Επειδή μάλλον ακόμη δεν έχεις συνειδητοποιήσει την αξία της ψήφου σου και ενδέχεται να την πετάξεις είτε στα σκουπίδια, είνα να απέχεις και πάλι.
Προφανώς το ότι Δημοκρατία σημαίνει συμμετοχή και όχι αποχή, δεν σε έχει πείσει ως επιχείρημα.
Πολύ καλά λοιπόν.
Σκέψου τότε πως ακόμη και τον Πολύφημο, ο Κανένας τον τύφλωσε...
Ο Κανένας έχει δύναμη όσο κι αν σ'έχει πείσει περί του αντιθέτου.
Μην τον αφήσεις να την εκμεταλλευθεί.
Μην προσπαθείς να μαντέψεις, απλά άκου από allthewebnews
UPDATE: Περιμένοντας τους Βαρβάρους, του μέγιστου Κ. Καβάφη.
Προφανώς το ότι Δημοκρατία σημαίνει συμμετοχή και όχι αποχή, δεν σε έχει πείσει ως επιχείρημα.
Πολύ καλά λοιπόν.
Σκέψου τότε πως ακόμη και τον Πολύφημο, ο Κανένας τον τύφλωσε...
Ο Κανένας έχει δύναμη όσο κι αν σ'έχει πείσει περί του αντιθέτου.
Μην τον αφήσεις να την εκμεταλλευθεί.
ΨΗΦΙΣΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ.
Μην προσπαθείς να μαντέψεις, απλά άκου από allthewebnews
τοὺς δ' αὖτ' ἐξ ἄντρου προσέφη κρατερὸς Πολύφημος·
"ὦ φίλοι, Οὖτίς με κτείνει δόλῳ οὐδὲ βίηφιν."
οἱ δ' ἀπαμειβόμενοι ἔπεα πτερόεντ' ἀγόρευον·
"εἰ μὲν δὴ μή τίς σε βιάζεται οἶον ἐόντα
"ὦ φίλοι, Οὖτίς με κτείνει δόλῳ οὐδὲ βίηφιν."
οἱ δ' ἀπαμειβόμενοι ἔπεα πτερόεντ' ἀγόρευον·
"εἰ μὲν δὴ μή τίς σε βιάζεται οἶον ἐόντα
(ι, 407-410)
UPDATE: Περιμένοντας τους Βαρβάρους, του μέγιστου Κ. Καβάφη.
— Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
— Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.
— Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ’ οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ’ ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.
—Γιατί κ’ οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαρυούντ’ ευφράδειες και δημηγορίες.
— Γιατί ν’ αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ’ η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
__
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.
— Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.
—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.
— Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ’ οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ’ ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.
—Γιατί κ’ οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαρυούντ’ ευφράδειες και δημηγορίες.
— Γιατί ν’ αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ’ η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.
__
Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.
8 σχόλια:
Είμαι από αυτούς που εδώ και χρόνια απέχω συνειδητά. Όχι γιατί δεν με ενδιαφέρει. Ακριβώς γιατί με ενδιαφέρει τόσο πολύ που δεν θέλω με την ψήφο μου να στηρίζω αυτό το σάπιο πολιτικό σύστημα και την μόνο κατ' όνομα δημοκρατία.
Σε αυτές τις εκλογές όμως, με μόνο γνώμονα το να αποφευχθεί το χειρότερο θα ψηφίσω και η ψήφος θα είναι καθαρά υπολογιστική και όχι γιατί πιστεύω ότι οι εκπρόσωποι την επομένη μέρα των εκλογών θα κάνουν οτιδήποτε από αυτά που διαλαλούν μέρες τώρα. Ψήφο λοιπόν εκεί που μπορεί να βρει στην καρδιά το δικέφαλο τέρας.
Θετικόν το ότι αποφάσισες να ψηφίσεις έστω τώρα και σεβαστές όλες οι απόψεις. Απλά να ξέρεις ότι γι'αυτό που σιχτιρίζεις, τα χάλια του πολιτικού συστήματος έχεις συνδράμει κι εσύ με την αποχπη σου, διότι επέτρεψες να μεγαλώσει τεχνητά το ποσοστό των άλλων.
Η Δημοκρατία είμαστε εμείς.
Το κράτος είμαστε εμείς.
Καλό βόλι σου εύχομαι.
Αγαπητέ Hades, ξέρω πως με έχεις στολίσει ως απέχοντα γιατί παρακολουθώ τις απόψεις σου και εδώ και στο FB :-), και γνωρίζω ότι με την στάση μου εξυπηρετώ και εγώ τους συνήθεις ύποπτους όπως και αυτός ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΕΙ λευκό, μικρό κόμμα κτλ.
Σκέψου όμως ότι μέσα σε αυτό το υπάρχον σύστημα δεν έχεις το δικαίωμα να πεις με κάποιο, οποιοδήποτε τρόπο, το πολύ απλό "δεν γουστάρω το τρόπο που με εκπροσωπείτε". Ένα πράγμα σαν το like και το dislike στο FB. Ακριβώς. Δεν υπάρχει dislike. Φαντάζεσαι τι θα γινόταν αν υπήρχε ε? Οπως επίσης και τι θα γινόταν αν κάθε φορά που έπρεπε να περαστεί ένας νόμος σου ζητούσαν την γνώμη σου!
Επίσης κάτι άλλο που θέλω να σκεφτείς είναι το εξής... Γιατί κόπτονται ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ για την αποχή? Γιατί σε αυτό συμφωνούν οι πάντες και μας προτρέπουν να πάμε στις κάλπες? Τους πήρε ο πόνος για το δικαίωμα της ψήφου που αποποιούμαστε? Έτσι και αλλιώς, όσοι και να πάμε να ψηφίσουμε στο τέλος δεν θα κυβερνήσουν όπως κάνουν πάντα? Άρα γιατί επιμένουν? Κάτι δεν μου πάει σε αυτό... Εσένα?
Ώπα, μισό διότι διαφωνώ σχεδόν... με τα πάντα: κατ' αρχήν υπάρχουν αποχές και αποχές. Μπορεί να απέχει κάποιος που έχει κάποιο θέμα υγείας, ή που απουσιάζει για κάποιον σοβαρό λόγο ας πούμε. Αυτό είναι αποδεκτό. Τα κριτήριά μου όμως είναι τέτοια που την αποχή για διάφορους άλλους λόγους δεν τη δέχομαι.
Δηλαδή για πες μου κάτι: εσένα φόροι δεν σου έρχονται; Η κρίση δεν σε έχει επηρεάσει έμμεσα ή άμεσα, λιγότερο ή περισσότερο; Είσαι ικανοποιημένη από τις παροχές Υγείας της χώρας; Στην περιοχή σου είναι όλοι οι δρόμοι εντάξει; κ.ο.κ.
Το να βρεις κάτι που να σε εκφράζει 100% είναι σχεδόν αδύνατο. Στο τελευταίο περί εκλογών σενδόνι έγραφα ότι επί χρόνια ψήφιζα με τη λογική μη χείρον βέλτιστον, ακόμη κι αν δεν μου άρεσε ποτέ αυτή. Ο λόγος; Για να μην αφήνω στα κομματόσκυλα, τους βλάκες, τα λαμόγια και τους εύπιστους να παραχαράσσουν το εκλογικό αποτέλεσμα.
Για το πα΄ραδειγμα με τους νόμους που λες, θα το χαρακτήριζα εφιαλτικό σενάριο, διότι αδυνατώ να σκεφτώ τον κόσμο που είναι αρκούντως ανώριμος και λαμόγιο που ψηφίζει με κομματικό γνώμονα (πχ διορισμό στο δημόσιο κλπ) να κάθεται να εγκρίνει και νόμους κιόλας. Τρέμω και μόνο στσην σκέψη. Ακόμη δεν έχουμε αποδείξει ότι είμαστε αρκετά ώριμοι ως λαός για κάτι τόσο σοβαρό.
Όσον αφορά το dislike στο φέηστσιμπουκ, θα προτιμούσα να μην το σχολιάσω διότι αρκετά το απεχθάνομαι κι ας το χρησιμοποιώ αρκετά για διάφορους λόγους.
Τώρα, ως προς το γιατί κόπτονται όλοι για την αποχή: οι κομματικοί παράγοντες κόπτονται διότι θεωρούν ότι θα μπορούσαν να έχουν πάρει κι άλλους ψήφους. Οι σκεπτόμενοι επειδή θεωρούν ότι το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι διαφορετικό. Ως επίσης άλλοι θα την ήθελαν και μεγαλύτερη κάθε φορά, εκτιμώ. κ.ο.κ.
Ο καθείς με τους λόγους του. Εγώ και στις εκλογές του 07 αλλά και σε αυτές του 09 πάλι τα ίδια έλεγα. Απλά τώρα τα λεώ ακόμη πιο έντονα. Και το πως κυβερνάει κάποιος έχει να κάνει με τον τρόπο χρήσης της ψήφου. Εγώ έχω σταθερή προτίμηση ψήφου ας πούμε. Ανάλογα τι κρίνω ότι θα βοηθήσει περισσότερο, αυτό θα ρίξω. Αλλά θα ρίξω. Δεν θα αφήσω τους άλλους να με κάνουν έρμαιο των ορέξεών τους. Γι'αυτό και τα χώνω όλη την ώρα σε τόσο σοβαρά θέματα.
Έχει χυθεί αίμα για το δικαίωμα ψήφου, δεν είναι δυνατόν να το πετάμε έτσι.
Φυσικά και με έχει επηρεάσει η κρίση, και πληρώνω φόρους και οτιδήποτε απορρέει από την ιδιότητα μου ως πολίτη. Γι' αυτό και θεωρώ ότι έχω κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρομαι με όποιο τρόπο μπορώ όπως κάθε άλλος πολίτης αυτής της χώρας. Το αν ψηφίζω ή όχι δεν με κάνει πολίτη με λιγότερα δικαιώματα. Και εσύ που ψηφίζεις, στο τέλος θα δεχτείς το αποτέλεσμα και θα γκρινιάζεις για τα επόμενα 4 χρόνια γιατί όπως πολύ σωστά είπες δεν είμαστε αρκετά ώριμοι ως λαός και άρα και το αποτέλεσμα θα είναι αντίστοιχο.
Εντέλει, ώριμοι θα γίνουμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα το αποτέλεσμα των αποφάσεων μας. Όταν καείς ψάχνεις για γιαούρτι σήμερα όχι μετά από 2-3-4 χρόνια. Μέχρι τότε προφανώς έχεις ξεχάσει τον πόνο χώρια του ότι μπορεί να είσαι στο στάδιο της πλαστικής ως τότε. Να σου φέρω ένα απλό παράδειγμα. Αν σε ρωτούσαν για το εκλογικό σύστημα π.χ. δεν θα ήταν όλα πολύ πιο διαφορετικά τώρα? Αν μπορούσες δηλαδή να αποφασίσεις για το πολύ απλό, απλή ή ενισχυμένη αναλογική. Αντί για αυτό σου είπαν διάλεξε εκπρόσωπο, ο οποίος στην συνέχεια απλά κάλυψε τον κώλο του για να μην μπορέσεις να τον ξεφορτωθείς εύκολα αν ποτέ το θελήσεις.
Όντως το δικαίωμα της ψήφου είναι σημαντικό πολύ. Και εγώ το αναγνωρίζω παρόλο που απέχω συνειδητά. Σχετικά όμως με την κατά της αποχής συμφωνία όλων των κομμάτων, από το δικό μου μυαλό πέρασε κάτι άλλο, το οποίο όμως μπορεί να είναι και εντελώς εκτός τόπου και χρόνου μιας και "τα γράμματα μου δεν είναι πολλά". Θεωρώ ότι αν στις εκλογές, στην ανά τετραετία παράσταση-διαγωνισμό, πατήσουν 3 και ο κούκος στο τέλος θα αναγκαστούν να την κατεβάσουν (την παράσταση) και να ανεβάσουν άλλο έργο. Ή τουλάχιστον δεν θα μπορούν να υπογράφουν με αρκετή νομιμοποίηση δανειακές συμβάσεις που τις ζήτησαν μόνο οι 3 και ο κούκος. Με λίγα λόγια με την αποχή μου δίνω το μήνυμα ότι δεν νομιμοποιώ την συγκεκριμένη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Βέβαια εγώ μπορεί να θέλω να δώσω αυτό το μήνυμα και αυτοί να παίρνουν άλλο ή να με γράφουν κανονικά. Αν όμως η αποχή δεν τους έτσουζε για κάποιο λόγο, γιατί να ασχολούνται τόσο? Γιατί προφανώς είναι ήσυχοι όταν δεν είσαι ανέντακτος αλλά σε κάποιο κόμμα μαντρωμένος. Λέω εγώ τώρα...
Εξακολουθείς να κάνεις ένα τεράστιο λάθος: αναφέρεσαι για την αποχή όπως τη βλέπουν οι πολιτικοί. Εγώ σου μιλάω για την αξία τους για τους πολίτες.
Να σε ρωτήσω: και γιατί δεν κρατάς την ανάσα σου μέχρι να σκάσεις; Το ίδιο πράγμα είναι, ή μάλλον όταν κρατήσεις την ανάσα σου όλο και κάποιος θα σε προσέξει, θα του φανεί κάτι περίεργο. Όταν κάθεσαι μέσα στο σπίτι σου να "διαμαρτυρηθείς" δεν σε βλέπει κανείς. Είσαι πίσω από πόρτα, ερμειτικά κλειστή κιόλας. Έχεις κάτσει ποτέ να σκεφτείς τι σημαίνει αποχή; Το νούμερο της αποχής πηγαίνει στο εκλογικό σώμα όπως αυτό έχει προσδιοριστεί από την τελευταία απογραφή πληθυσμού, οι οποίες γίνονται το πρώτο συμπληρωμένο έτος της δεκαετίας. Μέχρι και το 09 λοιπόν γίνονταν με την απογραφή του 01, όπου στους εκλογικούς καταλόγυς υπάρχουν εγγεγραμένοι και άνθρωποι που δεν βρίσκονται πια στη ζωή, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό κλπ.Όλοι αυτοί ονομάζονται αποχή στο εκλογικό αποτέλεσμα. Και πας και μπαίνεις μέσα κι εσύ νομίζοντας ότι διαμαρτύρεσαι.
Τους πολιτικούς τους ενδιαφέρει τα κουκιά που θα λάβουν. Η αποχή είναι ακριβώς αυτό: υποψήφια κουκιά. Και τι σημαίνει υποψήφια κουκιά; Τσάμπα αυτοκίνητο, παχυλός μισθός, ελεύθερη ασυδωσία, βουλευτική ασυλία, πλήθος άλλων παροχών κλπ, κλπ. Αυτό σημαίνει η αποχή για τους πολιτικούς. Θες να στο αποδείξω διαφορετικά; Έλα αυτήν την στιγμή στη θέση του Βενιζέλου και σκέψου τι θέλει περισσότερο: αποχή ή συμμετοχή; Σε ποια περίπτωση το pasok θα ανεβάσει τα ποσοστά του; Για να καταλάβεις πόσο την έχεις μεγαοποιήσει την αποχή. Όσο περισσότεροι ψηφοφόροι συμμετάσχουν στις εκλογές, τόσο περισσότεροι θα είναι και οι δυσαρεστημένοι που δεν θα θελήσουν να ψηφίσουν pasok, άρα τα ποσοστά του θα πέσουν, άρα θέλει αποχή για να πάρει υψηλότερα που μεταφράζονται σε περισσότερες έδρες. Αυτό είναι η αποχή, η περαιτέρω νοθεία του εκλογικού αποτελέσματος.
Εγώ που διαμαρτύρομαι έχω ψηφίσει. Έχω το δικαίωμα να διαμαρτύρομαι. Εσύ που δεν έχεις ψηφίσει πως να διαμαρτυρηθείς όμως;
Στην συνέχεια με ρωτάς αν θα ήταν καλύτερα αν ρωτούσαν εμένα για ένα άλλο εκλογικό σύστημα. Θα σου πω το εξής: αν ρωτούσαν το αρχικομματόσκυλο του Βενιζέλου θα ήταν καλύτερα ή χειρότερα; Ή του Σαμαρά, ή του Αλαβάνου, ή του Δασκαλόπουλου του ΣΕΒ. Αυτό σημαίνει Δημοκρατία: να ρωτάνε πολλούς, όχι έναν. Εγώ μπορεί να ξέρω το σωστό και να είμαι και ιδεολόγος, ο άλλος όμως μπορεί να εξυπηρετεί συμφέροντα. Έρχομαι λοιπόν εγώ που "απέχω συνειδητά" και λέω ότι δεν θα σας κάνω τη χάρη ρε. Θα απέχω μέχρι να το αλλάξετε. Αποτέλεσμα; Εκείνοι που εξυπηρετούν συμφέροντα θα βγάζουν αυτό που τους συμφέρει μέχρι τον αιώνα τον άπαντα. Και το σύστημα δεν θ'αλλάξει ποτέ.
Για να βάψεις ένανα τοίχο δεν πρέπει να κάθεσαι να τον κοιτάς. Όσο κι αν τον κοιτάς δεν θα αλλάξει χρώμα.
Βλέπουμε διαφορετικά τον κόσμο γι' αυτό και δεν μπορούμε να βρούμε μια κοινή τομή σε αυτά που λέμε.
Όταν έθεσα το ερώτημα πως θα σου φαινόταν αν η άποψη σου είχε βαρύτητα σχετικά με το τι εκλογικό σύστημα θα ήθελες να έχεις εννοούσα φυσικά να ερωτηθεί όλος ο κόσμος και όχι μόνο εσύ ή το κομματόσκυλο του ενός και του άλλου. Υποθέτω ότι το αποτέλεσμα θα ήταν πιο δίκαιο από το να αποφασίσουν μόνο 300 για τα υπόλοιπα 10 εκατομμύρια που είμαστε (όσοι είμαστε τέλος πάντων).
Την ίδια ερώτηση που μου κάνεις σου κάνω. Εσύ που ψήφισες πως διαμαρτύρεσαι? Ε! με τον ίδιο τρόπο δικαιούμαι και δύναμαι να διαμαρτυρηθώ και εγώ που δεν ψήφισα. Μου θύμησες ένας φίλο από το χωριό μου που είπε σε κάτι δημοτικές εκλογές ότι θα πάω να ψηφίσω μόνο και μόνο για να έχω μούτρα να ζητήσω κάτι αύριο μεθαύριο από τον δήμαρχο. Είναι αυτό τώρα σκεπτικό? Εγώ δηλαδή που δεν πήγα να ψηφίσω αλλά υπακούω στους ίδιους κανόνες δεν έχω?
Παρόλο που σου έχω δώσει να καταλάβεις το ακριβώς αντίθετο, οραματίζομαι μια κοινωνία όπου η δημοκρατία, η συμμετοχή, η διαμαρτυρία είναι κάτι που πρέπει να συμβαίνει κάθε μέρα και όχι κάθε 4 χρόνια που μας θυμούνται να μας ρωτήσουν. Ευελπιστώ μια μέρα όλοι οι "ιδεολόγοι" αυτού του τόπου να μπορέσουν να μεταδώσουν λίγες από τις ιδέες τους και στον υπόλοιπο κόσμο και δεν νομίζω ότι αυτό θα γίνει ποτέ μέσα από μια εκπροσώπηση από ένα κόμμα.
Το μη χείρον βέλτιστον που λες λοιπόν για σήμερα και βλέπουμε... Καλή μας μέρα!
Πως διαμαρτύρομαι εγώ που ψηφίζω; Μα.. ψηφίζοντας. Αποδοκιμάζοντας όσους με πούλησα, επικροτώντας όσους με εκπροσώπησαν, ωθώντας όσους θεωρώ ότι μπορούν να βοηθήσουν. Έτσι διαμαρτύρομαι.
Πε΄ρι της ερωτήσεως για το ποιος θα απαντήσει, μάλλον δεν σου έδωσα να καταλάβεις τι εννοούσα: όταν λέω αν ρωτήσουν εμένα, δεν εννοώ εμένα προσωπικά, εννοώ κάποιους ανθρώπους που μπορεί να ασχολούνται με τα Κοινά, να παρακολουθούν τις εξελίξεις, να έχουν ανησυχίες κλπ. Και παρομοίως όταν ανέφερα κάποιον άλλον, εννοώ όλους εκείνους που κλπ, κλπ, κλπ.
Δεν ξέρω αν στο όραμά σου συμπεριλαμβάνεεται η λεγόμενη αμεσοδημορατία που προέκυψε ως μόδα πέρσυ σχεδόν τέτοιες μέρες. Άμεση δημοκρατία όμως με 10 εκατομμύρια κατοίκους δεν μπορεί να υπάρξει. Οπότε πάμε στην αντιπροσόπευση, όπου ακόμη και στην αρχαία Αθήνα με αντιπροσώπευση γίνονταν τα πάντα. Μέχρι και η εκκλησία του Δήμου.
Τι σημαίνει αυτό λοιπόν; Ότι όλοι πρέπει να είναι "έτοιμοι" για περίπτωση που χρειαστεί η άμεση συμμετοχή και η ψήφος είναι άμεση συμμετοχή.
Σου ανέφερα και στην αρχική απάντηση: η Δημοκρατία είμαστε εμείς. Το κράτος είμαστε εμείς. Τα μούτρα μας έχει και η Δημοκρατία και το κράτος. Δεν χρειάζεται να θεσμοθετηθεί να ασχολούμαστε σε καθημερινή βάση αντί για κάθε 4 χρόνια, μπορούμε να το κάνουμε από μόνοι μας.
Δημοσίευση σχολίου