Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

Και η ανθρώπινη τραγωδία συνεχίζεται παντοιοτρόπως. Αυτό έλειπε δα.

Ώρες, ώρες αναρωτιέμαι προς τι η απορία για τα χάλια μας ως χώρα.
Θα μπω απευθείας στο ψητό, μην το πολυκουράζουμε διότι τα πράγματα είναι ωσάν την απλούστατη εξίσωση, πόσο μας κάνει 1+1;...
Απλά να ξεκαθαρίσω ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα κάποια πράγματα να μην εκληφθούν όπως τα γράφω διότι τις περισσότερες φορές ο κόσμος διαβάζει αυτά που θέλει και όχι αυτά που γράφονται. Βασικά, δεν μου καίγεται καρφί.
Πάμε λοιπόν.

Συνέβη μια (ακόμα) τεράστια τραγωδία πρόσφατα στο Φαρμακονήσι και έχει ξεσηκωθεί το ελληνικό σύμπαν (δεν εξετάζω το δικαίως ή αδίκως, αν και για να πετάξω την μπηχτή μου, αν υπήρχε κάποιος να πει με πειστικό τρόπο ότι μαζί τους βουλιάξαμε ο κλασικός μαλάκας ο Έλλην μάλλον θα έκανε τουμπεκί ψιλοκομμένο).
Για ποιον λόγο έχει ξεσηκωθεί; Μα για την αναλγησία των λιμενόμπατσοι κλπ, κλπ που έπνιξαν τα αθώα παιδάκια και μωράκια κλπ. Έτσι απλά, λες και είναι απλά αυτά τα πράγματα.

Θα μπορούσα, βεβαίως, να ελπίζω ότι η Κοινή Λογική θα πρυτάνευε όμως ως γνωστόν ο ιδιοκτήτης του παρόντος βλογιού πρεσβεύει την πάγια θέση ότι η Κοινή Λογική είναι κάποιου είδους σπάνια υπερδύναμη που μόνο υπερήρωες μπορούν να κατέχουν (βλ. εικών εις την δεξιά στήλη του ιστολογίου). Τι θέλω να πω....

Καθαρά μαθηματικά να το πάρεις το πράγμα, υπάρχουν μόνο δύο εκδοχές για τα γεγονότα στο Φαρμακονήσι: ή συνέβησαν, ή δεν συνέβησαν (βαθυστόχαστο, έτσι;). Τρίτο ενδεχόμενο δεν υπάρχει στην ιστορία.
Όλοι λοιπόν έχουν πάρει ντε φάκτο ότι συνέβησαν. Γιατί;
Διότι έτσι το παρουσίασαν πολλοί και διάφοροι και μάλλον ταίριαζε με το προφίλ της ανάλγητης τε και ανίκανης κυβερνήσεως. Κάποιοι μάλιστα θυμήθηκαν και την σχετικά πρόσφατη δήλωση του αρχηγού της αστυνομίας "να τους κάνουμε τον βίο αβίωτο" και τη συνδύασαν με το συμβάν, αποδεικνύοντας μάλλον υπέρβάλλοντα ζήλο, διότι δεν θέλω να πω υπέρμετρη βλακεία μιας και η σχέση που έχουν οι μπάτσοι με τους λιμενόμπατσοι είναι αντίστοιχοι με τα όργανα "αστυνόμος" και "μπουζούκι" του σχετικού ανεκδότου. Από 'κεί κι έπειτα το μέλλον είχε δρομολογηθεί διά της αναδημοσιεύσεως, έτσι σκέτα. Το πολύ (ή το λίγο, ανάλογα τα γούστα του καθενός) ενδιαφέρον είναι ότι ο περισσότερος κόσμος απλώς κατάπιε κυριολεκτικώς αμάσητη την εν λόγω είδηση (όπως έχει αποδείξει ότι αμάσητα τις καταπίνει όλες βέβαια) ενώ υπάρχουν γενικότερες ενδείξεις ότι σαν κάτι να μην κολλάει καλά στην όλη εικόνα...

Εμένα εξαρχής μου είχαν ανακύψει μερικές πολύ σημαντικές απορίες. Για να μην τις αναφέρω όλες, θα περιοριστώ στις εξής δύο βασικές: πρώτον, αφού οι λιμενόμπατσοι ήταν αποφασισμένοι (και κυρίως, ικανοί) για κάτι τέτοιο, γιατί άφησαν μάρτυρες; Να το πούμε ευθέως: οι λαθρομετανάστες έπλεαν σε ετοιμοβύθιστο καρυδότσουφλο ενώ σύμφωνα με τις ειδήσεις οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Αφού, λοιπόν, αποφάσισαν να φάνε λάχανο μερικούς, γιατί όχι όλους; Ακούγεται λίγο κυνικό το ερώτημα αλλά δυστυχώς είναι μακράν το πιο ρεαλιστικό που μπορεί να θέσει κανείς. Δεύτερον, μιας και ο βασικός πυλώνας των "καταγγελιών" ήταν ότι "μας έβριζαν και μας έλεγαν διάφορα όπως απειλές", ισχυρισμός που κυριολεκτικά παραπέμπει στην βιβλική ιστορία με τον Αδάμ, την Εύα και το φίδι, σύμφωνα με την οποίαν το φίδι μίλησε στην Εύα σε ανθρώπινη γλώσσα. Το θέτω εν γνώσει μου έτσι άκομψα διότι το θεωρώ απίθανο όχι μόνο να υπήρχε λιμενόμπατσος πάνω στο σκάφος που να γνώριζε τέτοια γλώσσα, αλλά επιπλέον θα πρέπει να αποδεχθούμε και την τρομακτική σύμπτωση να συνέπεσαν και οι γλώσσες του γνώστη με αυτή των λαθρομεταναστών.

Βεβαίως μέσα στον οχετό χαζομάρας που δημοσιεύεται ιδίως διαμέσω φεητσιμβουκίου και που σε γενικές γραμμές συμπεριελάμβανε αφορισμούς του τύπου "είμαστε ανάξιοι να ζούμε όλοι οι Έλληνες", "να καταστραφούμε ως κράτος", "να πέσει κεραυνός να μας κάψει" κλπ, δεν παρατήρησα ούτε ένας να ασχολείται έστω και λίγο από πλευράς Δικαίου της Θάλασσας και των συναφών υποχρεώσεων, που είναι και το Α-Ω σε όλες αυτές τις περιπτώσεις (δίχως να ξεχνάμε και τις ευρωπαϊκές συνθήκες που δυστυχώς έχουμε υπογράψει). Και τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις; Ο ναυαγός πάντοτε περισυλλέγεται, ανεξάρτητα τι είναι, ούτως ειπείν δεν έχει σημασία αν είσαι λαθρομετανάστης, επιβάτης, ναυτικός ή ο,τιδήποτε άλλο, όπως δεν έχει καμία σημασία και η εθνικότητά σου. Αν είσαι ναυαγός, το κράτος στα εθνικά ύδατα του οποίου έλαβε χώρα το ναυάγιο είναι υποχρεωμένο να σε μαζέψει.Έτσι, για να μην υπάρχουν παρμηνείες. Από 'κει κι έπειτα υπάρχουν οι λοιπές συνθήκες που καθορίζουν τα υπόλοιπα (πχ την επιστροφή στην χώρα πρώτης εισόδου που κατά τον Σημίτη τον Παμμέγιστο είμαστε για όλους εμείς) και κυρίως  τη "φιλοξενία" των λαθρομεταναστών σε σύγχρονα στρατόπεδα συγκεντρώσεως (τα οποία εν αντιθέσει με τις ευρωπαϊκές συμφωνίες να υπενθυμίσω ότι έχουμε αμελήσει να χτίσουμε) κ.ο.κ.

Σε αυτό το σημείο όμως υπεισέρχεται και ο δεύτερος μείζων παράγοντας σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, ήτοι αυτός της δουλεμπορίας. Οι δουλέμποροι (διότι περί τέτοιων πρόκειται) πάντα, μα πάντα (και είμαι βέβαιος από την γενικότερη σχεδόν... εξέγερση ότι όλοι το γνωρίζουν αυτό) μεταφέρουν τους λαθρομετανάστες είτε σε καρυδότσουφλα που είναι έτοιμα να βυθιστούν, είτε σε σχεδόν σκασμένα φουσκωτά με την ρητή εντολή να τα σκίσουν με κάποιο μαχαίρι που αφήνουν ακριβώς για να βυθιστούν και οι φουκαράδες αυτοί να αντιμετωπιστούν ως ναυαγοί, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Αν σε όλα αυτά έρθουν και μερικές σχεδόν τυπικές, τολμώ να πω, μαρτυρίες του στυλ "μας έκαναν" - "μας έμπηξαν" - "μας έδειξαν", τότε παίρνεις μαζί σου και την Κοινή Γνώμη, που ως προείπαμε σε τούτη τη χώρα στερείται εντελώς Κοινής Λογικής. Και σε αυτό σημείο δεν πρέπει να ξεχάσουμε κάτι σημαντικό: είναι πλήρως τεκμηριωμένο και αποδεδειγμένο (θυμηθείτε πχ τα "γεγονότα" της Υπατίας) ότι όπως φυτεύουν δηλώσεις κατά το δοκούν οι μεν, έτσι φυτεύουν κατά το δοκούν και οι δε. Άρα ας είμαστε και λίγο επιφυλακτικοί ως προς τους ισχυρισμούς όλων (και το εννοώ, όλων).

Να το πούμε διαφορετικά, έτσι για να μην αφήνουμε μελανά σημεία και τυχόν απορίες: αν η μεταφορά ανθρώπων από δουλεμπόρους γινόταν με κανονικά πλοία, τα πλοία αυτά θα τα έπιαναν τα ραντάρ, θα πήγαινε το λιμενικό και πολύ απλά στις φυσιολογικές περιπτώσεις θα τους έστελναν πίσω στα τουρκικά παράλια (όπου έχει ακουστεί ότι συνέβαινε και αυτό το σενάριο). Με το ναυάγιο όμως, τα πράγματα αλλάζουν άρδην.

Ας κάνουμε, λοιπόν, ένα μέχρι στιγμής ρεζουμέ: κανείς μας δεν ήταν στο Φαρμακονήσι, άρα όλοι μας έχουμε τις ίδιες ακριβώς πηγές και την ίδιαν πληροφόρηση για το τι συνέβη. Το μόνο που αλλάζει είναι το συμπέρασμα του καθενός.
Αυτό που μας λένε ότι συνέβη, μπορεί όντως να συνέβη αλλά μπορεί και να μην συνέβη και στην πραγματικότητα να συνέβη κάτι άλλο. Αυτό που διαφεύγει και είναι το επίκεντρο του ζητήματος είναι ότι η ανθρώπινη τραγωδία όντως υπάρχει και είναι όντως ανείπωτη ανεξάρτητα από το τι πραγματικά συνέβη. Οι άνθρωποι αυτοί είναι θύματα, από όποια πλευρά για το προσεγγίσεις το θέμα. Θύματα των κυβερνήσεών τους, θύματα των χωρών που ζούσαν, θύματα των δουλεμπόρων, θύματα των ευρωπαϊκών συνθηκών και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Χάθηκαν ζωές και ακόμη χειρότερα ζωές μικρών παιδιών αλλά και βρεφών - να σου σηκώνεται η τρίχα. Αυτό όμως που εμένα μου κάνει εξίσου μεγάλη εντύπωση η όλη παρουσίαση του συγκεκριμένου θέματος, όταν κάθε τρεις και λίγο στα σύνορα της Ελλάδας, θαλάσσια τε και χερσαία, υπάρχουν νεκροί λαθρομετανάστες. Το γελοίον είναι ότι κάποιοι επ'ευκαιρία του Φαρμακονησίου θυμήθηκαν τη Λαμπεντούζα της Ιταλίας, όταν θα μπορούσαν να έχουν θυμηθεί κάποια από τις δεκάδες αντίστοιχες ελληνικές περιπτώσεις, αλλά υπάρχει μια λεπτομέρεια βλέπετε: ο Έλλην έχει πολύ κοντή μνήμη και ακόμη κοντύτερη ευαισθησία, σε σημείο όλα να εξανεμίζονται τις πρώτες μέρες. Μετά, μπίζνες αζ γιούζουαλ.
Μην ξεχνάμε ότι συνήθως τέτοιες ειδήσεις περνάνε στο περιθώριο των κατά τα λοιπά αντικειμενικών τε και ευαίσθητων πάσης φύσεως μουμουέ μας. Κοινώς, δεν τους έφτανε η ούτως ή άλλως τεράστια τραγωδία τους, έχουν και την εγχώρια εκμετάλλευση από κάθε πιθανή πλευρά. Και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι η περαιτέρω διεκτραγώδηση ωφελεί και την κυβέρνηση, άσχετα αν τάχα μου σκίζει τα ιμάτιά της περί του αντιθέτου. Το γιατί, έχει να κάνει με άλλη ιστορία που δεν είναι του προκείμενου.

Να σας το πω κι αλλιώς. Σε κάποια ιστοσελίδα πήρε το μάτι μου την είδηση ότι εις εκ των λιμενικών ήταν στο ναυάγιο του Σάμινα προ αρκετών ετών και μάλιστα είχε χάσει και τη μάνα του. Αν ισχύει κάτι τέτοιο αδυνατώ να πιστέψω ότι άνθρωπος που επέζησε από ναυάγιο και που έχασε τη μάνα του στο ίδιο θα συμπεριφερόταν κατά τέτοιον τρόπο σε άλλους ναυαγούς. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτή η είδηση είναι πάρα πολύ εύκολο να διαπιστωθεί ως προς την ορθότητά της (διότι πάλι πάμε στην κατηγορία του είτε ισχύει, είτε δεν ισχύει), ενώ ας πούμε η είδηση ότι άλλοι λαθρομετανάστες εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους προς τους λιμενικούς μπορεί να είναι εξίσου στημένη και ως εκ τούτου αφερέγγυα. Γιατί, λοιπόν, κανείς δεν προσπάθησε να επιβεβαιώσει αυτήν την είδηση, όταν σε άλλες περιπτώσεις ξεψαχνίζουμε μέχρι και το μέγεθος εσώρουχου του υποκειμένου άλλων αποκαλύψεων; Και σε αυτό το σημείο να ξεκαθαρίσω κάτι σημαντικό: τίποτε απ'αυτά που γράφω δεν έχει ως σκοπό να δικαιολογήσει/αθωώσει τους λιμενόμπατσους. Δεν ήμουν εκεί, το ξαναλέω, άρα δεν ξέρω τι έγινε. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι κοινώς αποδεκτό όπως πχ ότι ο ήλιος ανατέλλει από την ανατολή, ή κάτι που λογικώς ερμηνεύεται με κάποιον τρόπο όπως πχ ότι το μνημόνιο δεν βγαίνει. Εδώ έχουμε να κάνουμε μοναχά με ισχυρισμούς: από τη μία είναι οι ισχυρισμοί της μίας πλευράς και από την άλλη της άλλης πλευράς και αντί να ασχολούμαστε με το ολοένα αυξανόμενο πρόβλημα που συχνότατα κοστίζει σε ανθρώπινες ζωές εμείς ασχολούμαστε με το ποιος είπε τι. Ελληνικότατη σχιζοφρένεια.

Είτε αρέσει, είτε όχι αυτό που πρέπει να ομολογήσουμε είναι ότι ότι η ιστορία εξαρχής δείχνει να μπάζει νερά ακριβώς όπως η βάρκα των δυστυχισμένων ανθρώπων που βυθίστηκε. Κι όσον αφορά τους νεκρούς και τους αγνοούμενους (μάλλον επίσης νεκρούς), φυσικά και είναι μέρος των θλιβερών γεγονότων. Κάπου πήρε το μάτι μου (σε κάποια από τα πολλά λινκ που έχω ανοίξει για το θέμα) ότι τα σκάφη αυτά του λιμενικού διαθέτουν κάμερα με προβολέα όπου ενώ αρχικώς η κάμερα ήταν ανοικτή και κατέγραφε (με τον προβολέα επίσης ανοικτό) στην συνέχεια έκλεισε. Σε άλλο λινκ διάβασα ότι οι λιμενικοί βιντεοσκοπούσαν: ναι, μέσα στον όλο πανικό κάποιοι το παρατήρησαν και αυτό (καλό,ε;). Νομίζω ότι από αυτά ιδίως το πρώτο μπορεί να ελεγχθεί και αποδειχθεί και αν οι λιμενικοί έκαναν κάτι τέτοιο να τους κρεμάσουν από τα παπάρια σε κοινή θέα και να τους γδάρουν με τον πατροπαράδοτο πειρατικό τρόπο. Αλλά το ρημάδι, μην ξοδεύουμε όση φαιά ουσία μας έχει απομείνει (διότι μην ξεχνάμε ότι μεγάλο τμήμα της κατασπαταλήθηκε στην.... συμπτωματική απόδραση του Ξηρού) ψάχνοντας πάλι για ενόχους αποστρέφοντας το βλέμμα από τα πραγματικά γεγονότα (όλα τα γεγονότα) διότι τουλάχιστον σε'μένα η υπόθεση βρωμάει ολόκληρη.

Οπότε αν όλα αυτά είναι αληθή που καταλήγουμε;
Ότι για μιαν ακόμη φορά (ήτοι για δισχιλιοστή, μην πω και παραπάνω) ο κλασικός μαλάκας ο Έλληνας που λέει κι ο Γεωργίου κατάπιε αμάσητη μια είδηση που μπορεί ακόμη και να κατασκευάστηκε για να στρέψει αλλού τα βλέμματα. Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό, αλλά το ότι έγινε στυγνή εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου και της απελπισίας για μιαν ακόμη φορά, αμέτρητη κι αυτή.
Και η εκμετάλλευση δεν έγινε μόνο από ημέτερους για τους δικούς τους λόγους αλλά και από τους στυγνούς δουλεμπόρους που εμπορεύονται έναντι αδράς αμοιβής ανθρώπινες ψυχές με σκοπό ένα υποτιθέμενο καλύτερο μέλλον...
...στην Κόλαση.

Μην γελιώμαστε.
Γι'αυτό φίλε και φίλη, θέλω να σε παρακαλέσω την επόμενη φορά να σκεφτείς περισσότερο.
Μιλάμε για ανθρώπους, διάολε, και το να τους δίνεις φρούδες ελπίδες ότι τάχα μου εδώ θα σωθούν όταν κάθε νομοθεσία που υπάρχει είναι επί της ουσίας εναντίον τους, σε κάνει κοινό συνένοχο στην τραγωδία τους, όσα like κι αν κάνεις, όσες κατάρες κι αν ρίξεις, όσους αφορισμούς κι αν εκτοξεύσεις. Η πραγματικότητα είναι ότι ακόμη κι αν κανείς τους δεν πέθαινε, η Ευρώπη έχει πλήρη νομοθεσία κατά της λαθρομετανάστευσης γι'αυτό και πληρώνει την Ελλάδα να κρατάει το πρόβλημα στην Ελλάδα, ακόμη κι αν δεν προέρχεται από την Ελλάδα (δηλαδή πάντοτε). Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να "φιλοξενεί" τους λαθρομετανάστες σε ειδικούς χώρους μέχρι την οριστική τους απέλαση. Παράδεισος δεν υπάρχει στο σενάριο. Μόνο απέλαση ή θάνατος. Κι αν γλιτώσεις, η παρανομία.
Πολλές φορές η αλήθεια είναι πιο πικρή κι από το πιο πικρό δηλητήριο.
Χαίρετε.



Γεωργίου Σουρή, Εκλογείς και Υποψήφιοι

Απλά για να θυμόμαστε ότι το νόμισμα είναι διαχρονικά κάλπικο και πάντα έχει δύο όψεις...


Ανοίγει ένα κι άλλο βουλευτικό παλάτι,
και τόσων δεσποινίδων χεράκια τρυφερά
την λερωμένη σφίγγουν χερούκλα του χωριάτη,
και στο χαλί πατούνε ποδάρια βρομερά.
Μην κάθεσθε απ΄ έξω, στη σάλα μας ορίστε,
μη στέκεσθε ολόρθος, στον καναπέ καθίστε.

Τι κάνει ο κουμπάρος; ρωτούνε στα σαλόνια,
μα έξαφνα τους λένε οι φίλοι του χωριάτες
πως ο πτωχός κουμπάρος εδώ και τρία χρόνια
τον ύπνον των δικαίων στα μνήματα κοιμάται.
Καλέ αλήθεια λέτε πως πέθαν΄ ο καημένος;
Μα τι χρυσός κουμπάρος, και νάναι πεθαμένος!

Τι κάνει η κουμπάρα; ο ψυχογιός τι κάνει;
κι ο Κωνσταντής ο βλάμης δουλεύει με το κάρρο;
― Αμμί κι αυτός ο μαύρος κοντεύει ν΄ αποθάνει,
και γρήγορα θα πάει να εύρει τον κουμπάρο!
― Μωρέ κι αυτός πεθαίνει; μου έρχεται να σκάσω...
ακούς εκεί δυο ψήφους εις το χωριό να χάσω!

Οι υποψήφιοί μας με τόση προθυμία
για μας τους εκλογείς τους φροντίζουνε να μάθουν·
πω! πω! και αν ερχόταν καμιά επιδημία,
τι συμφορά μεγάλη ηθέλανε να πάθουν!
Να χάσουν τόσους ψήφους σε τούτη τη στιγμή;
τι θάνατος για τούτους και πόσοι στεναγμοί!

Φθάνει να είσαι μόνο δημότης περασμένος,
και αν πεθάνεις δίχως κανένας να σε κλάψει,
ο υποψήφιός σου θα κλάψει ο καημένος,
και μια νεκρολογία ίσως για σένα γράψει.
Και τι τιμή μεγάλη και ύψος μεγαλείου
τα δάκρυα να έχεις ενός υποψηφίου!

Ω εκλογείς δημόται, αν θέλετε τωόντι
μεγάλη να ιδείτε την κλασική σας γη,
μη σας πονέσει τώρα ούτ΄ ένα μόνο δόντι
προτού να τελειώσει η νέα εκλογή.
Φορέσετε φανέλλες και μάλλινα τσουράπια,
και τρώγετε ακόμη και του σιδήρου χάπια.

Με γούνες και ταμπάρα στους δρόμους περπατείτε,
για τη ζωή σας τώρα μεγάλη προσοχή,
σόμπες, φωτιές στα σπίτια ωσότου να καείτε,
μακριά από το κρύο, τη λάσπη, τη βροχή.
Φαγί, κρασί και γλέντι, αυτά τα τρία μόνο,
και ο Μπουρδούσης τώρα αξίζει ένα θρόνο.

Και άμα βασιλέψει της εκλογής η μέρα,
και δούμε τους καινούργιους αντιπροσώπους, τότε
πηγαίνετε, αν θέτε, στα Θυμαράκια πέρα,
ν΄ αναπαυθείτε λίγο, καλοί μου συνδημόται.
Ούτε λεπτό πια ένα θ΄ αξίζει η ζωή σας,
και ούτε θα σας κλαίει ο νέος βουλευτής σας.

Στους τάφους σας μονάχα η δόξα θα κατέβει,
τις νίκες μας να ψάλλει, την Πούντα και την Πόλη,
και γύρω σας μαρούλια και σκόρδα θα φυτεύει,
να τρώτε κάπου κάπου σ΄ αυτό το περιβόλι.
Και ίσως σας τρομάξει καμιά φορά στο μνήμα
ο λόγος του Δε Κάστρου απ΄ της βουλής το βήμα.

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

Λιαντίνης



Τι μπορεί να πει κανείς για τον Λιαντίνη;
Κατά την ταπεινή μου άποψη πρόκειται για τον μεγαλύτερο σύγχρονο Έλληνα φιλόσοφο.
Άνθρωπος που εξέπεμπε σε άλλα μήκη κύματος. Πνεύμα από τα ελάχιστα.
Δεν είναι τυχαίο ότι την Νέκυια (που θεωρώ μάλλον το καλύτερό μου κείμενο) από τον Λιαντίνη την ενεπνεύσθην (εξάλλου έχει και ομώνυμο κεφάλαιο).

Όποιος έχει διαβάσει την Γκέμμα και τα Ελληνικά, ξέρει πολύ καλά τι εννοώ.
Τιμής ένεκεν.

Σάββατο, 18 Ιανουαρίου 2014

Έρμε Αριστοφάνη...

Πήρε χθες το μάτι μου ότι το φυσικό πρόσωπο που ήταν πίσω από την φεηστσιμβουκική σελίδα του Γέροντος Παστίτσιου καταδικάστηκε σε 10 μήνες φυλάκιση με αναστολή για κατ' εξακολούθηση καθύβριση του θρησκεύματος, ποινή που είχε εφέσιμο χαρακτήρα. Δεν το κρύβω ότι εντυπωσιάστηκα από πολλά πράγματα.

Πριν πάω παρακάτω και μιας και ο φίλτατος ζαφεώδ έχει κάνει μια πολύ καλή και λιτή προσέγγιση στο ζήτημα, θα ήθελα να διευκρινίσω κάποια πράγματα που αφορούν αποκλειστικά εμένα και τα αυστηρά προσωπικά μου γούστα.
Πιο συγκεκριμένα, ουδέποτε είχα κάνει το περιβόητο like στην συγκεκριμένη σελίδα. Γιατί; Διότι δεν την γούσταρα. Γιατί δεν την γούσταεα; Διότι θεωρούσα ότι το χιούμορ του συγκεκριμένου ατόμου ήταν αρκετά κρύο για τα γούστα μου και γενικά το έβρισκα σε αρκετά μεγάλο βαθμό χαζό το όλο στυλ που είχε επιλέξει και όπως κάνω σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις επιλέγω να μην διαβάζω τα ενδεχομένως 5-10 καλά σκηνικά ή ατάκες λουζόμενος ταυτόχρονα και 500 κοτσάνες ή κρυάδες. Ξαναλέω και το τονίζω, όλα αυτά σύμφωνα με τα δικά μου γούστα. 
Προφανώς όμως για τα γούστα κάποιων άλλων η συγκεκριμένη σελίδα ήταν κεγαμό να'ούμ. Περί ορέξεως ουδείς λόγος, για όλους. Εν τάχει να αναφέρω και τον λόγο περί των γούστων μου, ο οποίος δεν είναι άλλος από το ότι θεωρούσα ανέκαθεν ότι η συγκεκριμένη σελίδα πιο πολύ είχε σαν στόχο να κοροϊδεύει τους πιστοί  και όχι να στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της συγκεκριμένης θρησκείας που είναι και η επικρατούσα (πράγμα που θεωρώ ανεπίτρεπτο διότι όπως ο εν λόγω χρήστης είχε κάθε δικαίωμα να σατιρίζει αυτά που βλέπει, έτσι και ο κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να επιλέγει σε ποια πλευρά της Γνώσης επιθυμεί να βρίσκεται και εν προκειμένω του σκοταδισμού. Τι να κάνουμε δηλαδή; Υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι το φίδι μίλησε στην Εύα. να τους κρεμάσουμε;).
Σε κάθε περίπτωση και για να μην ξεφεύγω, δηλαδή ανεξάρτητα το πως έβλεπα εγώ αυτήν την σελίδα ή πως την έβλεπαν άλλοι, ο συγκεκριμένος χρήστης είχε κάθε δικαίωμα να σατιρίσει με τον προσωπικό του (μη υβριστικό, μήτε προσβλητικό εκτιμώ) τρόπο αυτά που θεωρούσε ότι χρίζουν σάτιρας, η οποία σάτιρα να υπενθυμίσουμε δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των υποτιθέμενων επαγγελματιών του είδους αλλά δικαίωμα όλων μας.

Έχουμε και λέμε λοιπόν: σύμφωνα με την κοινή λογική, αυτό το πολύ σπάνιο πράγμα που απουσιάζει πλήρως από τις μέρες μας σε τούτον τον τόπο, ο Εφραίμ που αντί να ασχολείται με την σωτηρία της ψυχής του είχε γίνει κτηματομεσίτης τε και χρηματιστής γνωρίζοντας τρέχουσες αξίες κλπ, κλπ δεν αποτελεί καθύβριση του (συγκεκριμένου) θρησκεύματος. Να υπενθυμίσουμε πως όταν ο Εφραίμ είχε αποστείλει επιστολή στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο Βαρθολομαίος του την είχε επιστρέψει επειδή δεν απαντούσε όπως επιτάσσει η θρησκεία (ήτοι θα μπορούσε να προέρχεται από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, ένα πράγμα). Φυσικά αυτό το θεματάκι δύσκολα θα το βρείτε στο διαδίκτυο όπως και πολλά άλλα αντίστοιχα. Μόνο όσοι το θυμούνται από τότε απλώς... το θυμούνται όπως γενικώς πολλά ξεχνιούνται για παράδειγμα τα της κατάληψης της Μο*νής Εσφιγμένου, τα αρκετά παλαιά (πλέον) γεγονότα στην Μητρόπολη Δημητριάδος (όπου μέχρι και οι πιστοί είχαν χωριστεί στα δύο, όπου η διένεξη είχε τελειώσει με τον θάνατο του ενός "υποψηφίου") κ.ο.κ. Πλήθος τα γεγονότα.

Ή μήπως είναι λίγα τα ροζ σκάνδαλα που έχουν ταλαιπωρήσει τους κόλπους της Εκκλησίας κατά το παρελθόν; Αμέτρητα είναι. Εξάλλου όλοι μας θυμόμαστε, νομίζω, τον αείμνηστο Χριστόδουλο να λέει ότι η Εκκλησία θα καθαρθεί μόνη της από τα σκάνδαλα όπως χαρακτηριστικά έλεγε (προκειμένου να μην παρέμβει το κράτος): Θλίβομαι για τα όσα ακούγονται αυτές τις ημέρες, δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος, ο οποίος τόνισε ότι το αίτημα για αυτοκάθαρση στην Εκκλησία είναι επιτακτικό. «Είμαι ο εγγυητής της κάθαρσης», πρόσθεσε. (από άρθρο της Ναυτεμπορικής με ημερομηνία 11/2/2005 παρακαλώ). Βέβαια μετά όπως όλοι θυμόμαστε η αυτοκάθαρση τελικώς μπήκε στο αρχείο (ημερομηνία άρθρου 29/1/2006) αφού όλα είχαν διαπιστωθεί καλώς καμωμένα, άρα δεν υπήρχε καμία απολύτως καθύβριση του θρησκεύματος. Τα ροζ σκάνδαλα μάλλον δεν είχαν συμβεί ποτέ, ο Απόστολος Βαβύλης δεν είχε υπάρξει (τον έχουμε ξεχάσει αυτόν, ε;), οι ιερές μπίζνες είναι αποκυήματα της φαντασίας, κανένας Μητροπολίτης δεν έχει βρεθεί με υπέρογκες καταθέσεις "για τα... γηρατειά" του (όπως πχ ο πάλαι ποτέ Αττικής) κ.ο.κ.
(ανοίγω παρένθεση για ένα απόσπασμα παλαιό άρθρο της Καθημερινής, με ημερομηνία 26/1/2003: Mε λησμονημένα ίσως πιο παλαιά γεγονότα, όπως, για παράδειγμα, του πρώην Δράμας Φιλίππου, του πρώην Aθηνών Iακώβου, του πρώην Πρεβέζης Στυλιανού, του πρώην Hλείας Aθανασίου, του πρώην Kυθήρων Iακώβου και με περισσότερο κοντινό, χρονικά, το μπαράζ των καταγγελιών του πρώην Mητροπολίτη Aττικής Nικοδήμου εις βάρος του νυν Aττικής κ. Παντελεήμονος για ομοφυλοφιλικές σχέσεις, ήρθε να προστεθεί και μία σειρά «διαδόσεων» τις οποίες εξετάζουν οι ανακριτικές αρχές για εκβιασμούς ιεραρχών με «σκανδαλώδη ζωή» από οργανωμένους εκβιαστές.
Bεβαίως, η υπόθεση του Mητροπολίτου Aττικής δεν εντάσσεται στην κατηγορία των εκβιασμών, όμως αυτό δεν έχει καμία σημασία, αφού κοινός παρονομαστής όλων αυτών των περιστατικών –παλαιών και νέων– είναι το «απολεσθέν» ήθος ή όχι ορισμένων Aρχιερέων και φυσικά η αναζήτηση της αλήθειας, όσο δύσκολη και αν είναι μια τέτοια προσπάθεια.). Προφανώς, λοιπόν, όλα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά και δεν αποτελούν καθύβριση της εν λόγω θρησκείας που προφανώς ακόμη και ο τότε Αρχιεπίσκοπος είχε πλανηθεί, αν κρίνουμε από τα λόγια του. Να συνεχίσουμε όμως...

Υποθέτω ότι τα παρακάτω (ενδεικτικά βίδεα) δεν αποτελούν καθύβριση της συγκεκριμένης θρησκείας που να δύναται να σκανδαλίσει τους πιστοί:

Ξύλο στον ναό της Αναστάσεως ανάμεσα σε τράγους (εκ του αμνός, μην παρεξηγούμαι). Έτος, 2008.

Αντίστοιχο σκηνικό, το 2011.

...όπως αντίστοιχα δεν αποτελεί καθύβριση το ότι μόνο αν πληρώσεις οι εκπρόσωποι της εν λόγω θρησκείας παρέχουν τις υπηρεσίες τους, όχι μόνο όταν χαίρεσαι αλλά και όταν θλίβεσαι.

Βέβαια σιγά, σιγά (και μιας και έχουμε εισαγάγει την... ηθική που τείνει να επικρατεί σε τέτοια ζητήματα) έχουμε εισέλθει και στο επίκεντρο του προβλήματος, διότι ο Γέρων Παστίτσιος στην πραγματικότητα είχε κάνει κάτι άλλο που ήταν και το πραγματικά αδικαιολόγητο της όλης ιστορίας αφού δεν συμμαζευόταν με την καμία από ένα σημείο κι έπειτα. Τι ήταν αυτό; Μα φυσικά η πλαστή είδηση του θαύματος με τον υποδιάκονο Αμφιλόχιο. Η ιστορία αυτή που ήταν παντελώς ανύπαρκτη απέδειξε πόσο βλάκες είναι όχι απλώς κάποιοι, αλλά αμέτρητοι, που τρώνε αμάσητο το ο,τιδήποτε. Το μόνο κριτήριο που απαιτείται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το να σου αρέσει αυτό που ακούς. Αν σου αρέσει αυτομάτως είναι και σωστό (και φυσικά το συγκεκριμένο θεματάκι το έχουν και άλλες ομάδες που αυτοπαρουσιάζονται ως οι κεγαμό της άλλης πλευράς κλπ, αλλά δεν είναι της παρούσης). Προφανώς, λοιπόν, το να τρως αμάσητο το ο,τιδήποτε αποδεικνύοντας στην πράξη το iq που σε διακρίνει και κυρίως, το να το διασπείρεις ως αληθινό δίχως να το έχεις ψάξει, ούτε αυτό είναι καθύβριση θρησκείας. Και ποιος σου φταίει στην περίπτωση που εσύ διέσπειρες ψευδείς φήμες; Μα φυσικά το εύκολο θύμα, δηλαδή εκείνος που έκανε την πλάκα αρχικά.








Καταλάβατε, λοιπόν, πως παίχτηκε το παιχνίδι; Όταν ένας άνθρωπος (με καλό ή κακό χιούμορ, δεν έχει καμία σημασία) ξεφτιλίζει κόσμο και κοσμάκη έχοντας απτή απόδειξη στα χέρια του (ήτοι την άβουλη αναμετάδοση της "ειδήσεως"), το πρόβλημα θα λυθεί σχετικά εύκολα αν καταβαραθρωθεί ο εμπνευστής της όλης ιστορίας. Και προκειμένου να επιλυθεί πιο αναίμακτα το όλο ζήτημα κάνουμε τα στραβά μάτια και σε όλα τα κακώς κείμενα ωσάν αυτά που εντελώς ενδεικτικά και χάριν του διαλόγου παραθέσαμε. Αν τώρα βάλουμε στην εικόνα και την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα ένεκα μνημονίου, διαφθοράς κλπ, ποιος θα ήθελε να δημιουργήσει έναν ακόμη (κυριολεκτικώς) μεγάλο εχθρό (αριθμητικά) με μία ενδεχόμενη αθωωτική απόφαση; Όπου σημειωτέον ότι εδώ υπάρχει και μια άλλη πολύ μεγάλη πλάκα που μάλλον έχει εξίσου ξεχαστεί: πολύ θα ήθελα να ξέρω τι υποστήριζαν όλοι αυτοί όταν προ ετών οι μουσουλμάνοι αντιδρούσαν για εκείνες τις περιβόητες δανέζικες γελοιογραφίες με τον Μωάμεθ. Μήπως τότε επειδή είχε να κάνει με το ισλάμ είχαν και περισσότερο χιούμορ; Αναρωτιέμαι δηλαδή...

Άρα με όλα αυτά που αναφέραμε ποιο είναι το συμπέρασμα;
Έχουμε γράψει και ξαναγράψει ότι η ελευθερία λόγου παύει να είναι ελευθερία όταν δεν τους αφορά όλους και ο γέρων Παστίτσιος είναι αναμφίβολα εις εξ αυτών. Βέβαια υποθέτω ότι τα ευκλεή παλικάρια της ΟΟΔΕ που έχουν θάψει (με πλήρεις διαστρεβλώσεις και παραχαράξεις όπως γίνεται πάντα σε αντίστοιχες περιπτώσεις) ο,τιδήποτε ελληνικό έχουν διαφορετική ελευθερία λόγου σε σχέση με τον Παστίτσιο, μάλλον διότι αυτοπαρουσιάζονται ως μελετητές και ταυτόχρονα τελούν υπό την άτυπη σκέπη της ορθοδόξου χειρός, άρα και γι'αυτό ουδείς ασχολείται μαζί τους. Αντίστοιχα μπορούμε να σχολιάσουμε για το πλήθος άλλων θρησκειών, μικρότερων ή μεγαλυτέρων που υπάρχουν εντός της ελληνικής επικράτειας οι οποίες αν και συνταγματικά προστατεύονται στην πραγματικότητα βρίσκονται υπό έναν άτυπο διωγμό, όπως αντίστοιχα υπό διωγμό βρίσκεται κάθε άλλη φιλοσοφική άποψη περί της έννοιας του θείου. Ας πούμε, ποιος έχει διωχθεί επειδή χρησιμοποίησε την φράση "γαμώ το Δία"; Βέβαια τώρα θα μου πείτε ότι δεν διώκεται κανείς σε τούτη τη χώρα της καθημερινής χριστοπαναγίας τε και των πολλών αγίων, με τον Δία θ'ασχοληθούν; Σωστό και λογικό: ποιος πιστός άραγε να παρεξηγηθεί από το πλήθος χριστοπαναγιών που ακούγονται σε καθημερινή βάση πανταχόθεν; 
Επίσης μην ξεχάσω και το χαρακτηριστικότερο, ίσως, παράδειγμα του παντελώς αμαθή (και τολμώ να πω, υβριστή, θυμηθείτε όσα είχε πει για τον Χώκινγκ για παράδειγμα) Μητροπολίτη Πειραιώς δε νομίζω να μπορεί να βρεθεί. Κοινώς στην Ελλάδα ακόμη και τα συνταγματικά δικαιώματα καθορίζονται όχι από το πνεύμα του Δικαίου αλλά από το πόσον κόσμο εκπροσωπούν και προστατεύονται ανάλογα με την πλευρά στην οποίαν βρίσκεσαι. Και κάπου εδώ καλό είναι να φανεί η απόλυτη στρέβλωση της υποτιθέμενης πλειοψηφίας που πλήθος κόσμου χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια ως επιχείρημα, ότι αφού το λένε/κάνουν/πιστεύουν/κλπ οι πολλοί πρέπει να είναι έτσι. Ναι μεν στην Δημοκρατία οι λίγοι οφείλουν να αποδέχονται την απόφαση της πλειοψηφίας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να την ενστερνίζονται κιόλας, και ούτε φυσικά να διώκονται για το αντίθετον των απόψεών τους. Γενικότερα θα πρέπει να γίνει απολύτως αντιληπτό ότι είναι άλλο πράγμα το Δίκαιον και άλλο το περί δικαίου αίσθημα: αυτά τα δύο πολλές φορές ταυτίζονται, άλλες πάλι όμως όχι. Οπότε δεν είναι ασφαλές να λέμε ότι αφού κάποιες ταυτίζονται (ή δεν ταυτίζονται) πρέπει και κατανάγκη πάντοτε να ισχύει το ίδιο. Γκέγκε;

Βέβαια από την άλλη αν το καλοσκεφτούμε, όπως έχουμε ξαναπεί, ούτε Δημοκρατία έχουμε, ούτε κράτος Δικαίου άρα από αυτήν την άποψη η ποινή στον Γέροντα Παστίτσιο μάλλον ουδεμία έκπληξη πρέπει να προκαλεί.
Ήμασταν ανέκαθεν ταλιμπάν και πάντα θα μείνουμε τέτοιοι. Αν διαβάσουμε, άλλωστε, προσεκτικά την ιστορία του Βυζαντίου (υπό το οποίο ήμασταν σχεδόν υπόδουλοι επί μία ολόκληρη χιλιετία) θα διαπιστώσουμε ότι η Αγία Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία δεν χρειάστηκε ποτέ ιερά εξέταση διότι απλούστατα πάντοτε την είχε στο αίμα της. Και κάπως έτσι πέρασε και στο δικό μας αίμα, το οποίο επισφραγίστηκε από την ευλογία ότι ένεκα τουρκοκρατίας δεν γνωρίσαμε ποτέ Αναγέννηση. Αυτό ήταν ένα ακόμα από τα τεράστια δώρα των Τούρκων προς το ελληνικό έθνος. Φανταστείτε να την είχαμε γνωρίσει και να έπρεπε να την έχουμε απορρίψει τι δράμα θα βιώναμε.

Έρμε Αριστοφάνη και να'ξερες τι απογόνους έκανες.
Χαίρετε.






Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014

ΜΜΕ και μεγάλες αλήθειες...



Καλά το καταλάβατε, οι πραγματικά μεγάλες αλήθειες μπορούν να έρθουν μόνο από σειρές τύπου South Park.
Δυστυχώς Πρετεντέρηδες υπάρχουν σε όλον τον κόσμο.

Η ακόμη καλύτερη διευκρίνιση πάντως έρχεται από τα σχόλια:
We do not have any reports of fatality yet, but we belive that the death toll may be in the Hundreds of Millions. Beaverton has only a population of about 8.000 Tom, so this would be quite devastating.

Πέμπτη, 9 Ιανουαρίου 2014

Εγώ και ο Mad Putcher

Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά για την μακραίωνη σχέση μου με τον Mad Putcher σε τούτον τον μάταιο κόσμο. Τόμους ολόκληρους. Από το πόσες φορές με έχει στήσει στο παρελθόν; (ομιλούμε για τα πλέον επικά στησίματα, που κυριολεκτικώς δεν τα χωράει ο ανθρώπινος νους. Κάποια μέρα πρέπει να σας μιλήσω γι'αυτά) έως το πως γνωριστήκαμε και τι μαλακίες κάναμε όλα τα χρόνια (21 ολόκληρα είναι, μην τα ματιάσω). Από το ότι έχουμε γυρίσει σε αμέτρητες συναυλίες έως το ότι τον έχω κάνει και κουμπάρο, τρομάρα μου; Το εννοώ, τόμους ολόκληρους, ιστορίες ατελείωτες...
Όμως, ο σκοπός της ανάρτησης είναι άλλος.

Το ότι ο γιός μου γεννήθηκε την ημέρα των γενεθλίων του Mad Putcher, μία μέρα προτού η Περσεφόνη πάρει τον μήνα της, άντε πες ότι ήταν σύμπτωση.
Το ότι η γυναίκα του Mad Putcher γέννησε το γιο τους μία μέρα πριν πάρει τον μήνα της, ανήμερα των δικών μου γενεθλίων, ε, και αυτό σύμπτωση είναι;

Ποια σύμπτωση;
Αφού όπως έχουμε πει, συμπτώσεις δεν υπάρχουν στο Σύμπαν του Γίγνεσθαι.




Τετάρτη, 1 Ιανουαρίου 2014

Καλή χρονιά λοιπόν.

Θέλει, λέει, να'ναι λεύτερος. Σκοτώστε τον!
(Καζαντζάκης, Αδερδοφάδες)

Στοχάσου και αρκεί.
(Αγνώστου, Ελληνική Νομαρχία)

Καλά μυαλά σε όλους.
(Άδης, ο Άρχων του Κάτω Κόσμου)