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το να λατρεύεις εικόνες είναι εξίσου ειδωλολατρικό με το να λατρεύεις αγάλματα. Και κάπως έτσι τέλος πάντων ξεκίνησε η ιστορία...
Το θέμα είναι ότι αν σταματήσεις να λατρεύεις τις εικόνες θα πληγεί η τσέπη της εκκλησίας (από τότε ίσχυε κάτι τέτοιο). Τι θα βγάλεις για περιφορά; Τι θα εμφανίσεις να δακρύζει βυσσινάδα; Τι λείψανα θα εμφανίσεις στους πιστοί; Οπότε το πρόβλημα ήταν τεράστιο. Μ'αυτά και μ'αυτά λοιπόν, από την μια πάντα έκατσαν οι εικονομάχοι κι από την άλλη οι εικονολάτρες. Βέβαια επειδή ως πασίγνωστον η εκκλησία είναι ένας καλός μύλος που όλα τα αλέθει και δεδομένου ότι αρκετά απασχολημένη ήταν είτε με την παραχάραξη είτε με το θάψιμο άλλων κειμένων (εξωεκκλησιαστικών κυρίως) μάλλον στάθηκε ανέφικτο (ενδεχομένως και προκλητικό) να κάτσει να παραχαράξει άλλα που έκαιγαν, όπως οι δέκα εντολές επί παραδείγματι. Διότι αν θυμηθούμε την χριστιανική διδασκαλία, η δεύτερη από τις Δέκα Εντολές είναι αρκετά σαφής: "Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υπό κάτω της γης, ου προσκυνήσεις αυτοίς ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς". Δεν μιλάει για είδωλο του θεού (ο οποίος ως γνωστόν δεν έχει συγκεκριμένο πρόσωπο ειδικώς ή γενικώς), παρά μιλάει για είδωλο με την ευρύτερη έννοια. Και όχι μόνο αυτό, αλλά μιλάει και για "παντός ομοίωμα". Άρα το πρόβλημα ήταν ότι θα έπρεπε να βρεθεί μια πειστική δικαιολογία κατά την οποίαν οι εικόνες δεν αποτελούσαν ούτε είδωλα ούτε πάσης άλλης φύσεως ομοιώματα (οπότε ξέρετε τώρα γιατί οι εικόνες θεωρούνται καθαγιασμένες από τον/την άγιο που απεικονίζουν. Μιλάμε ότι το παραμύθι πάει σύννεφο, μιας και ουδείς μας εξήγησε ποτέ επαρκώς γιατί οι θεοί δεν καθαγίασαν ποτέ τα αντίστοιχα αγάλματα). Όπως και να'χει πάντως, έπρεπε να γίνει ένας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις εικόνες και τα είδωλα αλλά και τα ομοιώματα, μιας και είναι εξαιρετικά δύσκολο να καθορίσεις τι είναι και κυρίως τι δεν είναι ένα είδωλο ή ένα ομοίωμα. Μ'αυτά και μ'αυτά όμως, προφανώς κάποιοι δεν πείστηκαν κι έτσι η Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (η μετέπειτα αποκλειθήσα και Βυζάντιον) περιήλθε σε καθεστώς εμφυλίου πολέμου, αν και η πλήρης ιστορική αλήθεια είναι ότι συνέβαλαν πολλοί παράγοντες για όλο αυτό το μωσαϊκό διωγμών και αιματοκυλήσματος.
Δεν έχει φυσικά νόημα να κάτσω να κάνω ιστορική ανάλυση τι είχε συμβεί επί Βυζαντίου κατά την περίοδο της εικονομαχίας, αφού τις σχετικές πληροφορίες μπορείτε να τις βρείτε αν το επιθυμείτε παντού. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το διαταύτα (στο σύνολό του). Και αυτό είναι ότι πρόκειται για μία γιορτή μίσους, τω όντι. Μία γιορτή όπου εις το υποτιθέμενο όνομα της αναστήλωσης των εικονών η εκκλησία γιορτάζει την αιματηρή επικράτηση των μισών εις βάρος των άλλων μισών. Φανταστείτε μια γιορτή όπου οι "δεξιοί" να γιορτάζουν την επικράτησή τους κατά των "αριστερών", ή μιαν άλλη όπου οι "βασιλικοί" να γιορτάζουν την επικράτησή τους κατά των "βενιζελικών" κλπ. Μιλάμε για ιστορίες τρέλας, έτσι; Το θέμα είναι πως όταν μια τέτοια γιορτή τηρείται από την θρησκεία της αγάπης, αυτό οφείλει να μας προβληματίζει κατά τι περισσότερο.
Υπάρχει όμως και μια ακόμη πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή της σημερινής εορτής που δείχνει την μέχρι σήμερα αγάπη της εκκλησίας. Μια πτυχή, που αν όλοι αυτοίπου το έπαιζαν χριστιανοί πάταγαν ποτέ το ποδάρι τους στην εκκλησία θα είχαν διαπιστώσει. Επειδή όμως στην χώρα μας καλός χριστιανός είσαι μόνο αν το γράφει η ταυτότητα και έχεις υπογράψει σχετικώς προ ετών (και δεν πα να κάνεις τις χίλιες δυο αντιχριστιανικές ρεμούλες από 'κει κι έπειτα), δυστυχώς τέτοιες πτυχές δεν τις γνωρίζει ο πολύς κόσμος, πλην ελαχίστων.
Σήμερα λοιπόν στην εκκλησία διαβάζονται τα επτά αναθέματα κατά των Ελλήνων. Διότι μην λησμονούμε ότι ο χριστιανισμός ως φύσει αντίθετη κοσμοθεωρία προς τον ελληνισμό είναι τελείως αντίθετος και κυριολεκτικά εχθρικός προς αυτόν (δεν θέλω ν'ακούσω καμιά κακία ότι δεν το ξέρουν ο Άδωνις με τον Λιάκουρα διότι θα σας χαρακτηρίσω κακεντρεχείς). Κι αυτή η εχθρότητα δεν θα μπορούσε να βρει άλλη καταλληλότερη "διέξοδο" να εκφραστεί παρά σε αυτήν την σημερινή γιορτή μίσους και απανθρωπιάς, την εορτή της Κυριακής της Ορθοδοξίας. Τα έχω ξαναφέρει στο προσκήνιο τα αναθέματα, αλλά επειδή επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως θαυμάστε τα μιαν ακόμη φορά. Απλά, δώστε βάση στην λεπτομέρεια διότι έχει σημασία. Πχ, τα αναθέματα δεν είναι "απλά", αλλά το καθένα είναι εις τριπλούν (μην μας ξεφύγει κανείς δηλαδή).
1. Ετι τοις φρονούσι και λέγουσι, κτιστήν είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ως κτιστήν εκ τούτου πάντως, και αυτήν την θείαν ουσίαν αναγκαζομένοις δοξάζειν κτιστή γαρ κατά τους Αγίους ενέργεια, κτιστήν δηλώσει και φύσιν. Άκτιστον δε, άκτιστον χαρακτηρίσει ουσίαν. Καντεύθεν ήδη κινδυνεύουσιν εις αθείαν παντελή περιπίπτειν, και την Ελληνικήν μυθολογίαν, και των κτισμάτων λατρείαν τη καθαρά και αμώμω των Χριστιανών Πίστει προστριβομένοις, μη ομολογούσι δε κατά τας Αγίων θεοπνεύστου θεολογίας και το της Εκκλησίας ευσεβές φρόνημα άκτιστον είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
Διότι μην ξεχνάτε ποτέ, καλοί μου χριστιανοί: αν είσαι Έλληνας είσαι επισήμως αναθεματισμένος από την εκκλησία που υποστηρίζεις, ακόμη κι εν έτει 2010.
Χαίρετε και καλή σας χώνεψη.
Και να τηρείτε τις νηστείες (είμαι βέβαιος).
Και μην ξεχάσετε ποτέ ότι η εκκλησία μας μας αγαπάει. Δεν το λένε μόνο οι πράξεις της, το λένε και οι διαχρονικές γραφές της.
Την φωτογραφία την βρήκα στην wikipedia. Παρατηρείστε το ασβέστωμα που πέφτει στην εικόνα, ενώ λίγο πιο πάνω άλλοι πιστοί επιχειρούν να κατεδαφίσουν τον εσταυρωμένο. Έτσι, για να μπαίνετε στο κλίμα τι επικρατούσε τότε και τι αντιμετώπισε (κι εξακολουθεί) ο δύσμοιρος ελληνισμός.
Πριν λίγες ημέρες, του Αγίου Βαλεντίνου γιόρταζαν οι ερωτευμένοι, όσοι αγαπούν (προφανώς είναι κάποιοι που χρειάζονται γιορτή για ν'αγαπούν). Σήμερα δεν ξέρατε ότι γιορτάζουν εκείνοι που μισούν; Είναι η Κυριακή της Ορθοδοξίας σήμερα...
Αλήθεια, έχετε κάτσει ποτέ να ψάξετε τι ακριβώς εορτάζουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας; Η οποία να υπενθυμίσω ότι είναι τεράστια εορτή για την Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Εκκλησία του Χριστού, την ορθόδοξη δηλαδή. Δεν έχετε ψάξει, ε; Κρίμα... Βασικά, που να ψάξετε. Σάμπως πάτε κι εκκλησία καθόλου; (ντροπή σας).
Αντίθετα λοιπόν με αυτό που αφελώς νομίζουν οι περισσότεροι χριστιανοί (ακόμη και οι... πιστοί εξ αυτών) σήμερα η εκκλησία δεν γιορτάζει την... ονομαστική της. Σήμερα εορτάζεται με πάσα επισημότητα η αναστήλωση των εικονών! Θυμάστε εκείνη την εικονομαχία στο Βυζάντιο με τους εικονομάχους (ή εικονοκλάστες) και τους εικονολάτρες; Ε, αυτό γιορτάζουμε σήμερα. Τον εμφύλιο πόλεμο που διήρκεσε σχεδόν 120 χρόνια στο εσωτερικό του Βυζαντίου (από το 726 έως το 843). Τον εμφύλιο πόλεμο κατά τον οποίον χύθηκαν ποτάμια αίμα. Τον εμφύλιο πόλεμο που δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε καν τον αυτοκρατορικό θώκο. Τον εμφύλιιο πόλεμο που τελικώς κατέληξε με τη νίκη των εικονολατρών. Αυτόν γιορτάζουμε επί της ουσίας σήμερα.
Κατ' αρχήν, ας πούμε 2-3 λόγια περί της εικονομαχίας, όχι σαν αυτά που γράφουν τα βιβλία βεβαίως, βεβαίως. Έχετε αναλογιστεί ποτέ πως ακριβώς προέκυψε η εικονομαχία;
Ένα από τα σημαντικότερα (και για κάποιον σκοτεινό, ακατανόητο και μυστηριώδη λόγο, πειστικότερα) επιχειρήματα των πρωτοχριστιανών όχι τόσο υπέρ του χριστιανισμού όσο κατά του πανίσχυρου ελληνισμού είχε να κάνει με τα αγάλματα των θεών, απ'όπου προέκυψε και ο όρος "ειδωλολάτρης", ο οποίος φυσικά αφορούσε τελείως μυστηριωδώς μόνο τους Έλληνες. Αν πίστευες ότι το τάδε άγαλμα αναπαριστά πχ τον Ερμή ήσουν ειδωλολάτρης. Φυσικά σήμερα όλοι ξέρουμε ότι αν πιστεύεις ότι η τάδε εικόνα αναπαριστά τον Όσιο Πατάπιο, είσαι καλός χριστιανός, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. Το θέμα είναι ότι προφανώς κάποια στιγμή υπήρξαν κάποιοι καλοί χριστιανοί της εποχής οι οποίοι έπαιρναν ακόμη πιο πολύ τοις μετρητοίς τις εκκλησιαστικές πλύσεις εγκεφάλου, κι έτσι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το να λατρεύεις εικόνες είναι εξίσου ειδωλολατρικό με το να λατρεύεις αγάλματα. Και κάπως έτσι τέλος πάντων ξεκίνησε η ιστορία...
Το θέμα είναι ότι αν σταματήσεις να λατρεύεις τις εικόνες θα πληγεί η τσέπη της εκκλησίας (από τότε ίσχυε κάτι τέτοιο). Τι θα βγάλεις για περιφορά; Τι θα εμφανίσεις να δακρύζει βυσσινάδα; Τι λείψανα θα εμφανίσεις στους πιστοί; Οπότε το πρόβλημα ήταν τεράστιο. Μ'αυτά και μ'αυτά λοιπόν, από την μια πάντα έκατσαν οι εικονομάχοι κι από την άλλη οι εικονολάτρες. Βέβαια επειδή ως πασίγνωστον η εκκλησία είναι ένας καλός μύλος που όλα τα αλέθει και δεδομένου ότι αρκετά απασχολημένη ήταν είτε με την παραχάραξη είτε με το θάψιμο άλλων κειμένων (εξωεκκλησιαστικών κυρίως) μάλλον στάθηκε ανέφικτο (ενδεχομένως και προκλητικό) να κάτσει να παραχαράξει άλλα που έκαιγαν, όπως οι δέκα εντολές επί παραδείγματι. Διότι αν θυμηθούμε την χριστιανική διδασκαλία, η δεύτερη από τις Δέκα Εντολές είναι αρκετά σαφής: "Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υπό κάτω της γης, ου προσκυνήσεις αυτοίς ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς". Δεν μιλάει για είδωλο του θεού (ο οποίος ως γνωστόν δεν έχει συγκεκριμένο πρόσωπο ειδικώς ή γενικώς), παρά μιλάει για είδωλο με την ευρύτερη έννοια. Και όχι μόνο αυτό, αλλά μιλάει και για "παντός ομοίωμα". Άρα το πρόβλημα ήταν ότι θα έπρεπε να βρεθεί μια πειστική δικαιολογία κατά την οποίαν οι εικόνες δεν αποτελούσαν ούτε είδωλα ούτε πάσης άλλης φύσεως ομοιώματα (οπότε ξέρετε τώρα γιατί οι εικόνες θεωρούνται καθαγιασμένες από τον/την άγιο που απεικονίζουν. Μιλάμε ότι το παραμύθι πάει σύννεφο, μιας και ουδείς μας εξήγησε ποτέ επαρκώς γιατί οι θεοί δεν καθαγίασαν ποτέ τα αντίστοιχα αγάλματα). Όπως και να'χει πάντως, έπρεπε να γίνει ένας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις εικόνες και τα είδωλα αλλά και τα ομοιώματα, μιας και είναι εξαιρετικά δύσκολο να καθορίσεις τι είναι και κυρίως τι δεν είναι ένα είδωλο ή ένα ομοίωμα. Μ'αυτά και μ'αυτά όμως, προφανώς κάποιοι δεν πείστηκαν κι έτσι η Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (η μετέπειτα αποκλειθήσα και Βυζάντιον) περιήλθε σε καθεστώς εμφυλίου πολέμου, αν και η πλήρης ιστορική αλήθεια είναι ότι συνέβαλαν πολλοί παράγοντες για όλο αυτό το μωσαϊκό διωγμών και αιματοκυλήσματος.
Δεν έχει φυσικά νόημα να κάτσω να κάνω ιστορική ανάλυση τι είχε συμβεί επί Βυζαντίου κατά την περίοδο της εικονομαχίας, αφού τις σχετικές πληροφορίες μπορείτε να τις βρείτε αν το επιθυμείτε παντού. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το διαταύτα (στο σύνολό του). Και αυτό είναι ότι πρόκειται για μία γιορτή μίσους, τω όντι. Μία γιορτή όπου εις το υποτιθέμενο όνομα της αναστήλωσης των εικονών η εκκλησία γιορτάζει την αιματηρή επικράτηση των μισών εις βάρος των άλλων μισών. Φανταστείτε μια γιορτή όπου οι "δεξιοί" να γιορτάζουν την επικράτησή τους κατά των "αριστερών", ή μιαν άλλη όπου οι "βασιλικοί" να γιορτάζουν την επικράτησή τους κατά των "βενιζελικών" κλπ. Μιλάμε για ιστορίες τρέλας, έτσι; Το θέμα είναι πως όταν μια τέτοια γιορτή τηρείται από την θρησκεία της αγάπης, αυτό οφείλει να μας προβληματίζει κατά τι περισσότερο.
Υπάρχει όμως και μια ακόμη πολύ ενδιαφέρουσα πτυχή της σημερινής εορτής που δείχνει την μέχρι σήμερα αγάπη της εκκλησίας. Μια πτυχή, που αν όλοι αυτοίπου το έπαιζαν χριστιανοί πάταγαν ποτέ το ποδάρι τους στην εκκλησία θα είχαν διαπιστώσει. Επειδή όμως στην χώρα μας καλός χριστιανός είσαι μόνο αν το γράφει η ταυτότητα και έχεις υπογράψει σχετικώς προ ετών (και δεν πα να κάνεις τις χίλιες δυο αντιχριστιανικές ρεμούλες από 'κει κι έπειτα), δυστυχώς τέτοιες πτυχές δεν τις γνωρίζει ο πολύς κόσμος, πλην ελαχίστων.
Σήμερα λοιπόν στην εκκλησία διαβάζονται τα επτά αναθέματα κατά των Ελλήνων. Διότι μην λησμονούμε ότι ο χριστιανισμός ως φύσει αντίθετη κοσμοθεωρία προς τον ελληνισμό είναι τελείως αντίθετος και κυριολεκτικά εχθρικός προς αυτόν (δεν θέλω ν'ακούσω καμιά κακία ότι δεν το ξέρουν ο Άδωνις με τον Λιάκουρα διότι θα σας χαρακτηρίσω κακεντρεχείς). Κι αυτή η εχθρότητα δεν θα μπορούσε να βρει άλλη καταλληλότερη "διέξοδο" να εκφραστεί παρά σε αυτήν την σημερινή γιορτή μίσους και απανθρωπιάς, την εορτή της Κυριακής της Ορθοδοξίας. Τα έχω ξαναφέρει στο προσκήνιο τα αναθέματα, αλλά επειδή επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως θαυμάστε τα μιαν ακόμη φορά. Απλά, δώστε βάση στην λεπτομέρεια διότι έχει σημασία. Πχ, τα αναθέματα δεν είναι "απλά", αλλά το καθένα είναι εις τριπλούν (μην μας ξεφύγει κανείς δηλαδή).
1. Ετι τοις φρονούσι και λέγουσι, κτιστήν είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ως κτιστήν εκ τούτου πάντως, και αυτήν την θείαν ουσίαν αναγκαζομένοις δοξάζειν κτιστή γαρ κατά τους Αγίους ενέργεια, κτιστήν δηλώσει και φύσιν. Άκτιστον δε, άκτιστον χαρακτηρίσει ουσίαν. Καντεύθεν ήδη κινδυνεύουσιν εις αθείαν παντελή περιπίπτειν, και την Ελληνικήν μυθολογίαν, και των κτισμάτων λατρείαν τη καθαρά και αμώμω των Χριστιανών Πίστει προστριβομένοις, μη ομολογούσι δε κατά τας Αγίων θεοπνεύστου θεολογίας και το της Εκκλησίας ευσεβές φρόνημα άκτιστον είναι πάσαν φυσικήν δύναμιν και ενέργειαν της τρισυποστάτου Θεότητος ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
2. Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφ' εαυτών και την καθ' ημάς κλίσιν μεταπλάττουσι, και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις, και αυθυπόστατον την ύλην παρά των ιδίων μορφούσθαι λέγουσι, και προφανώς διαβάλλουσι το αυτεξούσιον του Δημιουργού, του από του μη όντος ει το είναι παραγάγοντος τα πάντα, και ως Ποιητού πάσιν αρχήν και τέλος επιτιθέντος εξουσιαστικώς και δεσποτικώς ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
3. Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα, και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίας επομένοις, και ως αληθέσι πιστεύουσι, και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσας εγκειμένοις ώστε και ετέρους ποτε μεν λάθρα, ποτέ δε νοερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
4. Τοις δεχομένοις, και παραδίδουσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα, ότι τε προϋπαρξις εστι των ψυχών και εκ του μη όντος τα πάντα εγένετο, και παρήχθησαν, ότι τέλος εστί της κολάσεως, ή αποκατάστασις αύθις της κτίσεως, και των ανθρωπίνων πραγμάτων, και δια των τοιούτων λόγων την Βασιλείαν Των Ουρανών λυομένην πάντως, και παράγουσαν εισάγουσιν, ήν αιωνίαν και ακατάλυτον αυτός τε ο Χριστός και Θεός ημών εδίδαξε, και παρέδοτο, και δια πάσης της παλαιάς και νέας Γραφής ημείς παρελάβομε, ότι και η Κόλασις ατελεύτητος και η Βασιλεία αίδιος, δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύασι, και ετέροις αιωνίας προξένοις γινομένοις ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
5. Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη και Καθολική Εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γής, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς, ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
6. Τοις την μωράν των έξωθεν (=Ελλήνων) φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι, και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις, και τας τε μετεμψυχώσεις των ανθρωπίνων ψυχών, ή και ομοίως τοις αλόγοις ζώοις ταύτας απόλλυσθαι, και εις το μηδέν χωρείν δεχομένοις και δια τούτο ανάστασιν και κρίσιν και την τελευταίαν των βεβιωμένων ανταπόδοσιν αθετούσιν ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
7. Τοις λέγουσιν, ότι οι των Ελλήνων σοφοί και πρώτοι των αιρεσιαρχών, οι παρά των επτά Αγίων και Καθολικών Συνόδων, και παρά πάντων των εν Ορθοδοξία λαμψάντων Πατέρων αναθέματι καθυποβλήθέντας, ως αλλότριοι της Καθολικής Εκκλησίας δια την εν λόγοις αυτών κίβδηλον και ρυπαράν περιουσίαν κρείττονες εισί κατά πολύ, και ενταύθα, και εν τη μελλούση κρίσει, και των ευσεβών μεν και ορθοδόξων ανδρών, άλλως δε κατά πάθος ανθρώπινον ή αγνόημα πλημμελησάντων ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.Διότι μην ξεχνάτε ποτέ, καλοί μου χριστιανοί: αν είσαι Έλληνας είσαι επισήμως αναθεματισμένος από την εκκλησία που υποστηρίζεις, ακόμη κι εν έτει 2010.
Χαίρετε και καλή σας χώνεψη.
Και να τηρείτε τις νηστείες (είμαι βέβαιος).
Και μην ξεχάσετε ποτέ ότι η εκκλησία μας μας αγαπάει. Δεν το λένε μόνο οι πράξεις της, το λένε και οι διαχρονικές γραφές της.
Την φωτογραφία την βρήκα στην wikipedia. Παρατηρείστε το ασβέστωμα που πέφτει στην εικόνα, ενώ λίγο πιο πάνω άλλοι πιστοί επιχειρούν να κατεδαφίσουν τον εσταυρωμένο. Έτσι, για να μπαίνετε στο κλίμα τι επικρατούσε τότε και τι αντιμετώπισε (κι εξακολουθεί) ο δύσμοιρος ελληνισμός.
18 σχόλια:
Τοις τράγοις, μαύρα ράσα φέροντες και σκοταδισμού, ξεροκεφαλίασης, ανοησίας, συντηρητισμού και πάσας μαλακίας, διαδίδωντες ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ.
Τα βυζιά του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ!
Τοις επι της Γνώσεως, της Λογικής και της Κριτικής Σκέψεως σκυλεύουσι ΑΝΑΘΕΜΑ ΤΡΙΣ
ΥΓ: Αυτή είναι η γιορτή που ο αρχισαμάνος υποχρεώνει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να απαγγείλει το σύμβολο της πίστης τους δημοσίως;
Άρα κάθε χρόνο οι Έλληνες παπάδες αυτο-αναθεματίζονται!?!
@ελληνάκι
Ξέχασες μια σημαντική υποσημείωση: οι τράγοι προκύπτουν από το αμνοί, μην παρεξηγούμεθα. Παρεμπιπτόντως, η ιστορία έχει δείξει ότι αυτούς δεν τους πιάνει τίποτε...
@Batcic
Βασικά μάλλον δεν το γνώριζες αλλά το σωστό είναι "Τα βυζιά του κάβουρα και ο ρόλος τους στην άλωση της Κωνσταντινουπόλεως". Ήταν ένα πόνημα που είχα γράψει παλαιότερα... :):):)
@Conko
Αυτό που λες βασικά είναι η πεμπτουσία του διαχωρισμού κράτους και εκκλησίας. Και ως παράδειγμα είναι τελείως σοφτ. Σκέψου το εξής: στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (εάν ενθυμούμαι καλώς) υπάρχει το άγαλμα του Ρήγα. Παραδίπλα υπάρχει το άγαλμα του Πατριάρχη Γρηγορίου, ο οποίος είχε αφορίσει τον Ρήγα. Προφανώς αυτή η... στρατηγική κίνηση έγινε για να τρίζουν τα κόκαλα και των δύο.
@Lazor
Δεν θα το έλεγα. Αυτόι νοιώθουν Ρωμιοί, όχι Έλληνες.
Εννοείται πως κατεβάζεις με την μία τα μπινελίκια κτλ κτλ όπως έκανα εγώ με τον συνδεσμό σου....Όσο για το μορφοτικό σου επίπεδο...Απεχθάνομαι τον καθοσπρεπίστικο βερμπαλισμό...Προτιμώ να μιλάω με βάση το συναίσθημα που νοιώθω εκείνη την στιγμή...
Δεν λέω...Λέω καλός ο Πλάτων...Αλλά προτιμώ τον Ντε Σαντ...
Όσο για το αρχιμαλάκας κτλ κτλ....Όσο με βρίζουν άτομα του συναφιού σου σημαίνει ότι είμαι σε καλό δρόμο!
"Όσο με βρίζουν άτομα του συναφιού σου"
Δάκρυα συγκίνησης κύλησαν στο πρόσωπό μου. ΑΠό πότε λινκάρεις "άτομα του συναφιού μου" παλουκάρι μου; Και μάλιστα σε σημείο "από τα συναισθήματά σου" να βγάζεις και ολόκληρο βίντεο που να το ανεβάζεις στο γιουτιούμπ; Τολμάς, εσύ, του τόσο υψηλού επιπέδου του στυλ "γαμώ την Κυριακή της Ορθοδοξίας" να πέφτεις στο ελεϊνό και τρισάθλιο επίπεδό μου; Πες μου πόσες μετάνοιες θες να κάνω για να καθαρθείς από το μίασμά μου κιόλας. Μην σου μείνει κανά κοινωνικό στίγμα και ευθύνομαι εγώ γι'αυτό, δεν θα το αντέξω...
Δικαίωμά μου αναφαίρετο όμως τα κείμενά μου (τα οποία όλα θεωρώ σοβαρά- ακόμη κι εκείνα που κάνω πλάκα ή απλά τα χώνω) να έχω την απαίτηση ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΒΟΘΡΟΥ. Ελπίζω, να έχω το.. δικαίωμα να διατηρήσω αυτό το δικαίωμα.
Παρεμπιπτόντως, αυτό το τελευταίο πως ακριβώς το λες; Διότι φονταμενταλιστές δεν είναι αλλά δεν μπορώ να το πιάσω με βεβαιότητα. Κάπως με φομαντενταλιστές μου μοιάζει αλλά προφανώς είναι νέος όρος. Πιθανώς να απαντάται στα επίπεδα του "καθοσπρεπίστικου βερμπαλισμού" υποθέτω...
1ον Θεώρησα το άρθρο σου και το θεωρλω ενδιαφέρον για αυτό έβαλα το link...
2ον δεν μίλησα για επίπεδο,εσύ μίλησες...
3ον Το "γαμώ την Κυριακή της Ορθοδοξίας" όσο υβριστικό και εάν είναι δεν φτάνει ούτε στο ελάχιστο την χυδαιότητα της ορθόδοξης εκκλησίας...μπορεί να μεταφραστεί ως αγανάκτιση ενός πολίτου προς την Εκκλησία..Κακό αυτό εε...;
4ον Και γώ το μηδαμινό βιντεό μου δεν θέλω να φαίνεται σε ένα καθώς πρέπει blog...
5ον Συγγνώμη που δεν είμαι τόσο εύγλωτος αλλά υπάρχει και μια δυσλεξία στη μέση...
Ekklhsia, papades, pseftothrhskous upokrites, amnous thrhskevomenous en eskemmenh agnoia zwntes...ANATHEMA TRIS!!!
Y.G. Eirhnh hmin magkes...
@Greek Sociologist
Φίλε μου, το δικαίωμα για τα σχόλιά μου το παραχώρησες εσύ. Λυπάμαι πολύ για την δυσλεξία σου, ειλικρινώς. Όταν όμως βλέπω την ασύλληπτη ευκολία με την οποίαν λες το "φασίστες" προς το 80& του ελληνικού πληθυσμού, ή το "χριστιανολάγνοι" φερειπείν, πρακτικά εσύ δεν μου άφησες περιθώριο.
Λες ότι το κείμενο σου άρεσε. Μα το χειρίστηκες λάθος. Ένα κείμενο (ιδίως μια ανάλυση) ποτέ δεν πρέπει να αποτελεί πάτημα για υβρεολόγιο. Κάτσε, μελέτησέ το και προχώρησέ το, γράψε κάτι, συνέβαλε στον διάλογο με μια δική σου εμπεριστατωμένη άποψη. Όχι όμως να βγάζεις προς τα έξω χολή άνευ περαιτέρω λεπτομερειών.
Ακόμη κι αν θεωρείς χυδαία την χριστιανική θρησκεία, είσαι υποχρεωμένος να την σεβαστείς από την στιγμή που ο πλειονότητα των Ελλήνων θεωρούν ότι τους εκφράζει. Εγώ όταν βγαίνω και γράφω τέτοια κείμενα ποτέ δεν τα γράφω έτσι ώστε να προσβάλω αυτούς που πιστεύουν. Το "βάθος" είναι που σχολιάζω και θίγω, αυτά που υπάρχουν από πίσω.
Κατάλαβες τώρα γιατί πήρα ανάποδες και μου γύρισαν τα μάτια; Διότι για να εκφράσεις την σεβαστή αγανάκτισή σου πήρες ένα κείμενό μου, το οποίο κιόλας δεν εξέτασες καν αν είναι αληθές ή ψευδές (αφού εγώ κάλλιστα θα μπορούσα να είμαι ένας ακόμη ψεύτης προπαγανδιστής από τους αμέτρητους που κυκλοφορούν) και άρχισες να χυδαιολογείς με αδιανόητους χαραξτηρισμούς και το χειρότερο, δείχνωντας ότι εγώ ήμουν η πηγή έμπνευσής σου. Αυτά είναι μεγάλα λάθη.
Και να σου πω και κάτι άλλο: εγώ για να κατλήξω στις όποιες απόψεις μου (τις οποίες ακόμη ψάχνω και εμπλουτίζω ή ενίοτε αλλάζω κιόλας) έχω διαβάσει πάμπολλα βιβλία, μεταξύ των οποίων και τις Γραφές. Έχω πάει στην εκκλησία κατ' επανάληψιν για να δω διάφορα, έχω συζητήσει με παπάδες ή ανθρώπους ψαγμένους. Και παρά τη δική μου οργή, παρά τη δική μου αγανάκτιση, παρά τα όσα πάμπολλα έχω ακόμη να πω, φασίστα δεν αποκάλεσα ποτέ κανέναν. Τουναντίον, φασίστες αποκαλώ (διότι είναι) μόνο όσους τελείως απολυταρχικά αφαιρούν το δικαίωμα της αντίθετης άποψης. Πρακτικά, κι εσύ αυτό έκανες.
@δελφινούλα
Πόλεμος πάντων μεν πατήρ έστι, πάντων δε βασιλεύς
έλεγε ο Ηράκλειτος... :)
Έχεις προσπαθήσει ποτέ να συζητήσεις αυτό το θέμα με έναν κλασσικό ελληνορθόδοξο;;
Αρνείται την ύπαρξη των αναθεμάτων.
Ακόμα και όταν του δείξεις το κείμενο.
Το χα κάνει κάποτε και δεν είχα αντέξει μιλάμε.
"Ρε καλέ μου δες τι λέει"
"ΟΧΙ ΔΕ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ"
"Ε τι λέει"
"Δεν ξέρω αλλά δε λέει αυτό, η εκκλησία διατήρησε το αρχαιοελληνικό πνεύμα"
"ΜΑ ΕΔΩ ΤΟ ΑΦΟΡΙΖΟΥΝ"
"ΟΧΙ αυτά είναι ψέμματα των αιρετικών"
"Μα είναι η λειτουργία της Κυριακής..."
"ΟΧΙ"
"ΠΟΣΟ ΜΑΛΑΚΑΣ ΕΙΣΑΙ "
"Γιατί είσαι υβριστικός και εριστικός, επειδή απλά διαφωνούμε;"...
τι κάνεις εκεί, μου λες;
(Τώρα θυμήθηκα και άλλη επική κουβέντα με γκομενα με θέμα "τι έχει κάνει δηλαδή η ιατρική για μας;"...)
Είναι πολλά τα λεφτά ... Άδη !!!
Δεν υπάρχει λόγος να λυπάσαι για την δυσλεξία.Η λέξη χριστιανολάγνος είναι πιο στρωτή από την λέξη Φονταμενταλισμός,θα μπορούσα βέβαια να κάνω χρήση της λέξεως θεμελιοτισμός αλλά δεν μου ήρθε εκεί την στιγμή....
Σκοπός μου ήταν δείξω πόσο κακό έχει κάνει η οργανωμένη θρησκεία και όντως το κειμενό σου αυτό έδειχνε...
Εδώ διαφωνώ...Δεν είμαι υποχρεωμένος να σεβαστώ μια θρησκεία που έκανε τόσα κακά...ή τουλάχιστον τους εκπροσώπους αυτής...Από το κλείσιμο της Ακαδημίας μέχρι συνεργασία με τους ΝΑ.ΖΙ...και πόσο μάλλον την πλειοψηφία των Ελλήνων που ζουν σύμφωνα με το "γύρνα και το άλλο μάγουλο" αλλά μόλις γυρήσουν μάγουλο βλέπεις και την μπούφλα να έρχεται.
Το σημείο που ήθελα ήταν αληθές....Τα 7 αναθέματα...
Πίστεψε με...Και γώ είπα ένα πρωί:Είμαι αναρχικός,φταίνε οι άλλοι για όλα και αρχίζω να βρίζω...Και γω διάβασα και συνεχίζω να διαβάζω και να ψάχνω...Και διάβασα και τα Άγια Κείμενα και είχα μείνει άναυδος στα 15 μου:Γιατί θείε(παπάς είναι)οι κόρες του Λοτ πήραν εντολή να κάνουν σεξ με τον πατέρα τους από τον Θεό;...Ακόμα να πάρω απάντηση...
@Προφέτα
Φυσικά και το έχω επιχειρήσει. Από αυτό που λες υπάρχει και το πολύ χειρότερο: εκείνοι που προσπαθούν να σε πείσουν ότι όχι μόνο εννοεί, αλλά και γράφει κάτι άλλο. Μιλάμε για την πλήρη διαστρέβλωση.
Επίσης το μεγάλο ενδιαφέρον έχει να το συζητήσεις με τράγο (εκ του αμνός, μην παρεξηγούμαι): οι περισσότεροι συνήθως γκάριζαν "φύγε αντίχριστε". Κάποιοι άλλοι όμως έμπαιναν στον διάλογο και έλεγαν ενδιαφέροντα πράγματα, αλλά δεν είναι της παρούσης.
@Αστερίξ
Διαχρονικά είναι έτσι. Μην ξεχνάς ότι η τσέπη είναι λίγο πιο κάτω από την ψυχή. Εκτός κι αν είναι τσέπη από σακάκι οπότε είναι παραδίπλα.
@GS
Κατ'αρχήν το να σέβεσαι εκείνους που πιστεύουν στο ο,τιδήποτε δεν σημαίνει ότι σέβεσαι και την θρησκεία καθεαυτή. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Όταν εσύ βγαίνεις και λες "γαμώ την ορθοδοξία σας" ποιον προσβάλεις; Την θρησκεία; Μα η θρησκεία είναι απρόσωπη. Ή μήπως νομίζεις ότι τα χώνεις στο παπαδαριό; Αυτοί ούτε καν ασχολούνται μαζί σου. Από την στιγμή που δεν παραθέτεις ούτε καν ένα επιχείρημα, δεν προσβάλεις ούτε καν τις διάφορες παραθρησκευτικές ομάδες που δρουν με αναλύσεις κλπ. Προσβάλεις όμως τον απλό πιστό, ο οποίος συνήθως πιστεύει από παράδοση και μόνο. Είναι σα να έχεις νεύρα με τον γείτωνά σου που σου γαμάει τη γυναίκα και να κλωτσάς ένα σκυλάκι στον δρόμο για να ξεθυμάνεις.
Για να σου δώσω να το καταλάβεις καλύτερα: είδα το νέο λινκ που έβαλες στο βίντεο από το μπλογκ σου. Στο οποίο μπλογκ, παρατήρησα έκπληκτος ότι το βίντεο απουσίαζε πλήρως. Δεν πιστεύω ότι το ξέχασες να το βάλεις. Απλά, επειδή είναι όντως υβριστικό, δεν θες να το βάλεις στο μπλογκ σου για να διατηρήσεις (πιθανώς) ένα άλφα ευπαρουσίαστο επίπεδο. Κατάλαβες τι εννοώ;
Κι όσον αφορά το περί αλήθειας ή ψεύδους ενός κειμένου, δεν έχει νόημα να αρχίσω να σου παραθέτω λίστες από ονόματα... "συγγραφέων" που παρουσιάζουν τα πάντα κατά το δοκούν με τρόπον τέτοιο που κάθε λογής φόλα γίνεται πιστευτή. Πίστεψέ με, είναι πανεύκολο και μπορώ να γίνω πολύ πειστικός αν το θελήσω προκειμένου να την πατάνε όλοι. Την σήμερον άλλωστε το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να καταπιαστείς με ένα θέμα που "ενδιαφέρει" τον κόσμο (κοινώς, μόδα). Άρα, ακόμη κι αν αυτό που διάβασες εδώ σου φάνηκε πειστικό ήσουν υποχρεωμένος να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι δεν είναι ψευδές προτού το χρησιμοποιήσεις παντοιοτρόπως.
Μην ξεχνάς ότι το ζήτημα της πάσης φύσεως θρησκείας είναι συνταγματικό δικαίωμα. Εξίσου συνταγματικό δικαίωμα είναι και το να αυτοπαρουσιάζεσαι ως αναρχικός. Μην τα ισοπεδώνεις όλα λοιπόν.
Άλλο η θρησκεία, άλλο το ιερατείο, άλλο οι πιστοί. Απέχουν παρασάγγας το καθένα από τα υπόλοιπα.
Βρίζω και τον απλό πιστό γιατί ο απλός πιστός είναι που έβαζε φωτιά στα βιβλία του Ανδρουλάκη και μποικόταρε βίαια ταινείες Σκορτσέζε...Είναι σαν να έχω νεύρα με τον γείτονα που μου πηδάει την γυναίκα και βαράω τον φίλο του που τον προέτρεψε...Όπου ο γείτονας=οι πιστοί και φίλος γείτονα=θρησκεία και παπαδαριό και γυναίκα=κοινωνία...
Σχετικά με τον blog...Δεν το έβαλα γιατί δραστηριοποιούμαι στο YouTube και η σχέση μου με την blog-όσφαιρα είναι άθλια...Θα τα έβαζα τα 7 αναθέματα στον info-box αλλά δεν χωράνε...Κατάλαβες...;Πάντως αυτό με την ευπρέπεια μου θυμίζει λίγο τον Αρίστο περί του αισθήματος δικαίου...ότι ο άδικος αυτοπαρουσιάζεται ως δίκαιος...αλλα δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση...
Επίσης...το τσέκαρα...Ευτυχώς υπάρχει η βίβλος στο διαδίκτυο και σε πολλές γλώσσες...Το ότι είναι συνταγματικό δικαίομα δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να το κρίνω ή ακόμα και να το βρίσω...Μπορεί να μην το τεκμιρίωσα το μπινελίκι αλλά δεν παύει να είναι δικαίομα μου...
Υ.Γ θα ήθελα να βγάλεις το βίντεο όπως εγώ σεβάστηκα το αιτημά σου...
Τέλος πάντων, άστο διότι όλο κάνουμε κύκλους και δεν θα βγει τίποτε. Δεν πρόκειται άλλωστε να καταφέρεις να καταλάβεις ότι η ελευθερία έχει όρια και είναι διαφορετική από την ασυδωσία.
Το βίντεο θα το βγάλω μαζί με το update διότι χαλάει ούτως ή άλλως το όλο κείμενο.
Δημοσίευση σχολίου